LaserWriter IINT til iMac 333MHz
Fra : Roepstorff

Dato : 05-04-03 11:39

Håber der er nogen der kan hjælpe mig i NG'en

Jeg fik overtalt min storebror til at udskifte hans Powermac 7600 og har
købt en billig iMac 333 til ham som fungerer strålende med OSX.

Nu er jeg dog løbet ind i problemer med tilslutning af hans LaserWriter II
NT. Jeg regnede med at tilslutningen til printeren kunne gøres med en
USB-seriel adapter, men den eneste adapter jeg har fundet understøtter ikke
LaserWriter II (KEYSPAN USB Twin Serial Adaptor).

Er der andre muligheder for tilslutning til iMac'en?
Printeren har tilslutnings mulighed gennem seriel og localtalk forbindelse.

Min storebror tror stadigvæk at jeg ved en masse om mac og jeg ville godt
have at hans illusion hold lidt endnu

Mvh
Søren

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-04-03 14:43

Roepstorff <roepstorff@gmx.net> wrote:

> [...]
>
> Min storebror tror stadigvæk at jeg ved en masse om mac og jeg ville godt

Jeg har måske en adapter, som kan hjælpe dig. Giv mig lige et kald på 39

Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-04-03 17:33

> [...]

> USB-seriel adapter, men den eneste adapter jeg har fundet understøtter ikke
> LaserWriter II (KEYSPAN USB Twin Serial Adaptor).

Prøv at få fat i et laserwriter IIg motherboard, så kan printeren
sluttes til netværket (appletalk) og det fungerer fantastisk fint

- Jørgen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 06-04-03 00:29

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Prøv at få fat i et laserwriter IIg motherboard, så kan printeren
> sluttes til netværket (appletalk) og det fungerer fantastisk fint

,.. det kan en alm. IINT altså også godt. Det er kun IISC der ikke kan

/hc

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 06-04-03 00:45

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> ,.. det kan en alm. IINT altså også godt. Det er kun IISC der ikke kan

Ok, jeg har vist ikke formuleret mig klart for jeg mente *rigtigt*
ethernet netværk med rj45 stik og alt hvad der dertil hører. Det kan jo
kobles direkte i iMac'en, eller igennem en hub/ switch Det er kun
IIg der kan kobles på ethernet med appletalk af laserwriter II
modellerne.

- Jørgen

Fra : Søren Roepstorff

Dato : 08-04-03 20:32

> [...]

> kobles direkte i iMac'en, eller igennem en hub/ switch Det er kun
> IIg der kan kobles på ethernet med appletalk af laserwriter II

Tak for jeres svar om skift af motherboard i printeren.

Jeg håber i første omgang at Jesper og hans adapter kan hjælpe mig.

Søren

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-04-03 18:11

Roepstorff <roepstorff@gmx.net> wrote:

> Min storebror tror stadigvæk at jeg ved en masse om mac og jeg ville godt
> [...]

Hej Søren!

Er du her endnu? Hvordan går det? Jeg synes, du har fået ny e-mail. Har
du fået nyt arbejde? I øvrigt tillykke med fødselsdagen for en måned
siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg