Artikeldatabase
Fra : [8830] Lisberg

Dato : 12-04-03 16:54

Denne besked er x-posted i tre grupper - beklager hvis det er forkert at
gøre sådan - men jeg er i tvivl om hvor den skal placeres!

Jeg skal have lavet følgende og er meget i tvivl om hvorledes jeg gør det:

Jeg er modtager af artikler, opgaver og lignende. Disse skal placeres et
centralt sted, med et link et givet sted på min side - men hvorledes gør jeg
det for ikke at have alle dokumenterne liggende på serveren - eller er det
det jeg skal - eller hvordan kan det gøres???

Jeg er ikke pokkers stærk i HTML og ASP - men villig til at lære*SS*

Peder
www.udeliv-natur.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-03 18:51

[8830] Lisberg skrev:

>Denne besked er x-posted i tre grupper - beklager hvis det er forkert at
>gøre sådan - men jeg er i tvivl om hvor den skal placeres!

Det er ikke forkert. Det skal bare bruges sjældent fordi det let
laver forvirring. Den normale regel er at man sætter fut - altså
sørger for at svarene havner i kun én gruppe, men da du var i
tvivl, kunne du jo ikke vælge en, så det er i orden.

> [...]
>det for ikke at have alle dokumenterne liggende på serveren - eller er det
>det jeg skal - eller hvordan kan det gøres?

Man kan kun linke til noget der ligger på nettet. Den normale
løsning er at lægge hele molesjasen ud på serveren og så linke
til filerne blot ved deres navn.

De kan også placeres på en anden server som man linker til. Men
de kan ikke ligge lokalt på din pc medmindre den er sat op som
webserver - og hvis den var det, ville du ikke spørge som du gør.

>Jeg er ikke pokkers stærk i HTML og ASP - men villig til at lære*SS*

Der er fordele ved at linke relativt.

Absolut linkning:
   <A HREF="http://skoleservice.dk/dansk/stile/g1/danskstil.txt">Min sidste danske stil</A>.

Relativ linkning:
   <A HREF="danskstil.txt">Min sidste danske stil</A>.

Absolut linkning virker kun præcis der hvor filerne ligger. Relativ
linkning vil virke med det samme hvis hele dynen flyttes til en anden
server og/eller en anden folder.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-03 18:52

Hvis det er meningen at andre skal kunne læse artiklerne, er det nødvendigt
at de ligger på en webserver. Inden du kaster dig over en løsning, skal du
nok gøre dig klart om folk skal kunne offentliggøre artikler uden at du evt.
godkender dem først. Der er helt sikkert en masse scripts på nettet der
løser din problemstilling på mange forskellige måder i ASP, PHP eller CGI.
Du kan måske også finde en gratis service på nettet der tilbyder gæstebog,
tagwall el. lign., hvor folk evt. kan vedhæfte filer. Du kan selvfølgelig
også bare få folk til at emaile artiklerne til dig (evt. vha. en form), og
så selv smide artiklen ind på en webside.

Mvh, Claus
---
"Herre, indgyd folkene frygt, så de forstår, at de kun er mennesker"
(Bibelen, Gamle Testamente, Salmernes Bog 9,21)