Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 191t
Fra : MKJ

Dato : 12-04-03 14:20

Hej

Jeg har fået en ny subj. glimrende skærm, den er bare begyndt på at lave om
på indstillinger så som kontrast når den har været tændt en times tid. Det
kan nogle gange hjælpe at slukke og tænde for skærmen.
Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Mvh.
MKJ

Fra : gats

Dato : 13-04-03 11:43

MKJ wrote:
> [...]
> times tid. Det kan nogle gange hjælpe at slukke og tænde for skærmen.
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Min gør sgu også det samme, men hvorfor ved jeg ikke. Det er helt sikkert en
fabrikationsfejl. Jeg har sat lys til 15 og kontrast til 50, og de står de
på også nor skærmen bliver 'lys'

Underlig fejl.

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 12:21

MKJ skrev:

> Jeg har fået en ny subj. glimrende skærm, den er bare begyndt på
> at lave om på indstillinger så som kontrast når den har været
> tændt en times tid.

Det er altså meget normalt at en skærm ændrer sig i kontrast og
lysstyrke når den er blevet varm. Det er hovedårsagen til at man
ikke kalibrerer sin skærm før at den har været tændt i mindst en
time.

> Det kan nogle gange hjælpe at slukke og tænde for skærmen.

Det lyder så mere mystisk og specielt hvis du slukker og tænder
igen med det samme. Det burde skærmen efter min mening ikke ændre
sig ret meget ved at gøre hvis den først er blevet varm.

Madsen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-04-03 13:26

> [...]
> lysstyrke når den er blevet varm. Det er hovedårsagen til at man
> ikke kalibrerer sin skærm før at den har været tændt i mindst en

Det er en TFT..... Den skulle ikke gerne ændre sig på noget tidspunkt
(medmindre man beder den om det :) ).

- Martin

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 13:32

Martin Petersen skrev:

> Det er en TFT.....

DO'H! Jeg troede at det var en CRT. Undskyld.

Madsen.