Musikpolitiet
Fra : Christian Muus

Dato : 11-04-03 12:43

Jeg hørte forleden Meat Loafs "Two out of three aint bad", og den mindede i
høj grad om Michael Learn To Rocks "The Actor" (Eller omvendt, for Meat Loaf
kom jo først *g*). Melodilinierne i de to sange er pinligt identiske et
stort stykke af vejen.

Andre der er stødt på lignende eksempler?

Christian

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-03 12:45

Christian Muus <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e96a935$0$187$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> stort stykke af vejen.
>
> Andre der er stødt på lignende eksempler?

____

Gud, overskriften gjorde, at jeg lige troede, at det handlede om DRs
musikledelse. Sorry, jeg smutter igen.

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-04-03 13:24

Åge Halldorsson wrote:

> Gud, overskriften gjorde, at jeg lige troede, at det handlede om DRs
> musikledelse. Sorry, jeg smutter igen.

Vi kan hurtigt blive enige om at DR med hård hånd bestemmer at der kun
skal spilles lortemusik på både deres tv- og radiokanaler.

Derimod bliver vi nok enige om hvad god musik er :)

/David

Fra : Mads Breddam

Dato : 11-04-03 13:27

> Åge Halldorsson wrote:
[et eller andet]

> Derimod bliver vi nok enige om hvad god musik er :)

Det mener du forhåbentlig ikke.....

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Yes Gorgie, they float. They all float down here." Pennywise the Clown/IT.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-04-03 13:46

Mads Breddam wrote:

> [et eller andet]

> Det mener du forhåbentlig ikke.....

Ups, der manglede det lille ord "ikke"... Det er nogengange vigtigt.

/David

Fra : Per Moreau

Dato : 11-04-03 13:11

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stort stykke af vejen.
>
> Andre der er stødt på lignende eksempler?

Man behøver blot at tænde for kassen og høre titel melodien til Buffy.
Så finder man ud af at den lyder ekstremt meget som:
DÖF - Codo , som er en fed tune fra dengang da Neue Detsche Welle
stilen var til (i de tidlige 80´ere).

Capella - You got to let the music, den husker alle.
Stort set hele nummeret (en 95%) er baseret på en 12sek indledning af
Alphaville´s gamle nummer Sounds like a melody.
Capella har bare speedet sekvensen lidt op for at gøre den
mere "dance like".

Mvh
Per M.

Fra : Dennis Lange

Dato : 11-04-03 14:40

Christian Muus <christianmuus2@hotmail.com> skrev:
> Andre der er stødt på lignende eksempler?

Den har godt nok været nævnt i Katapult, men det irreterer mig stadig hver
gang jeg hører den.

Outlandish' Aicha, er ret så nøjagtigt en langasom version af Offspring's
Selfesteem.

--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-04-03 15:01

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> mumbled something in news:b76gqv$3aa$1
@sunsite.dk:

> [...]
> gang jeg hører den.
>
> Outlandish' Aicha, er ret så nøjagtigt en langasom version af Offspring's

Aicha er faktisk et cover af en Cheb Khaled sang fra albummet Sahra fra 1996.
Så de har ganske rigtig kopieret den men ikke fra Offspring.

Et andet meget skræmmende ekspempel er Søren Sko - somebody to hold me
tonight Vs Backstreet boys - Quit playing games with my heart

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : Dennis Lange

Dato : 11-04-03 15:53

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> skrev:
> Aicha er faktisk et cover af en Cheb Khaled sang fra albummet Sahra
> fra 1996. Så de har ganske rigtig kopieret den men ikke fra Offspring.

I så fald er Offspring voldkopieret - ikke at det kommer som en overraskelse

Men ellers...

Starten på Louise Hoffsteen - Let the best man win -vs.- starten på Diesel -
Tip of my tongue

Fra : Dennis Lange

Dato : 11-04-03 16:03

Dennis Lange <dblng2@hotmail.com> skrev:
> I så fald er Offspring voldkopieret - ikke at det kommer som en
> overraskelse

Der skulle selvfølgelig stå _har_ istedet for _er_

Fra : Christian Muus

Dato : 12-04-03 12:13

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der skulle selvfølgelig stå _har_ istedet for _er_

Nej da. "Self Esteem" er fra Offsprings plade "Smash" der udkom i 1994!

Fra : -S-

Dato : 12-04-03 12:47

Michael Petersen wrote fr, 11 apr 2003 14:00:41 GMT:

> Aicha er faktisk et cover af en Cheb Khaled sang fra albummet Sahra
> fra 1996. Så de har ganske rigtig kopieret den men ikke fra Offspring.

Jep - og Khaled har skruet en rigtid fed plade sammen der - i modsætning
til Outlandish.........

--
sTEEN

Fra : Soeren Bovbjerg

Dato : 11-04-03 16:39

> Outlandish' Aicha, er ret så nøjagtigt en langasom version af Offspring's
> Selfesteem.

Nu vi er ved Outlandish så var akkorderne i Walou nappet fra Christina
Aguilera's Genie in a Bottle. (Det er jo ikke så unormalt at nappe akkorder,
men i begge numrene kører de over de samme 3 akkorder _hele_ vejen i
gennem).

/SB

Fra : Søren H. Nicolaisen

Dato : 11-04-03 19:08

Walking on the Milky Way med OMD er næsten identisk med et gammelt Michael
Hardinger (Shubidua) nummer der hed: Bomber og kanoner.

Men der er nok ingen i dette forum der kan huske så langt tilbage.

Søren

Iøvrigt trist at Steenstrup og partners (incl. musikpolitiet) ikke længere
findes på DR.

Fra : -S-

Dato : 12-04-03 12:50

> Iøvrigt trist at Steenstrup og partners (incl. musikpolitiet) ikke
> længere findes på DR.

Uffe skal tilbage...ellers svarer jeg ikke for konsekvenserne!!!!!!

--
sTEEN

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-03 14:21

-S- <-s-@hom.e> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns935B8CB87A1D8locobasegmxnet@62.243.74.162...

> Uffe skal tilbage...ellers svarer jeg ikke for konsekvenserne!!!!!!
>
> sTEEN

__________

Sv: Jeg vil gerne skrive under. Problemet med DR-ledelsen var nok at de
mente, at han talte for meget, så ledelsen ville falde fra.
Men de kunne jo bare have indlagt lyd fra en dunkende tæppebanker i
baggrunden, så kunne DR-musikpolitiet måske bedre holde ud at lytte til det.
Tihi

Hilsen Åge

Fra : Per Tolbøll

Dato : 12-04-03 19:29

"-S-" <-s-@hom.e> skrev i en meddelelse

> Uffe skal tilbage...ellers svarer jeg ikke for konsekvenserne!!!!!!

Hmmm - Danser Med Drenge har ellers et ordentligt los til Stenstrup på deres
hjemmeside: http://www.dansermeddrenge.dk/seneste_nyt/seneste_nytb.htm

/Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-04-03 20:16

Per Tolbøll wrote:

> "-S-" <-s-@hom.e> skrev i en meddelelse

> Hmmm - Danser Med Drenge har ellers et ordentligt los til Stenstrup på deres
> hjemmeside: http://www.dansermeddrenge.dk/seneste_nyt/seneste_nytb.htm

Syntes jeg ikke lige jeg kan nogen steder på den side..... Til gengæld
morede jeg mig over at seneste nyt åbenbart senest er opdateret 17 aug.
hmm.. Der sker vist ikke meget for DMD for tiden

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-04-03 20:30

Lars Bernau wrote:

> Syntes jeg ikke lige jeg kan nogen steder på den side..... Til gengæld
> morede jeg mig over at seneste nyt åbenbart senest er opdateret 17 aug.
> hmm.. Der sker vist ikke meget for DMD for tiden

hehe, fandt lige ud af der også var en side med senere senste nyt:

http://www.dansermeddrenge.dk/seneste_nyt/seneste_nyt.htm

Fra : Jacob E

Dato : 12-04-03 14:04

Søren H. Nicolaisen wrote:
> [...]
> Michael Hardinger (Shubidua) nummer der hed: Bomber og kanoner.
>
> Men der er nok ingen i dette forum der kan huske så langt tilbage.

MÅ MAN VÆRE FRI!!! Men du har iøvrigt ret, OMD minder meget om MH. Sjovt,
jeg har aldrig tænkt over det før nu

Mvh Jacob E

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-03 14:45

Søren H. Nicolaisen wrote:

> Iøvrigt trist at Steenstrup og partners (incl. musikpolitiet) ikke længere
> findes på DR.

Ville det ikke være bare en anelse underligt, når han selv blev snuppet
af klummepolitiet?

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-03 16:51

Karsten Strandgaard Jørgensen <karstenLOVELYSPAMWONDERFULSPAM@daimi.au.dk>
skrev i en nyhedsmeddelelse:b80sl0$adu$1@news.net.uni-c.dk...

> incl. musikpolitiet) ikke længere
__________

Jeg synes nu godt nok at musikpolitiet (musikledelsen) eksisterer i bedste
velgående på DR,

Hilsen Åge

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-04-03 18:16

Åge Halldorsson wrote:

> Jeg synes nu godt nok at musikpolitiet (musikledelsen) eksisterer i
> bedste velgående på DR,

Ja, de er efterhånden blevet gode til at luge ud i musik, der er mere
infantilt end loven tillader.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : AJC

Dato : 21-04-03 20:29

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in news:3ea4271a$0$52111
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ja, de er efterhånden blevet gode til at luge ud i musik, der er mere
> infantilt end loven tillader.

Ja, et program som Boogie viser jo med al tydelighed, at DR ved, hvad god
musik er.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-03 20:39

AJC <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea4468d$0$52116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ja, et program som Boogie viser jo med al tydelighed, at DR ved, hvad god
_______

Mega-grin

Hilsen Åge

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-04-03 20:43

AJC wrote:

> Ja, et program som Boogie viser jo med al tydelighed, at DR ved, hvad
> god musik er.

Ja, jeg tænkte faktisk godt selv på det, lige da jeg havde sendt svaret ....
damn

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-03 05:43

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea4497c$0$52162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja, jeg tænkte faktisk godt selv på det, lige da jeg havde sendt svaret
> damn
_______

Så tænk før du skriver, hehe

Hilsen Åge

Fra : Pulven

Dato : 22-04-03 19:07

hov.. at "feje for sin egen dør", åge..

mvh mads
www.borchersen.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-04-03 10:11

> Andre der er stødt på lignende eksempler?

Hamsterdance er nuppet fra temaet til Disney's Robin Hood

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Per Tolbøll

Dato : 12-04-03 19:34

> [...]
> stort stykke af vejen.
>
> Andre der er stødt på lignende eksempler?

Der er mange:

- Fra vores egen andedam har f.eks Jacob Haugaard planket "Achy Breachy
Heart" med Billy Ray Cyrus og kaldt den Hammer Hammer Fedt.

- TV-2's "Lanternen" er også kraftigt inspireret af Klichés "Aldrig Mere"

- og ABBAs karriere-kickstart, "Waterloo" lyder _meget_ som
Foundations-klassikeren "Build Me Up Buttercup"

- og der er sikkert mange, mange flere

/Per

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-03 22:00

Per Tolbøll wrote:

> - TV-2's "Lanternen" er også kraftigt inspireret af Klichés "Aldrig Mere"

Sjovt at du nævner det. Der er i det hele taget ligheder mellem TV-2 og
Kliché. Især det tidlige TV-2.

/David

Fra : Per Tolbøll

Dato : 12-04-03 22:10

Mere"

> Sjovt at du nævner det. Der er i det hele taget ligheder mellem TV-2 og
> Kliché. Især det tidlige TV-2.

Steffen Brandt spillede keyboards i Kliché i en periode før TV-2, så det er
ikke så underligt ...

/Per

Fra : Søren H. Nicolaisen

Dato : 13-04-03 06:41

Så er der jo også den nyligt afdøde Tommy Seebach's grand-prix-plagiatvinder
"Disco Tango" , som vist var rimelig tæt på at været klonet fra Rollig
Stones "Paint it Black".

Men næsten alle grand-prix sange er jo klonet fra de foregående års
succésser, eller er der jo ingen stemmer i skidtet.

Søren