Mor er blevet 'tossi' - heldigvis
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-04-03 19:15

Hej alle

Det er Gizmo der taler. Jeg har ikke skrevet herinde før - mest fordi mor
hader at vi bruger tastaturet - hun siger at der altid sker ubehagelige ting
når vi har brugt tasterne.

Men nu er jeg altså nødt til at skrive for mor er altså blevet helt tossi.

Hun tog i byen for at handle klokken seks og kom hjem med en stor pose med
varer. Som sædvanlig fik jeg lov til at hjælpe med at pakke ud og som
sædvanlig fik jeg ikke lov til at smage på noget - øv altså.

Men så var det altså der skete noget. Mor tog noget op af posen til
allersidst og stak det hen til mig. Uhm, det duftede godt. Jeg kunne slet
ikke vente til hun fik låget af. Hende den bette dumme hun kom også - mor
kaldte på hende - dumme, dumme mor. Da mor fik låget af hældte hun noget
vand i vasken og hun fik noget på fingrene også - det fik jeg lov at slikke
af - mums hvor det altså bare smagte himmelsk - hende den bette dumme - hun
fik slet ikke lov at smage - jeg slog hende i hovedet da hun prøvede - det
kunne mor ikke li'.

Og så tog hun noget op af bøtten, noget lyserødt noget og rakte det til mig.
Jaaaaa, det var rejer - mor havde købt rejer. Jeg gnaskede lystigt på
rejerne hun gav mig også selvom hun gav hveranden til hende den bette dumme.
Selv da jeg slog den dumme i hovedet igen fik jeg ikke skældud - i stedet
fik jeg en reje til.
Nu har mor puttet resten af rejerne i køleskabet, så jeg tror vi skal have
flere senere - mums hvor jeg glæder mig. Hver gang mor går ud i køkkenet
følger jeg efter for tænk nu hvis det er rejetid. Hende den bette dumme hun
lagde sig bare ude i køkkenvinduet bagefter. Tænk sig hun er så dum at hun
tror der kan ske at komme rejer selv hvis mor ikke er i køkkenet.

Men jeg sagde jo at mor var blevet tossi og det er hun altså også - for der
er ingen der har fødselsdag i dag - det er bare en ganske almindelig dag.
Hvorfor giver mor os så rejer på en ganske almindelig dag? Den eneste gang
jeg har fået rejer af mor var da jeg fik et flot blankt navneskilt til at
hænge i mit halsbånd.

Og jeg tror heller ikke det er fordi mor har noget at fejre. Hun har gået og
været så ked af det, især i går. Der trøstede jeg hende fire gange efter hun
havde rejst sig fra computeren - hun tudede så jeg blev helt våd i nakken
altså. Hun har sagt noget med en masse sørgelige historier om misser der er
rejst til Regnbuelandet enten før deres tid eller fordi de var meget syge.
Og så krammer hun mig en ekstra gang - hende den bette dumme får også et
kram - øv altså.

Jeg ved ikke hvorfor mor kom hjem med rejer til mig (os - knurre knurre) i
dag, men jeg synes det er smadderhyggeligt - især hvis det betyder hun
holder op med at tude. Hvad siger I andre herinde - har I også været ude for
at jeres mor eller far har gjort sådan noget mærkeligt noget helt uden
grund?

Hilsen Gizmo (og glem lige hende den bette dumme)

Fra : Kate

Dato : 11-04-03 21:07

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@yahoo.com> wrote in

> har I også været ude for
> at jeres mor eller far har gjort sådan noget mærkeligt noget helt
> uden grund?

Joe, det er da hændt. Specielt da jeg var yngre. Nu siger hun ting som
"nej, vi må passe på dine nyrer" når der ligger noget og dufter godt.
Okay, ret skal være ret, det er faktisk sjældent at noget så godt
kommer ind i huset. Ha, så får de to frække små-knægte heller ikke
noget godt.
Men da jeg var yngre og fik f.eks. rejer skulle jeg også altid dele,
først med Sofie og senere med Oliwer også, og nu har jeg gud hjælpe mig
to nye der ikke kan lade mig være i fred.

Din mor vil sikkert bare vise jer hvor glad hun er for at have jer og
det skal du altså udnytte til sidste dråbe, Gizmo, for lige pludselig
holder hun op med at være mærkelig og så får i bare det sædvanlige at
spise, så lad hende endelig væde din pels det betaler sig

Hilsen Johan
(Mowgli og Lante, han hippiekatten, er nede og kigge på den "nye"
larmende tingest som vores menneske siger gør tøjet rent, bare hun ikke
sørger for at den gør mit "tøj" rent)

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-04-03 21:40

Hej Johan

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
op med at være mærkelig og så får i bare det sædvanlige at spise, så lad
hende endelig væde din pels det betaler sig

Det lyder som en god idé Johan, det gør heller ikke så meget når det er på
den måde - det er værre når hun slæber mig ud på badeværelset og tager
shampooen frem - så vil jeg altså helst ikke være mig mere. Til gengæld er
det skidesjovt at sidde udenfor døren og høre hende den bette dumme vræle af
skræk når det er hendes tur - hun er altså sådan en vatmis *fnise fnise*

> [...]
tingest som vores menneske siger gør tøjet rent, bare hun ikke sørger for at

Nøj, sådan en tingest havde vi også i det hus jeg boede i før - uden hende
den bette dumme. Den larmede godt nok rigtigt meget og så stod den lige på
vejen når jeg skulle ud i naturen - hvis du nogensinde kommer til Randers
Johan, så ved jeg hvor du kan finde byens dummeste mus - og masser af dem.
Men så skulle vi pludselig flytte og nu kan jeg slet ikke komme ud, mor
lukker aldrig døren mere op end at jeg lige kan få næsen ud - og det er
altså til at blive høj af den duft af forår og mus og måger og andre misser
der er derude. Men fordelen ved at være flyttet er at nu er der ikke sådan
en larmende tingest mere - mor putter noget tøj i en taske og så kommer hun
hjem laaaang tid senere og så dufter det bare så godt at man har lyst til at
rulle sig i det - men det må jeg ikke - øv.

Jeg håber også at du og de andre bliver forkælede af din mor snart, og jeg
skal nok tænke på dig når mor tager rejerne ud af køleskabet næste gang.

Hilsen Gizmo - og hende den bette dumme der lige er blevet uvenner med mor
fordi hun trak stikket til modemet ud af stikkontakten *fnis fnis*

Fra : Kate

Dato : 14-04-03 08:31

> Det lyder som en god idé Johan, det gør heller ikke så meget når
> det er på den måde - det er værre når hun slæber mig ud på
> badeværelset og tager shampooen frem -

Puha, det lyder da også græsligt, men det har jeg heldigvis aldrig
prøvet, mit mennesker mener at den slags kan jeg godt selv klare og det
har hun så evigt ret i. Jeg har kun snust til det hun selv bruger,
føøøøj.

Johan.