MS Windows
briani 27239
shutdown + winamp under XP
Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 12-04-03 02:01

Hejsa

Hvorfor kan jeg ikke lukke min computer når winamp kører?
Den vil ikke lukke ved - start - luk computeren - luk. eller shortcut som
lukker, eller ALT+F4. Jeg kan trykke på LUK alt det jeg vil, den lukker
ikke. Når jeg så lukker winamp først lukker den fint - no problem.

Det er sådan at jeg tit har min pc stående med winamp kørende mens jeg laver
noget andet. Når jeg så bare lige vil lukke pc´en hurtigt, uden at skulle
til at bruge mus til at lukke winamp først - bare lukke computeren, så kan
jeg ikke. Skal lukke winamp først. Jeg kører winamp på den måde, at den ikke
vises i taskbar eller hva det hedder. Den er der bare - always on top.

Hjælp

Jakob Baunsgaard

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 08:48

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> vises i taskbar eller hva det hedder. Den er der bare - always on top.

Hej

Kører du Winamp3? (den sidste nye) Det gjorde jeg nemlig på et tidspunkt,
og det gav mig en masse problemer. Bl.a. blev musikken bare ved med at
spille, hvis jeg lukkede Winamp ned uden at trykke på "STOP" først. Desuden
var der programmer, der ikke ville køre, når Winamp3 var åben. Jeg har hørt
om mange, der har haft lignende problemer med Winamp3. Det skal siges, at
jeg i flere år har brugt Winamp, og tidligere versioner har altid fungeret
upåklageligt.

Derfor er jeg nu vendt tilbage til version 2.81 - og det kører bare.

Jeg har Windows XP SP1.

Vh
Kent

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 12-04-03 10:49

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> upåklageligt.
>
> Derfor er jeg nu vendt tilbage til version 2.81 - og det kører bare.

Jeg bruger winamp 2.80 :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-03 12:39

> Jeg bruger winamp 2.80 :)

Prøv så at hente 2.81, eller den helt nye 2.9 ( ved ikke om den er ude af
beta, men den fungerer meget godt )

/Anders

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 14:28

"Anders Matthiessen" <web SNABEL A dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv så at hente 2.81, eller den helt nye 2.9 ( ved ikke om den er ude af
> beta, men den fungerer meget godt )
>
> /Anders

Som nævnt er 2.9 ikke den nyeste version. Det er Winamp3,
men den kører ad H til!!

Vh
Kent

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-04-03 12:43

Hej.

Har du også oplevet, at computeren fryser, ind imellem?

Jeg vil nemlig også gerne skyde skylden på Winamp 3.

Jeg har både skiftet ram og styresystem (læs: formatteret og
geninstalleret) og i længere tid har det kørt fint. indtil omkring det
tidspunkt hvor jeg installerede winamp.

samtidig hang min xp også, ind i mellem, når den skulle lukke ned -
ved det aller sidste billede "windows is shutting down" eller hvad den
nu lige skriver.

nu prøver jeg at fjerne den, og så håber jeg på at det 'bare' er det,
der er galt.

Henrik

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 14:31

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu lige skriver.
>
> nu prøver jeg at fjerne den, og så håber jeg på at det 'bare' er det,

Det skulle ikke forbavse mig, hvis det er Winamp3's skyld.
Jeg oplevede ikke direkte, at computeren frøs - men der skete
mange andre mærkelige ting.

Hvorfor forsøgte du ikke at fjerne Winamp3, inden du skiftede
ram osv. Havde du ikke tænkt på det? Nå ja, nu skal jeg jo
heller ikke træde i det

Vh
Kent

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-04-03 15:05

>Det skulle ikke forbavse mig, hvis det er Winamp3's skyld.
[...]

Også mig. Men noget skal have skylden - og det bliver ikke bundkortet
eller noget i den størrelsesorden. :)
Pt. har jeg udset mig Winamp. Det er så nemt. hehe...

>Hvorfor forsøgte du ikke at fjerne Winamp3, inden du skiftede
>ram osv. Havde du ikke tænkt på det? Nå ja, nu skal jeg jo
>heller ikke træde i det
[...]

Jeg har ingen anelse om, hvorfor den fryser. Det sker 100%
sporadisk... Så winamp kom ikke lige i første rækken over mistænkte
hard-/software-komponenter. :)

Det er heller ikke sikkert det er den, men computeren har da ikke
frosset siden jeg fjernede den. Men der kan jo så også gå alt imellem
dage og 10 minutter imellem, at det sker. Hm... Vi får se....

Henrik

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 15:19

> Jeg har ingen anelse om, hvorfor den fryser. Det sker 100%
> sporadisk... Så winamp kom ikke lige i første rækken over mistænkte
> hard-/software-komponenter. :)

Har du tænkt på, om computeren fryser, når du har Winamp3 og andre
programmer kørende samtidigt? Jeg oplevede tit, at Word 2000 lukkede
ned uden varsel, når Winamp3 kørte i baggrunden. Jeg plejede jo at
høre lidt god musik, mens jeg skrev i Word - men den gik altså ikke
med Winamp3. Men det kan jeg nu igen med 2.81 .

Det kan jo sagtens være, at computeren "vælger" at fryse ved dig istedet,
selvom den ikke gjorde det ved mig. Det kan jo afhænge af drivere,
opsætning og MEGET andet .

> Det er heller ikke sikkert det er den, men computeren har da ikke
> frosset siden jeg fjernede den. Men der kan jo så også gå alt imellem
> dage og 10 minutter imellem, at det sker. Hm... Vi får se....

Ja, det er da lidt spændende. Lad høre fra dig, hvis der sker noget

Vh
Kent

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 14-04-03 12:34

> [...]
>ned uden varsel, når Winamp3 kørte i baggrunden. Jeg plejede jo at
>høre lidt god musik, mens jeg skrev i Word - men den gik altså ikke
[...]

Jeg har forsøgt at lure en samenhæng - men forgæves.

>Ja, det er da lidt spændende. Lad høre fra dig, hvis der sker noget
[...]

Min spand er stadig ikke frosset på noget tidspunkt, siden jeg
fjernede WinAMP 3... Jeg har installeret v2.90 istedet....

Den virker nu også mere ressource-venlig. :)

Henrik