MS Windows
briani 27239
Windows Messenger........igen
Fra : DonE

Dato : 12-04-03 01:25

Hejsa
Havde engang en tekst linje der skulle skrives
i start/kør.........for at slippe HELT af med Windows Messenger!
Nogen der kan huske den tekst?

--

DonE

Fra : Madsen

Dato : 12-04-03 01:40

DonE skrev:

> Havde engang en tekst linje der skulle skrives i
> start/kør.........for at slippe HELT af med Windows Messenger!
> Nogen der kan huske den tekst?

<http://www.google.com/groups?as_q=RunDll32%20advpack.dll&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.

Fra : DonE

Dato : 12-04-03 01:45

<http://www.google.com/groups?as_q=RunDll32%20advpack.dll&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&lr=&as_scoring=d&hl=da>

> [...]
Det var jo lige den...........1000 tak
--
/DonE

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 09:04

"DonE" <don_e@stofanet.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
<http://www.google.com/groups?as_q=RunDll32%20advpack.dll&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
> as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Jeg har også lige brugt linien, men som jeg det er sket før, får
jeg en fejlmeddelelse. Den skrev, at "Der er opstået en fejl ved
forsøg på fjernelse af registreringsnøglen OCX 16422". OBS -
jeg husker måske forkert - det er ikke sikkert, at det
fejlmeddelelsen var præcis sådan. Jeg oprettede dog et
gendannelsespunkt før, jeg indtastede linien - så jeg kan springe
tilbage. Der MÅ da være en, der har haft en lignende
fejlmeddelelse!!!!!!!!!!

Jeg har Windows XP SP1.

Vh
Kent

Fra : Bach

Dato : 12-04-03 10:37

-----------------cut-----------------------------

> [...]
> gendannelsespunkt før, jeg indtastede linien - så jeg kan springe
> tilbage. Der MÅ da være en, der har haft en lignende

-----------------------cut-----------------------------

Hej kent.
Den fejl fik jeg også,men messenger forsvandt,så det kan jeg godt leve
med

Mvh Bach.

Fra : DonE

Dato : 12-04-03 12:45

"Bach" <jasguda@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> -----------------cut-----------------------------

> -----------------------cut-----------------------------
>
> Hej kent.
> Den fejl fik jeg også,men messenger forsvandt,så det kan jeg godt leve
> med
>
> Mvh Bach.

Fik osse den fejlmeddelelse, men s... hul i det!
Messenger er total væk nu!

--
/DonE

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 14:26

> "Bach" <jasguda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fik osse den fejlmeddelelse, men s... hul i det!
> Messenger er total væk nu!
>
> --
> /DonE

Godt - så vil jeg gøre det. Var bare bange for, at den lavede
rod i et eller andet i registreringsdatabasen, som først viste
sig som fejl langt senere. Man skal jo være lidt forsigtig, når
det drejer sig om registreringsdatabasen. Glæder mig til at
få den forban.... Messenger væk!!! .

Jeg har i øvrigt også oplevet, at Messenger pludseligt
popper op med en besked, når jeg er i fuld gang med
at spille et spil. Også selvom Messenger-ikoner ikke
var synligt nogen steder. Så stopper spillet jo - jeg kan få
det igang igen, men det er en kedelig afbrydelse.

Nu får Messenger sgu kniven!!

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 15:40

"DonE" <don_e@stofanet.INVALID> skrev i en meddelelse

> Fik osse den fejlmeddelelse, men s... hul i det!
> Messenger er total væk nu!
>
> --
> /DonE

Nu har jeg fjernet Messenger vhja. filen på denne side:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

Det har godt nok sat skub i Outlook Express 6!!

Dejligt

Tak for hjælpen.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 12-04-03 14:36

Kent skrev:

> Jeg har Windows XP SP1.

Mon det kan tænkes at være derfor? Altså at du kører SP1? Fra og med
SP1 har du jo mulighed for at afinstallere Messenger via Tilføj/fjern
programmer inde fra kontrolpanelet. Det havde du ikke i den første
udgave af WinXP. Godt nok så forsvinder Messenger-mappen ikke når du
bruger Tilføj/fjern, men den kan du bare slette eller omdøbe
efterfølgende. Det er sådan jeg har sluppet af med Messenger på min
nuværende installation af WinXP Pro SP1.

Madsen.

Fra : Kent

Dato : 12-04-03 15:13

> [...]
> efterfølgende. Det er sådan jeg har sluppet af med Messenger på min
> nuværende installation af WinXP Pro SP1.

Messenger findes altså ikke i Tilføj/fjern progs., men det er
fordi, den er skjult. Man kan så få den vist ved at fjerne
"hide" i en linie i en fil - det ved jeg godt - men nu gør jeg
det på den anden måde.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 12-04-03 16:27

Kent skrev:

> Messenger findes altså ikke i Tilføj/fjern progs., men det er
> fordi, den er skjult.

Det skulle den altså gerne gøre fra og med SP1.

> Man kan så få den vist ved at fjerne "hide" i en linie i en fil

Ja, i den første version af XP. Det er ikke nødvendigt i SP1.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/fjern_messenger.png>
Screenshottet er taget fra min WinXP Pro SP1 hvor jeg ikke har
fjernet hide i sysoc.inf.

Madsen.

Fra : Bach

Dato : 12-04-03 18:49

> ----------------------------------
Jo,det gør den ,hvis du kører SP1.
Du skal bare trykke på tilføj/fjern windows kompunenter ude til højre,så får
du muligheden

Mvh Bach.

Fra : webfactor

Dato : 13-04-03 23:02

> [...]
> Havde engang en tekst linje der skulle skrives
> i start/kør.........for at slippe HELT af med Windows Messenger!

paste følgene ind i start/run

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
www.webfactor.dk

Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 15-04-03 17:42

"DonE" skrev d. 12-04-03 01:25 dette indlæg :
> [...]
> Nogen der kan huske den tekst?
>
> Lad dog Messenger være på din HD (den fylder jo ingenting).
MEN slå den fra i MSCONFIG, for lortet er sgu IRRITERENDE.
Skriv msconfig i start/kør,derefter tryk på start og fjern fluebenet ud
for msmsgs.
Nu skulle Messenger ikke starte op (og genere dig), med mindre du
opdaterer den, men så slår du den jo bare fra igen

http://www.kandu.dk/