DOH. I får den lige det rigtige sted :-)
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 22-03-01 10:19

Jeg havde sendt denne til dk.marked.privat.dyr (stooor fejl

Hejsa

Robin blev kastreret for, imorgen en måned siden. I politikkens kattebog
står der at han kan lave killing et par uger EFTER kastrationen...er et par
uger i deres univers også 4 ???? Electra er lige kommet i løbetid her i
aften og Robin har været over hende og ja.... han var oppe på hende, og
bagefter lå hun og rullede rundt og de slikkede sig begge 2. Hvaaa..... er
det normal adfærd for en hankat der ikke kan noget ?

Jeg troede faktisk heller ikke at en kastrat kunne få "stådreng" (ja, hvad i
alverden skal man kalde det *grin*, hvis man ikke lige er til de finere
udtryk *smile*) Jeg tog Robin og vendte ham rundt da han sad og gjorde sig
selv ren og den var altså god nok....... Jeg mener bare at have hørt at
kastratsangerne (noget lidt andet *s*) ikke kunne være sammen med pigerne,
som ellers var vilde for at være sammen med dem, Og derfor gik jeg ud fra at
de ingenting kunne.....

Jaja, hvis han kunne noget finder jeg vel nok ud af det, selvom det var
planen hun skulle have været parret i påsken (grunden til at hun ikke
længere var på p-piller, og at jeg ingenting havde at frygte *s*)

Nogen bud.... har det bare været hans sidste forsøg ?????

Venligst

Mette

--
Gillian's Norske Skovkatte
http://www.dk-gillian.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-03-01 17:13

Hej Mette

Der kan gå op til 1 md før alle hormonerne er ude efter en kastration.

Det er ikke ualmindeligt at kastrater kan gennemføre en parring,
selvfølgelig uden hunkatten bliver gravid, til gengæld kan det forsinke
næste løbetid med 2-6 mdr.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-03-01 22:39

> [...]
> som ellers var vilde for at være sammen med dem, Og derfor gik jeg ud fra at

Hej Mette

Det skal jeg huske, at fortælle Camillo, der er
kastreret for 7 år siden, og aldrig har været brugt i
avlen, men alligevel hopper på alt, hvad der er 39
grader varmt og ikke sidder i en lygtepæl

Han opfører sig faktisk, som en aldeles erfaren
avlskat, for han kan lugte en løbetid og nå at parre
hunkatten ca. ½ døgn før hun viser nogen som
helst tegn på løbetid. Chabél forsøger også, men
han kan, i modsætning til Camillo, ikke finde ud af,
at gennemføre parringen.

Husk, at hun får ægløsning af at blive parret, så
hvis hun skal til en "rigtig" hankat bagefter, skal
der ikke gå for lang tid.

--
Hilsen Helle
You know it's time to shave your legs when the cat uses them for scratching behind its ears.