MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Rigtig" Remote Control i WinXP
Fra : Henrik

Dato : 11-04-03 14:13

Hej

Er det ikke muligt at lave en rigtig remote control af en WinXP, det vil
sige ligesom VNC, Netop m.fl. så man er direkte på og ikke kører i en
session ?

Jeg har læst mig frem til at Remote Assistance skulle kunne gøre det (
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/gethelp/remoteassist/defa
ult.asp ), men det kræver at man inviterer til det via Messenger eller mail,
er det ikke muligt at bruge det som alm. remote program der bare er klar til
at forbinde hele tiden ?

Mvh
Henrik

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 12-04-03 06:50

Det er rigtigt der er noget der hedder Remote Disktop som man skal invitere
til. Men der er også noget der hedder Fjernskrivebord "jeg sidder med den
Danske" det svarer til Terminal Service.

Du kan aktivere det ved at højreklikke på denne computer- egenskaber og
fanebladet fjernforbindelse, sæt flueben i det nederste Fjernskrivebord. Der
kan du også bestemme hvem der har lov, men administratorer har altid lov.

Nu sidder jeg med Pro udgaven, jeg tør ikke sige om Home udgaven også har
denne mulighed.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 12-04-03 06:55

Her er et udsnit fra hjælpen

Skelne mellem Fjernskrivebord og Fjernsupport
Fjernskrivebord og Fjernsupport bruger den samme underliggende teknologi,
men der er forskellige funktioner.
Med Fjernskrivebord kan du få adgang til en Windows-session, der kører på
din computer, når du arbejder på en anden computer. Du kan f.eks. bruge
Fjernskrivebord til at oprette forbindelse fra hjemmecomputeren til
computeren på kontoret, så du kan få adgang til alle de programmer, filer og
netværksressourcer, du bruger på din arbejdsplads.
Med Fjernsupport kan en hjælper, f.eks. en bekendt, bruge en
Internetforbindelse til at få adgang til din computer, hvis du har brug for
assistance. Hjælperen kan se indholdet af din computerskærm og kommunikere
med dig i et chatvindue. Hvis du giver tilladelse til det, kan hjælperen
overtage styringen af din computeren for at løse et problem.

Fra : Henrik

Dato : 12-04-03 20:32

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> [...]
> med dig i et chatvindue. Hvis du giver tilladelse til det, kan hjælperen
> overtage styringen af din computeren for at løse et problem.

Det er jo mere eller mindre også det der står i artiklen jeg linkede til,
men jeg ville gerne udover det at man skal give tilladelse via mail eller
messenger

Mvh
Henrik