MS Windows
briani 27239
Drev problem i Win2000 - drev E og F er fo~
Fra : Thomas

Dato : 11-04-03 07:57

Hej!

Min PC, som kører Win2000, havde indtil i går fem drev: A, C, D, E og F. A
giver sig selv. Harddisken er opdelt i C og D. E var CD/DVD-rom-drevet og F
var en ekstern brænder.

Pludselig var der problemer med at brænde - jeg fik en fejlmeddelelse om
"media error" eller noget i den retning. At putte en anden CD i til at
brænde på hjalp ikke. Jeg tænkte, jeg ville prøve at afinstallere og
herefter geninstallere brænderen. Det lykkedes, men jeg fik også
afinstalleret mit CD/DVD-rom-drev.

Herefter har jeg ikke kunnet få E- og F-drevet frem igen. Når jeg fjerner
enhederne under enhedshåndtering, finder den godt nok enhederne næste gang
jeg starter maskinen op, og den installerer selv drivere. Under
DVD-/CD-rom-drev er der så dels angivet et CD-rom-drev uden problemer og et
DVD-rom-drev med et gul udråbstegn - når jeg kigger under egenskaber siger
den at driveren er korrekt installeret, men at der kan være problemer med
registreringsdatabasen - fejlkode 19. Brænderen findes under
USB-tilslutninger. Men stadig ikke noget E- eller F-drev.

Jeg har prøvet at boote på CD-rom-drevet og det fungerer fint, så det kan
dårligt være fordi det skulle være stået af. Der skulle heller ikke være
kompatibilitetsproblemer med Win2000 - ifølge Microsofts hjemmeside. Forslag
til afhjælpning modtages med kyshånd!

M.v.h.

Thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-04-03 15:00

"Thomas" <thjort@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enhederne under enhedshåndtering, finder den godt nok enhederne næste gang

Det lugter lidt af, at du har afinstalleret noget software, som tog cdrom
drevene med. Bla. Easy Cd Creator kan lave det lille nummer.
Prøv at se løsningerne her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314060

Kurt

Fra : Thomas

Dato : 12-04-03 11:52

> Det lugter lidt af, at du har afinstalleret noget software, som tog cdrom
> drevene med. Bla. Easy Cd Creator kan lave det lille nummer.
> [...]

Det virkede! Tak for hjælpen!

Thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-04-03 21:57