Forbindelse af pc'ere til samme adsl forbi~
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 11-04-03 21:03

Hej,

Jeg er absolut nybegynder indefor netværk, så her kommer mit spørgsmål:
Jeg er for nylig blevet udstyret via firmaet med en TDC ADSL forbindelse til
huset. Der går et kabel fra ADSL modemet til en router og herfra et kabel
fra port 1 i routeren til netkortet i min ene pc. Jeg kører med Win XP home
og alt virker fint. Nu vil jeg gerne tilslutte mit barns pc på samme ADSL
linie. Så jeg antager, at man kan sætte et netværkskabel i port 2 i routeren
og så til pc nr. 2 (i dens netkort). Den kører med win-98. Kan det
umiddelbart lade sig gøre og vil det virke? Eller skal pc 2 have en særskilt
IP adresse kodet ind? Pc 2 skal udelukkende bruges til internet surf og de
to computere skal ikke nødvendigvis have adgang til hinandens filer/drev.

Med venlig hilsen
Hans-Henrik

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-04-03 00:41

Hans-Henrik Husen wrote:
> [...]
> to computere skal ikke nødvendigvis have adgang til hinandens filer/drev.

Det er helt rigtigt som du har beskrevet det. Da duhar en router er det
bare at sætte den anden pc i og det virker. Skulle det ikke gøre det, så
vend tilbage - så tager vi det derfra.

MVH
Mads

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 12-04-03 16:41

Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få pc 2 til at komme på internettet. Den
kommer med meddelelsen "Kan ikke finde siden". Der ER lys i lampen på
netkortet i pc 2, så det er ikke kablet, men ét eller andet i softwaren
(internet/netværks indstillingerne) - men de burde være lige efter bogen.
Nogen forslag til hvad der går galt?

Fra : Søren Blom

Dato : 12-04-03 22:42

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk> skrev
> [...]
> netkortet i pc 2, så det er ikke kablet, men ét eller andet i softwaren
> (internet/netværks indstillingerne) - men de burde være lige efter bogen.

Har du huskede at indstille PC2´s netforbindelse til LAN og den selv skal
hente IP adresse?

--
Søren Blom
soren@blom.dk