Apache kan kun vise koden
Fra : lars

Dato : 11-04-03 17:16

Hej Nyhedsgruppe

Jeg har netop installeret apache_1.3.27 og phpMyAdmin-2.4.0 på
min computer, for at kunne oprette en database i MySql. Det
eneste jeg kan se når jeg går ind i min browser på
http://localhost/apache_1.3.27/index.php er koden. Hvordan kan
det hænge sammen at den ikke kan vise andet? Jeg ved ikke hvordan
jeg ellers skal oprette en database i MySql, men jeg har brugt
mange timer på nettet uden at blive ret meget klogere.

Databasen skal bruges til et fotoalbum. Jeg har tabeldata.

venlig hilsen Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : lars

Dato : 11-04-03 17:26

lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> min computer, for at kunne oprette en database i MySql. Det
> eneste jeg kan se når jeg går ind i min browser på

Hold kæft hvor er jeg dum. Det er selvfølgelig
http://localhost/phpMyAdmin-2.4.0/index.php som jeg skriver.

Fra : No1

Dato : 11-04-03 18:47

> [...]
> http://localhost/apache_1.3.27/index.php er koden. Hvordan kan
> det hænge sammen at den ikke kan vise andet? Jeg ved ikke hvordan

Hvad mener du med koden? Prøv at forklare dit problem lidt mere præcist? Ser
du php kode? Kan du køre andre php scripts?

Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-04-03 10:20

"lars" <ljn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nyhedsgruppe
>
> Det eneste jeg kan se når jeg går ind i min browser på
> http://localhost/apache_1.3.27/index.php er koden. Hvordan kan
> det hænge sammen at den ikke kan vise andet?

Du skriver ikke at du har installeret php på din server også, det ville
måske være en ide.

Hvis du kun har installeret apache og mysql virker dine php-scripts
selvfølgelig ikke fordi apache ikke er sat op til det. PHP har en udemærket
install-fil med sig som forklarer hvordan du gør. PHP kan downloades fra
www.php.net

Hvis du har installeret PHP har du måske ikke sat apache ordentligt op. Husk
at genstarte apache hver gang du laver ændringer i http.conf.

Hvis du ikke skal bruge din server til noget super seriøst kan det anbefales
at downloade phptriad som findes på nettet som installere det hele for dig i
en pakke og er betydeligt nemmere at sætte op hvis du ikke har prøvet det
før.

Nu har jeg så været så venlig allerede at finde et link frem til dig med
phptriad :)

http://switch.dl.sourceforge.net/sourceforge/phptriad/phptriad2-2-1.exe

Hel og lykke!

----