?artikel
Fra : Brian Emilius

Dato : 10-04-03 21:32

Hej NG

Jeg har et problem som jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig med.
Når jeg lavet et link til en side der ender på fx /artikler.php?artikel001
hvordan sætter jeg så den funktion (artikel001) igang på artikler.php-siden?
Ja, jeg ved godt at det sikkert er et dumt spørgsmål, men jeg er altså lidt
newbie.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe...

Venlig hilsen
Brian Emilius
http://brian.emilius.person.emu.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 10-04-03 23:06

> [...]
> Når jeg lavet et link til en side der ender på fx /artikler.php?artikel001
> hvordan sætter jeg så den funktion (artikel001) igang på

prøv at lave linket som:
artikler.php?id=artikel001

på artikler.php kan du så fange "artikel001" med:

$id = $_GET['id'];

så vil $id være = artikkel001

Håber det hjalp lidt....

> Ja, jeg ved godt at det sikkert er et dumt spørgsmål, men jeg er altså
lidt
> newbie.

Man skal jo starte et sted

> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe...

Det håber jeg så jeg har gjort