cache
Fra : Martin Molberg

Dato : 11-04-03 21:18

Jeg vil gerne have at min html fil ikke bliver gemt på de
besøgenes computere.

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt i forumet her og har fundet
følgene:

<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">

Har jeg fat i det rigtige?

Vh martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : fh

Dato : 11-04-03 21:28

"Martin
> [...]
> følgene:
>
> <META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">

Ja
Flemming

Fra : Martin Molberg

Dato : 11-04-03 21:29

Fra : Rune Glerup

Dato : 11-04-03 21:29

Martin Molberg skrev:

> Jeg vil gerne have at min html fil ikke bliver gemt på de
> besøgenes computere.

Der er flere forskellige måder man kan gøre det på. Fx

<http://vancouver-webpages.com/META/metatags.detail.html>

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : fh

Dato : 12-04-03 14:29

Tjah

Mange ting kan laves på flere måder, også meta:

Expires er udløbsdato, man kan så tilbagedatere, for at tricke søgerobotten
til at tro, at siden er forældet, f. eks.:

<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Mon, 01 Jan 1998 00:00:00 GMT">

Men det er nok mere korrekt at bevæge sig over mod de koder, der handler om
emnet:

Cache kan også skrives således:

<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

Denne er også gangbar, ved kombination med de to ovenstående er man godt
garderet:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOARCHIVE">

En robots.txt giver robotterne besked om at springe webstedet over. Skriv
følgende i notepad:

Disallow: /

og døb dokumentet robots.txt, og læg det i roden på dit webhotel

Mere kan læses her: http://www.robotstxt.org/wc/norobots.html

Flemming

CSS-studerende

Fra : Casper Lund Thomsen

Dato : 13-04-03 08:19

fh wrote:
> [...]
> følgende i notepad:

> Disallow: /
>
> og døb dokumentet robots.txt, og læg det i roden på dit webhotel

Lille opfølgning til det med crawler-bots:

Man bør benytte robots.txt til at kontrollere søgemaskinernes crawlere
med, da META-tag metoden ikke bliver understøttet af dem alle og at man
derfor nødvendigvis ikke opnår den ønskede effekt.

Endvidere hvis din hjemmeside ligger på flere maskiner, så er det en
smart ide at placere robots.txt filen på samtlige servere i roden af dit
webhotel.

Mvh
Casper

Fra : fh

Dato : 14-04-03 08:41

> Casper
> Endvidere hvis din hjemmeside ligger på flere maskiner, så er det en
> smart ide at placere robots.txt filen på samtlige servere i roden af dit
> webhotel.

Hej Casper
Vil det ikke være nok at lægge den sammen med index/default-filen?
Flemming