Meget sløv XP2400 og Asus A7V333 Raid
Fra : Gert Vest

Dato : 12-04-03 08:04

Hej alle !

Håber I kan hjælpe mig da jeg er stødt på et kæmpe problem.
Måske dette ikke er den rigtige gruppe, men da jeg ikke ved hvor fejlen er,
så er det lidt svært at finde den rigtige gruppe.

Specs:

Asus A7V333 Raid m. C-Media onboard-lyd (kører dog ikke raid PT)
XP 2400
Segate Barracuda IV
768 MB Samsung Ram (PC2700)
Geforce 4 4200
Win XP

Jeg skiftede igår fra XP1800 til XP 2400.
Operationen gik godt. Jeg startede op og det hele så meget fint ud. Efter et
par min. inde i windows ville jeg lige prøve et spil.
Så skete det at den kunne slet ikke "trække" mere. Lyden hakkede og den
ville slet ikke køre spillet.
Jeg prøvede at genstarte men det hjalp ikke.

Det er ligesom om der er en konflikt et eller andet sted. Når den skal køre
fra harddisken tager det enormt lang tid. Det tager mellem 5 og 10 min at
lukke Win XP ned.
Jeg har prøvet Sissoft Sandra. Der kan jeg ikke med sikkerhed finde noget,
jeg er dog ingen ingen ørn til dette.
På Cache og Memory Benchmarken og Memory Benchmarken kunne den måske være
bedre, igen jeg har ikke den store forstand på tallene.

Når jeg kører et program som har været åbnet, så kører systemet fint, men
det er ligesom om at når det skal hentes ind fra harddisken, så tager det en
evighed.

Temperaturen er fin, under 40 grader på Processoren og under 30 på
bundkortet.
Settings i bios er checket og checket mange gange. Kører på 2000 Mhz.
Jeg har prøvet at koble unødvendige enheder fra (fysisk), men det hjalp
ikke.

I "tomgang" står CPU-brug på 10-11 %, i Windows jobliste/Ydeevne, det gjorde
den gamle ikke. Den lå på en enkelt procent.

Er der flere data I behøver for at hjælpe mig, så sig endelig til.

Kan det være processoren ? Den bliver genkendt alle steder som XP 2400 og i
Sandra ser den rigtig godt ud i forhold til andre.
Ville diverse programer ikke have fundet fejlen, hvis det er processoren ?
Kan harddisken været "stået af" og hvordan checker jeg det ?

Jeg vil dog som sidste udvej prøve at skifte tilbage til den gamle
proccessor, men først efter jeg har hørt hvad I siger.

Hjælp mig please !

Gert

Fra : Gert Vest

Dato : 12-04-03 11:30

> Jeg vil dog som sidste udvej prøve at skifte tilbage til den gamle
> proccessor, men først efter jeg har hørt hvad I siger.
>

> Hjælp mig please !
>

> Gert

Jeg har nu sat min gamle 1800 i igen. Så virker det hele igen.
Jeg troede at en processor var enten eller, men det er det så ikke.

GV

Fra : Aksel Spandet

Dato : 12-04-03 12:05

Hej!
Nu ved jeg ikke om du har geninstalleret windows.... Men det lyder ikke som
om du har.... Jeg vill eforeslå at du geninstallerede Xp... Jeg kan ikke
love dig det virker men det plejer tit at hjælpe....

Mvh
Aksel

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 12-04-03 17:01

Aksel Spandet wrote:
> [...]
> ikke som om du har.... Jeg vill eforeslå at du geninstallerede Xp...
> Jeg kan ikke love dig det virker men det plejer tit at hjælpe....

Det burde ikke være nødvendigt ved et cpu skift.
Jeg har selv lige opgraderet fra en XP1900+ til en Barton 2500+ og der havde
jeg ingen problemer.

/sam

Fra : Gert Vest

Dato : 13-04-03 11:44

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om du har.... Jeg vill eforeslå at du geninstallerede Xp... Jeg kan ikke
> love dig det virker men det plejer tit at hjælpe....

Det har jeg ikke, men det kan godt være jeg skulle prøve.

GV

Fra : Gert Vest

Dato : 14-04-03 22:00

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> om du har.... Jeg vill eforeslå at du geninstallerede Xp... Jeg kan ikke
> love dig det virker men det plejer tit at hjælpe....

Det virkede. Altså med en geninstallation. Så nu kører jeg med XP 2400 og
Raid.
Nu er der virkelig "skub i dyret".
Tak for hjælpen.

Gert