Dual DDR!!
Fra : Jan Laugesen

Dato : 11-04-03 20:28

Er der nogen der ved hvordan DualDDR Memory virker?? er det noget man skal
købe ekstra eller er det i bundkortet??

Har en Asus A7V8x Delux Bundkort
og 2 x 512Mb PC3200 DDR-Ram

Fra : jk

Dato : 11-04-03 21:01

On Fri, 11 Apr 2003 21:28:23 +0200, "Jan Laugesen"
<jtlaugesen@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen der ved hvordan DualDDR Memory virker?? er det noget man skal
>købe ekstra eller er det i bundkortet??
>
>Har en Asus A7V8x Delux Bundkort
>og 2 x 512Mb PC3200 DDR-Ram

Det ligger i chipset.

Dit kt400 board understøtter det ikke, Nforce2 er alene på AMD
fronten.

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v8x/overview.htm

mvh

John

Fra : Kim Nielsen

Dato : 12-04-03 03:56

"Jan Laugesen" <jtlaugesen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvordan DualDDR Memory virker?? er det noget man
skal
> købe ekstra eller er det i bundkortet??
>
> Har en Asus A7V8x Delux Bundkort
> og 2 x 512Mb PC3200 DDR-Ram

Det er der mange der ved noget om - kik fx på google - jeg fik ca. 761
hits.

Det skal købes "ekstra" hvis du ikke allerede har det - dvs. ny ram
type som skal være understøttet i chipsæt på mb.

Har du en "ny" pc (og det har du) skal du ikke drømme om at få sat
hastighed som meget op at du virkelig kan mærke det.
Se fx. en af de mere seriøse sider på http://www.tomshardware.com - og
find selv dit emne.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 12-04-03 09:12

Kim Nielsen wrote:
> Det er der mange der ved noget om - kik fx på google - jeg fik ca.
> 761 hits.

Det var dog et tåbeligt svar...
Grupperne er sådan set beregnet til spørgsmål og svar.... Ellers kunne der
jo ligeså godt ligge en enkelt post i alle gruppe: "Søg på Google"
(761 hits er da heller ikke alverden)

> Det skal købes "ekstra" hvis du ikke allerede har det - dvs. ny ram
> type som skal være understøttet i chipsæt på mb.

Det så forkert, man kan bruge ganske almindelige DDRRAM, selv de ældste
PC2100 du kan finde.
DDR-II er en ny teknologi, kan måske forveksles med Dual DDR, men DDR-II er
ikke i produktion endnu:
http://www.theinquirer.net/?article=8867

> Har du en "ny" pc (og det har du) skal du ikke drømme om at få sat
> hastighed som meget op at du virkelig kan mærke det.

Korrekt, det giver ca. 5-10% extra ydelse i nogle programmer
Men hans bundkort skal understøtte Dual DDR, det gør det ikke og det kan det
heller ikke komme til!

Hvis ikke du ved noget om de emner du svarer på, så lad vær'!

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 12:14

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote in message

(klip)
> Det så forkert, man kan bruge ganske almindelige DDRRAM, selv de ældste
> PC2100 du kan finde.
Joh, det kan da godt være at man _kan_ bruge langsommere RAM, men med de
nuværende RAM-priser giver det ikke meget mening, med mindre man har et
stramt budget. Intels 865 og 875 chipset understøtter PC3200 Dual DDR RAM,
og selv om man _muligvis_ kan anvende langsommere RAM, ligger det jo lidt i
kortene at _man_ bruger PC3200/DDR400 RAM, og derfor er det for så vidt ikke
direkte forkert, hvad Kim skrev.

Det kan anbefales at købe RAM-moduler, der er "parret" eller testet sammen,
da to angiveligt ens moduler sagtens kan have ret forskellige tolerancer,
hvilket enhver hardware-nørd eller seriøs overclocker ved. Det samme gælder
for CPU'er, selv indenfor samme serie af produktions-ID.

Hvem tænker i dag over at PC2100 havde en lillebror, der hed PC1600? Pointen
her er at ingen ønsker at købe/anvende en langsom standard, når der er noget
nyt og hurtigere fremme.

> DDR-II er en ny teknologi, kan måske forveksles med Dual DDR, men DDR-II
er
> ikke i produktion endnu: http://www.theinquirer.net/?article=8867
Det er en udemærket artikel, men hvorfor blander du DDR-II ind her? Det kan
allerhøjest forvirre folk.

(klip)
> Hvis ikke du ved noget om de emner du svarer på, så lad vær'!
Vov-vov. Usenet er ikke noget eliteforum, hvor "kloge" folk kan sidde og
klappe hinanden på skuldrene. Kim har sikkert - ligesom du - svaret ud fra
hvad han mente var rigtigt og han var jo som beskrevet ovenfor heller ikke
helt ved siden af.

Det er dog let, når man sidder derhjemme foran skærmen at blive frygtelig
skråsikker, hvilket jeg tror de fleste ærlige mennesker her vil kunne nikke
genkendende til.