4 IDE kanaler?
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-04-03 23:21

Dumt spørgsmål: Findes der nogen P4-motherboards i almindelig handel,
der har 4 i stedet for 2 IDE kanaler indbygget?

Mvh.

--
"Vilken sanning, Måns, är sann?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Leony

Dato : 11-04-03 07:06

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> skrev i en meddelelse

> Dumt spørgsmål: Findes der nogen P4-motherboards i almindelig handel,
> der har 4 i stedet for 2 IDE kanaler indbygget?

Der er jo mulighed for at købe et board med indbygget RAID.
Det er dog ikke alle boards der tillader RAIDcontrollerne at blive brugt
som alm IDE tilslutning. Hvis de tillader det er det vist ofte kune et
drev der kan tilsluttes (taget fra hukommelsen).

Der er jo indstikskort med ekstra IDE kanaler, kig efter kort fra
Promise - de koster ~400 kr for et kort med 4 ekstra IDE kanaler.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : CooKiE

Dato : 11-04-03 07:07

> [...]
> Dumt spørgsmål: Findes der nogen P4-motherboards i almindelig handel,
> der har 4 i stedet for 2 IDE kanaler indbygget?

Prøv og kig efter et bundkort med RAID, der kan man *typisk* sætte 4 diske
på i JBOD mode.

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-04-03 18:31

"CooKiE" <patriot@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> asjo@koldfront.dk
>
> Prøv og kig efter et bundkort med RAID, der kan man *typisk* sætte 4 diske

Hov

Pas på den med JBOD.

For den slår alle diskene sammen til en stor disk (Just a Bunch Of Disks).
Dvs står en af, så har du mistet dem alle.

Men de fleste med alm. raid kan også køre med "alm." mode - jeg har både med
et Abit KT7A og et Gigabyte 8SQ800 Ultra erfraing med at den inbyggede raid
kan køre som almindelig idecontroller

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-04-03 18:49

> Dumt spørgsmål: Findes der nogen P4-motherboards i almindelig handel,
> der har 4 i stedet for 2 IDE kanaler indbygget?

Gigabyte GA-8PE667 Ultra2 har 4 stik til HD.
Jeg bruger to til RAID, men de kunne osse køre som 'IDE kanal 3 og 4'

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy