Hårdhed
Fra : jabbe

Dato : 10-04-03 18:07

Hejsa NG

Hvad ligger vores vandhane vand normalt på i hårdhed her i DK???

har jeg ret hvis jeg mener at have hørt om 8??

Jabbe

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 10-04-03 18:33

Når du siger hårdhed, mener du så pH eller kh ?

/ts

Fra : jabbe

Dato : 10-04-03 18:54

Jeg mener Kh

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 10-04-03 19:04

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener Kh

Det afhænger meget af hvor i landet du bor. Men i de fleste egne ligger den
vel i nærheden af GH=15 og KH=8-10.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 10-04-03 19:21

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "jabbe" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det afhænger meget af hvor i landet du bor. Men i de fleste egne ligger
den
> vel i nærheden af GH=15 og KH=8-10.

Ja jeg som odenseaner er så heldig ? at have en KH på 15 :(

katja

Som lige undskylder for den direkte mail til dig Torben - var en fjumrefejl!

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 10-04-03 19:24

> Ja jeg som odenseaner er så heldig ? at have en KH på 15 :(
>
> katja
>
> Som lige undskylder for den direkte mail til dig Torben - var en
fjumrefejl!

Hvis du er malawi freak, er det da noget fint vand du har

mvh
Thomas

Fra : KatjaStrofen

Dato : 11-04-03 08:39

"THOMAS SCHREIBER" <NOSPAM@blabla.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du er malawi freak, er det da noget fint vand du har

Jeps... og det har jeg været! - men ønskede at skifte.. så nu har jeg
sydamerikanske cichlider.. og de vil nu hellere have det lidt blødere!

har overvejet at prøve med det der oxalsyre? - læste et indlæg om det.. men
kræver bare jeg sætter mig ind i det! :)

katja>

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 11-04-03 17:58

> katja
>
> Som lige undskylder for den direkte mail til dig Torben - var en
fjumrefejl!

Alt forladt!

Fra : Who Know

Dato : 20-06-03 18:45

Vandets hårdhed i danmark svinger lige fra tysk GH 2 til 20+, så det er
meget svært at svare på, men spørg på dit lokale vandværk, evt. find deres
hjemmeside.

Joakim