DI-604 kan ikke -----
Fra : Lars

Dato : 10-04-03 17:29

Når jeg sætter en switch til min router som er en DI-604
virker det ikke . Ikke engang kontrollampen ud for den port som jeg bruger
til switchsen lyser.
Det er et krydset kabel jeg bruger og den er sat i uplink porten på min
switch.
Skal DI-604 sættes op til at man kobler en switch til den eller hvad gør
man??????.
Påforhånd tak .

--
Mvh. Lars

Fra : yes

Dato : 10-04-03 17:44

"Lars" <ZoNe_DK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> switch.
> Skal DI-604 sættes op til at man kobler en switch til den eller hvad gør

Hvis det er et krydset kabel skal det ikke i Uplink-porten.
Prøv at sætte det i en alm. port.

YES.

Sorry. Jeg kom til at sende den til dig privat først.

Fra : Henning Olsen

Dato : 10-04-03 20:34

Hej Lars

Hvis man skal bruge uplink skal det ikke være et krydset kabel.

Med venlig hilsen

Henning Olsen

Fra : Lars

Dato : 10-04-03 21:56

Har prøvet med et kabel som ikke er krydset.

Fra : Lars

Dato : 10-04-03 21:59

SORRY for de to private svar .

Fra : Lars

Dato : 10-04-03 22:02

Har prøvet at sætte det krydset kabel i en alm. port.
Jeg har også prøvet med et kabel som ikke er krydset i uplink porten.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-04-03 10:00

hej
Prøv med forskellige kabler, virker en af portene fra routeren til en PC?
Hvis? så tag kablet ud af pc og sæt det til switchen, og videre derfra.
Gunnar

Fra : Henning Olsen

Dato : 11-04-03 16:15

Hej !!!

Sådan kan det side med lige kabeler.

Med venlig hilsen

Henning Olsen

**kabel modem** ******Router******
* * * Port *
* port * * wan 1 2 3 4 *
************** *****************
# # #
##################### #
#
***** Switchs******* #
* Port * #
* 1 2 3 4 uplink * #
****************** #
# # #
# ########
#
*************
* PC *
* *
*************

Fra : Lars

Dato : 12-04-03 05:39

Meget najs tegning Henning tak for det flotte svar har fået det til at virke
nu . Fandt udaf at port 1 ikke virker.
Og den PC som skulle være i switchen sammen med printerserveren skulle bare
have 10 forsøg i streg før at den fandt printeren.
Men tak til alle som hjalp til .
Mvh. Lars

Fra : yes

Dato : 17-04-03 20:25

"Lars" <ZoNe_DK@Fjerndetteherhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Meget najs tegning Henning tak for det flotte svar har fået det til at
virke
> nu . Fandt udaf at port 1 ikke virker.

Jeg tror nu nok at port 1 virker alligevel!
På mange switche er port 1 og uplinkporten den samme.
Uplinkporten er en krydset version af port 1.
Man kan altså ikke have kabel både i port1 og uplinkporten på samme tid.

På andre switche er der en omskifter så man kan vælge om porten skal være
krydset eller ej.

MVH
YES