CSS page-break-xx og visibilty: hidden i M~
Fra : Villum Sejersen

Dato : 10-04-03 17:31

Hej!

Jeg har eksperimenteret lidt med separate stylesheets for media:screen
og media:print for nogle tabeller jeg lægger på nettet.

Resultatet af mine foreløbige, ret forgæves anstrengelser gemmer sig
dybt nede i et frameset på min arbejdsplads' webside, noget jeg _ikke_
kan ændre på, lige som jeg kun kan arbejde med embedded stylesheets.
http://www.trundholm.dk/default.asp?infoId=1330789

Det ser umiddelbart ud til at Opera 6.05 og 7.0.3 samt MSIE 6.0 forstår
CSS-attributterne 'page-break-inside: avoid' og 'visibility: hidden'.

Derfor undrer det mig at Netscape 7.0.2 og Mozilla - selv 1.4a fra gårs
dato! - højt og flot blæser på begge to (samt på skærmen også er
ligeglad med font-family: monospace). Det er vel en kendt feature, eller
hvordan?

--
Villum Sejersen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-04-03 18:16

Hej Villum

Villum Sejersen wrote:
> [...]

> dato! - højt og flot blæser på begge to (samt på skærmen også er
> ligeglad med font-family: monospace). Det er vel en kendt feature, eller

Der må være noget andet galt. Generelt har de Mozilla-baserede browsere
den bedste CSS-support du kan få. Hvis du pudser validator.w3.org på
siden (http://www.trundholm.dk/info.asp?rootId=1099794&infoId=1330789),
så finder den også flere fejl i din kode. Bl.a. har du i linie 24/25 et
forkert placeret situationstegn ("). Når jeg ser din style-tag herunder
så savner jeg situationstegn omkring type-attributten (der skal der vist
være når den indeholder tegnet "/").

Det er svært at overskue din kode generelt, specielt med den ene meget
lange linie 24/25, men umiddelbart ser validatoren ud til at finde flere
strukturelle fejl. Hvis du udskiftede "&" med "&amp;" i alle dine links,
og satte alt-attributter på dine billeder (evt. bare alt=""), og brød
den lange linie lidt mere overskueligt op, så ville det nok være lidt
lettere at fejlfinde.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Villum Sejersen

Dato : 10-04-03 19:01

Stig Nygaard wrote:

> Der må være noget andet galt. Generelt har de Mozilla-baserede browsere
> den bedste CSS-support du kan få.

Der er det galt, at output fra Kommunedatas client-server-program
WebOffice i den nuværende version overhovedet ikke kan valideres! Det
jeg prøver, er inline at lappe på et ret håbløst grundlag.

Men de to problemer med 'page-break-avoid' og 'visibility: hidden' er
der nu også i Mozilla, når jeg kører mine html-dokumnter direkte på min
egen pc.

> Bl.a. har du i linie 24/25 et forkert placeret situationstegn (").

Citationstegn, om jeg må bede!

Det og alle de deprecated tags i <body> (og alle andre steder) er nogle,
som WebOffic sætter ind eller genererer, og som jeg intet kan gøre ved!

> Når jeg ser din style-tag herunder så savner jeg situationstegn
> omkring type-attributten (der skal der vist
> være når den indeholder tegnet "/").

Det ser nu ud til at fungere på andre af sider siderne alligevel.

De _er_ der på det jeg uploader, men WebOffice stripper dem! ;-(
Kan du forstå hvofor jeg længes efter en opdateret udgave med en bedre
engine i?

> ... men umiddelbart ser validatoren ud til at finde flere
> strukturelle fejl. ...

Jeg har aldrig kunnet tåle det jammerhyl, det udløser at prøve at
validere den slam-kode! Så det er meget længe siden sidst

--
Villum Sejersen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-04-03 19:40

Hej Villum

Villum Sejersen wrote:
> Men de to problemer med 'page-break-avoid' og 'visibility: hidden' er
> der nu også i Mozilla, når jeg kører mine html-dokumnter direkte på min
> egen pc.

Altså "visibility: hidden" har altid virket i Mozilla, og jeg mener
bestemt også at "page-break-avoid" bør virke (men min egen praktiske
erfaring med sidste er begrænset).

> Citationstegn, om jeg må bede!

Sorry

> Det og alle de deprecated tags i <body> (og alle andre steder) er nogle,
> som WebOffic sætter ind eller genererer, og som jeg intet kan gøre ved!

hmm...

> De _er_ der på det jeg uploader, men WebOffice stripper dem! ;-(

arghh...

> Kan du forstå hvofor jeg længes efter en opdateret udgave med en bedre
> engine i?

Ja, det lyder jo godt nok ikke som et værktøj der er til megen hjælp når
andre browsere end IE skal understøttes :-/

Jeg kan se af validatorens output at den bl.a. brokker sig over den
content man finder <div class=ejprint> og <div class=mono> tags'ene i.
Det er jo netop disse de her brugte klasser du ikke ser effekten af. Så
jeg tror dine problemer skal findes i strukturelle problemer i
HTML-koden, men når du ikke selv har fuld kontrol over den, så er det
nok lidt svært.