MS Windows
briani 27239
Netværks-password i XP ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-04-03 16:22

Hej

Ja, egentlig hører dette ? måske hjemme i netværks NG, og dog, for
netværket fungerer glimrende, bortset fra at det pludselig absolut _vil_
ha' et password.

Forhistorie: har et stykke tid kørt et WAN hér, tilkoblet 3 maskiner,
heraf de 2 trådløst, det har kørt med Win 98se og ME, og fungeret helt
fint og uden problemer, nettet kører _helt_ åbent, dvs. alt kan deles
m.v. og uden nogen form for PSW beskyttelse (der er kun morn' og mig der
kommer i nærheden af det).

- Så fik jeg for nogle dage siden den geniale idé at opgradere til
Win XP Home edition på alle 3 maskiner, og efter en større udskiftning
af drivere her og der ser det efterhånden ud til at det meste igen
fungerer, incl. det trådløse netværk, _MEN_ nu vil det, periodisk, ha'
et password når man vil i forbendelse med en af de andre maskiner i
netværket ! ? - Det kommer en lille firkantet rude hvor man skal
indtaste brugernavn (står der i forvejen svagt) og et password.

Spørgsmålet er nu, hvilket password ?, for jeg har aldrig på noget
tidspunkt lagt noget psw ind nogen stedet ! altså må det være noget
Windoze har lagt ind, men hvad er passwordet ? - Og allerhelst, hvordan
pokker fjerner man den "adgangkontrol" så man kan logge på direkte og
uden brug af nogle dikkedarer ?

Har selvfølgelig kigget en masse i diverse hjælpefiler, men uden held,
og man blir´sq hjerneblæst af at læse i alt det maskin-overtsatte stads.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-04-03 17:52

Jeg har været ude for noget lignende. Prøv enten at deaktivere gæstekontoen,
eller sætte en (nem) kode på den.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Michael

Dato : 10-04-03 22:01

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e95a273$0$138$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har været ude for noget lignende. Prøv enten at deaktivere
gæstekontoen,
> eller sætte en (nem) kode på den.

Blot et forsigtigt bud: Det ser ud som XP kræver, at man er logget på BÅDE
med et brugernavn OG et password for at køre optimalt. Mit råd vil derfor
være:
1) opret brugerne på alle pc'er
2) tildel dem et standardpassword
3) log af Windows (brug IKKE 'Skift bruger' - det er noget bras!)
4) log på igen - med brugernavn/password

Hvis du altid logger på som en bestemt bruger på den samme pc - kan du med
fordel anvende TweakUI (del af Microsofts PowerToys for Windows XP
TweakUI)

Her kan du blandt meget andet angive 'Autologon' - meget bekvemt!

Hilsen
Michael

---
Udgående mail er certificeret virusfri.

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 22:42

Michael skrev:

> [...]
> for Windows XP TweakUI)
>
> Her kan du blandt meget andet angive 'Autologon' - meget bekvemt!

Til orientering så er den funktion allerede indbygget i WinXP så
hvis det kun er det man ønsker at ændre på så er der ingen grund
til at installere TweakUI.

Start > Kør: control userpasswords2
Fjern fluebenet i 'Users must enter a user name and password to
use this computer'.

Madsen.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-04-03 21:48

Hej

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Start > Kør: control userpasswords2
>Fjern fluebenet i 'Users must enter a user name and password to
>use this computer'.

Det var lige præsis det der skulle til ! - Tak for hjælpen !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-04-03 12:28

Hej

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote:

>Jeg har været ude for noget lignende. Prøv enten at deaktivere gæstekontoen,
>eller sætte en (nem) kode på den.

Tak for dit svar ! Desværre lykkedes det ikke at få det til at fungere
med den løsning

Er der andre bud på hvordan man får fjernet den password blokering ?

--
M.v.h. Ole®