include()
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 10-04-03 15:12

Hej gruppe.
Jeg vil gerne have lavet en side i php, hvor der automatisk en menu i
venstre. Jeg har forsøgt mig, men det virker ikke. Er der nogen som vil lave
en php fil så det kan virke. Jeg ved godt at alle filerne skal være i php.
Frames har jeg nu men det gør ikke siden ligeså flot som med php.
Se f.eks. denne side som er lavet i php med en fast menu i venstre side.
HJÆLP. Gerne et helt script.

MVH
Michael

Fra : Birk

Dato : 10-04-03 16:40

Michael Korsgaard wrote:
> [...]
> Frames har jeg nu men det gør ikke siden ligeså flot som med php.
> Se f.eks. denne side som er lavet i php med en fast menu i venstre side.

Hvilken side?

Det ville være nemmere hvis du viste os kilde koden, og så kunne vi
rette dine fejl. ellers læs her:

http://www.php.net/manual/en/function.include.php

--
Philip Jensen
http://rock-zone.dk

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-04-03 14:26

Okay her er den
index.php:

<?
//start index
include "menu.php";
include "hovedside.php";
//slut index
?>

De ligger bare oven i hinanden!!!

Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-04-03 17:31

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De ligger bare oven i hinanden!!!

Du kan se det på den måde at hvor der står "include fil.php" vil blive
erstattet af den fil du skriver.

Du skal dertil bruge tables for at få det sat op som med frames f.eks.
hvilket jeg har forstået er dit problem.

---
Mvh Kasper