|
| handel hos technikdirekt.de - gik den igen~ Fra : Hans Odborg |
Dato : 10-04-03 11:37 |
|
Hej
jeg laved en ordre hos ovennævnte i går, men på min udprintning af ordre
bekræftigelsen står der intet under customer id. Og jeg har ikke fået
nogen bekræftigelse per mail (får man det hos technikdirekt?).
Jeg kan ikke tjekke min ordre på siden fordi det kræver at man har
customer id. (de kan ikke engang sende det til en pr mail, man _SKAL_
have sin customer id)
Jeg håber nogen vil svare, især på det med ordrebekræftigelse pr. mail,
jeg er lidt usikker på om jeg skal bestille forfra.
| |
Alex W (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Alex W |
Dato : 10-04-03 11:56 |
|
> Jeg kan ikke tjekke min ordre på siden fordi det kræver at man har
> customer id. (de kan ikke engang sende det til en pr mail, man _SKAL_
> have sin customer id)
>
> Jeg håber nogen vil svare, især på det med ordrebekræftigelse pr. mail,
> jeg er lidt usikker på om jeg skal bestille forfra.
Der plejer at komme en bekræftigelse med det samme (returside) hvis ordren
er gået i gennem. derefter mailer de ordrebekræftigelsen. senest dagen
efter.
Du kan godt bestille igen ser det ud til, det har jeg også måtte gøre en
enkelt gang.
Firmaet er kanon dygtige til at levere præcist og hurtigt. Der kan de danske
fotoforretninger lærer noget.
/Alex
| |
Sten Bæk Sørensen (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Sten Bæk Sørensen |
Dato : 10-04-03 12:57 |
|
Hans Odborg <odborgAT@cs.auc.dk> writes:
> jeg laved en ordre hos ovennævnte i går, men på min udprintning af
> ordre bekræftigelsen står der intet under customer id. Og jeg har ikke
> fået nogen bekræftigelse per mail (får man det hos technikdirekt?).
Hos technikdirekt får man ikke en automatisk email-bekræftelse med det
samme med ordrenr. som man gør en del steder i Danmark.
Der går gerne en dag eller to før de sender en mail med ordrenr. og
info om levering.
> Jeg håber nogen vil svare, især på det med ordrebekræftigelse
> pr. mail, jeg er lidt usikker på om jeg skal bestille forfra.
Det tror jeg ikke du behøver. Hvis der er gået flere dage, kan du
evt. sende dem en mail for at høre hvad der sker. De taler "fint" engelsk.
Jeg har meget gode erfaringer med dem, og har også kun hørt godt fra andre.
--
Sten Bæk Sørensen
| |
KNL DtP (10-04-2003)
| Kommentar Fra : KNL DtP |
Dato : 10-04-03 14:15 |
|
"Hans Odborg" <odborgAT@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:b73hga$llc$1@sunsite.dk...
> jeg laved en ordre hos ovennævnte i går, men på min udprintning af ordre
> bekræftigelsen står der intet under customer id.
Jeg har flere gange benyttet TD og de to sidste gange modtog jeg heller ikke nogen
e-mail med customer ID. Jeg havde en udprintning fra ordrebekræftelsen som det
eneste, og var også noget nervøs - men så kom der en af dagene en mail om, at min
pakke var afsendt og så fik jeg pludselig oplyst ID# o.l. Ved ikke om det er en fejl
i deres system, men hovedsagen er dog at tingene kom hurtigt og at det var billigt.
.... hvis du ikke hører fra dem, kan du jo lige maile og høre om det virkelig skal
være sådan. Hos www.scandinavianphoto.se kan man følge hvornår ordren bliver læst,
varerne bliver pakket og senere afsendt. Det kunne de godt lærer lidt af i Tyskland
--
MVH
Kristian
www.knl-dtp.dk
| |
Ukendt (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-03 14:41 |
|
"Hans Odborg" <odborgAT@cs.auc.dk> wrote in message news:b73hga$llc$1@sunsite.dk...
> Hej
> jeg laved en ordre hos ovennævnte i går, men på min udprintning af ordre
> bekræftigelsen står der intet under customer id. Og jeg har ikke fået
> nogen bekræftigelse per mail (får man det hos technikdirekt?).
klip
Jeg har også handlet med TD og fik heller ingen email eller customer id, før den dag de sendte varerne. Da jeg på forhånd godt viste
at det forholdt sig således (en oplysning jeg iøvrigt fandt her i gruppen) bekymrede det mig ikke. Men hvis du er nervøs for
ordreren, så ring til dem. De er meget flinke og imødekommende og taler engelsk, hvis det tyske er et problem (hvad det er for mig).
Mvh Lars
| |
Tjinca (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Tjinca |
Dato : 10-04-03 20:13 |
|
Jeg bestilte selv et kamera i fredags. Det eneste jeg fik på min bestilling
var en "order confirmation" som jeg printede ud.
Da jeg havde læst her i gruppen at man normalt får en mail når varen bliver
afsendt, blev jeg lidt bekymret over ikke at have hørt noget fra dem, og i
det hele tage om bestillingen overhovedet var gået igennem. Men her til
aften kom pakken. Nogen mail om afsendelse eller Kunde ID fik jeg ikke, men
varen kom i perfekt stand. Dog irritere det mig, at de ikke have
underskrevet og stemplet garantibeviset som jeg udtrykkelig gjorde opmærksom
på. ...på den anden side pengene er stadig ikke trukket så...!
Anyway, Jeg tror ikke der er nogen problemer i det. Pakken dukker nok op om
et par dage med eller uden kunde ID og mail om afsendelse.
| |
Lars Jakobsen (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Lars Jakobsen |
Dato : 10-04-03 21:53 |
|
"Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e95c24a$0$18731$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
klip
> varen kom i perfekt stand. Dog irritere det mig, at de ikke have
> underskrevet og stemplet garantibeviset som jeg udtrykkelig gjorde
opmærksom
> på. ...på den anden side pengene er stadig ikke trukket så...!
klip
Vedr. garantibeviset har TD skrevet til mig at jeg er velkommen til at sende
det til dem, så vil de klare den sag, selvom de mener det ikke er
nødvendigt, når bare man har kviteringen med dato på. Men den holder vist
ikke. Iflg. Olympus danmark skal de bruge garanti beviset (måske for at
sikre at kameraet er købt under en garantiordning der forpligtiger dem).
Du skriver pengene stadig ikke er trukket - betyder det at du betalte med
Visa e.lign.? Jeg havde den oplevelse at TD ville have at jeg skulle fax'e
eller emaile en kopi af mit Visa kort sammen med en en kopi af et ID kort
(?) med min adresse på. Mit varekøb var på ca. dkr.5.300,- Oplevede du det
samme?
/Lars
| |
Tjinca (11-04-2003)
| Kommentar Fra : Tjinca |
Dato : 11-04-03 06:56 |
|
> Vedr. garantibeviset har TD skrevet til mig at jeg er velkommen til at
sende
> det til dem, så vil de klare den sag, selvom de mener det ikke er
> nødvendigt, når bare man har kviteringen med dato på. Men den holder vist
> ikke. Iflg. Olympus danmark skal de bruge garanti beviset (måske for at
> sikre at kameraet er købt under en garantiordning der forpligtiger dem).
Tak for svaret Jeg har da også skrevet til dem, så nu venter jeg bare på
at høre fra dem. For selvom de mener, at det ikke er nødvendigt, så står der
udtrykkeligt på garantipapirerne (fra Canon) at garantikortet skal stemples
og underskrives, og jeg har ikke spor lyst til en dag at stå med et kamera
jeg skal betale for at få repareret inden garantien er udløbet.
> Du skriver pengene stadig ikke er trukket - betyder det at du betalte med
> Visa e.lign.? Jeg havde den oplevelse at TD ville have at jeg skulle fax'e
> eller emaile en kopi af mit Visa kort sammen med en en kopi af et ID kort
> (?) med min adresse på. Mit varekøb var på ca. dkr.5.300,- Oplevede du
det
> samme?
Nej, overhovedet ikke. Jeg købte et Canon G3, plus et 256 CF kort. Pris 800
Euro ca. 6000 dkr. som jeg betalte online med visakort, så jeg oplevede
ingen problemer der. Desuden har jeg ikke handlet med dem før, så det er
ikke fordi de "kender" mig på nogen måde.
| |
Flemming Joensson (11-04-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Joensson |
Dato : 11-04-03 10:11 |
|
"Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> wrote in
news:3e9658e9$0$11444$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net:
>> Du skriver pengene stadig ikke er trukket - betyder det at du betalte
>> med Visa e.lign.? Jeg havde den oplevelse at TD ville have at jeg
>> skulle fax'e eller emaile en kopi af mit Visa kort sammen med en en
>> kopi af et ID kort (?) med min adresse på. Mit varekøb var på ca.
>> dkr.5.300,- Oplevede du
> det
>> samme?
>
> Nej, overhovedet ikke. Jeg købte et Canon G3, plus et 256 CF kort.
> Pris 800 Euro ca. 6000 dkr. som jeg betalte online med visakort, så
> jeg oplevede ingen problemer der. Desuden har jeg ikke handlet med dem
> før, så det er ikke fordi de "kender" mig på nogen måde.
>
>
Jeg har i forgårs bestilt G3 med ekstra originalt batteri, oplader og
tripod. Samlet pris tæt på 960 euro inklusive porto.
Jeg betalte med Eurocard/Mastercard og de sendte en mail en tre-fire timer
senere om at jeg skulle sende dem en kopi af kortet sammen med en kopi af
mit "ID-kort".
Jeg sendte en fax af kortet sammen med en kopi af mit kørekort og lidt
tekst hvor der stod at de var berettiget til at hæve de 959,50 euro på mit
kort og så min underskrift og en dato. Det blev faxet i går aftes og her
til morgen kom ordrebekræftelsen...
Men øv også!, to af tingene var i restordre, så jeg må lige have
tålmodighed lidt endnu. :)
Med venlig hilsen
Flemming
| |
Hans Odborg (11-04-2003)
| Kommentar Fra : Hans Odborg |
Dato : 11-04-03 09:38 |
|
Så nu har jeg fået en ordre bekræftigelse pr. mail .
MEN!
Jeg kan ikke nikke genkendede til de rosende toner der er herinde om
technikdirekt.de.
1) Jeg ringede til dem i går for at høre om min ordre var gået gennem,
til hvilket svaret var nej (mail med ordrebekræftigelse kom nogle timer
senere dvs dagen efter min egentlige ordre).
2). Når jeg fra danske internetbutikker (primært edb) er vant til at få
en ordreberæftigelse med det samme synes jeg det som førstegangskøber
virker foruroligende når man ikke får et customer id på sin
ordrebekræftigelse på hjemmesiden, (på min mail var der en customer id).
3) Når man så endelig får en mail med customer id, så kan man ikke bruge
det før dagen efter (dvs. i dag)
4) ... og så har jeg lige fundet ud af at der ikke er nogen form for
track & trace.
Jeg forstår simpelthen ikke at de ikke kan gøre tingene hurtigere - de
har vel automatiseret opretelsen af kunder og udsendelsen af mails??
Havde det ikke været for de mange rosende ord herinde fra, ville jeg nok
være en smule nervøs og betænkelig. Takket være netop dem føler jeg mig
dog rimelig sikker på at min ordre nok dukker op i næste uge. (når jeg
så læser at de danske fotohandler kunne lære noget fra technikdirekt -
tænker jeg at de danske må være noget L***)
Mvh Hans
Hans Odborg wrote:
> Hej
> jeg laved en ordre hos ovennævnte i går, men på min udprintning af ordre
> bekræftigelsen står der intet under customer id. Og jeg har ikke fået
> nogen bekræftigelse per mail (får man det hos technikdirekt?).
>
> Jeg kan ikke tjekke min ordre på siden fordi det kræver at man har
> customer id. (de kan ikke engang sende det til en pr mail, man _SKAL_
> have sin customer id)
>
> Jeg håber nogen vil svare, især på det med ordrebekræftigelse pr. mail,
> jeg er lidt usikker på om jeg skal bestille forfra.
>
| |
Sten Bæk Sørensen (11-04-2003)
| Kommentar Fra : Sten Bæk Sørensen |
Dato : 11-04-03 12:08 |
|
Hans Odborg <odborgAT@cs.auc.dk> writes:
> 4) ... og så har jeg lige fundet ud af at der ikke er nogen form for
> track & trace.
>
> Jeg forstår simpelthen ikke at de ikke kan gøre tingene hurtigere - de
> har vel automatiseret opretelsen af kunder og udsendelsen af mails??
Helt enig. De kunne på det punkt godt lære noget af flere af de danske
online-shops.
Jeg savner både lagerstatus/forventet leveringstid før bestilling, og
track-n-trace efter bestilling.
Det virker som om de laver det meste manuelt, og derfor tager det lidt
længere tid. Til gengæld virker de meget stabile, og når man nu skal
handle i udlandet, så foretrækker jeg dem frem for de endnu billigere
alternativer, som man ikke hører nær så meget godt om.
--
Sten Bæk Sørensen
| |
max (20-04-2003)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 20-04-03 14:44 |
|
> Havde det ikke været for de mange rosende ord herinde fra, ville jeg nok
> være en smule nervøs og betænkelig. Takket være netop dem føler jeg mig
> dog rimelig sikker på at min ordre nok dukker op i næste uge. (når jeg
> så læser at de danske fotohandler kunne lære noget fra technikdirekt -
> tænker jeg at de danske må være noget L***)
>
> Mvh Hans
Jeg mener jeg har gjort opmærksom på at de kan
være lidt utjekkede, men du kan være rolig du blir
ikke snydt.. De svarer ikke altid på mail, men de er
flinke på telefonen, hvis du får brug for det..
De har vildt billige 1gb microdrives for tiden, men
med de billige 1gb 30x CF kort fra Transcend er
det måske ikke så interessant..
-max-
| |
|
|