Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse med dato?
Fra : Alex Jensen

Dato : 10-04-03 07:12

Hej NG

Kan det lade sig gøre at fremkalde digitale billeder på nettet og samtidig
få vist datoen på billedet som mange analoge kameraer gør? Skal man gøre
noget specielt eller ......?

Mvh

AJ

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 10-04-03 08:14

"Alex Jensen" <alex@REMOVESPAMalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det lade sig gøre at fremkalde digitale billeder på nettet og samtidig
> få vist datoen på billedet som mange analoge kameraer gør? Skal man gøre
> noget specielt eller ......?

Du skal vel have et digitalt kamera der kan putte datoen på billederne, når
den tager dem.

Nu har jeg personligt aldrig forstået hvorfor folk vil have den dato på
billederne, når man kan skrive den pænt bagpå, hvor den ikke genere
billedet.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Michael

Dato : 10-04-03 09:19

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Alex Jensen" <alex@REMOVESPAMalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal vel have et digitalt kamera der kan putte datoen på billederne,
når
> den tager dem.

Eller redigere billedet i et billedbehandlingsprogram og sætte datoen på
der. Så kan du også selv bestemme hvor datoen skal stå fra billede til
billede.

> Nu har jeg personligt aldrig forstået hvorfor folk vil have den dato på
> billederne, når man kan skrive den pænt bagpå, hvor den ikke genere
> billedet.

Ditto

> --
> [...]

Michael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-04-03 10:43

"Tholo skrev
> Du skal vel have et digitalt kamera der kan putte datoen på billederne,
når
> den tager dem.

Alle (bedre, ihvertfald) digitalkameraer hæfter exif-data
ved det enkelte billede, med bl.a. dato og klokkeslæt.

> Nu har jeg personligt aldrig forstået hvorfor folk vil have den dato på
> billederne, når man kan skrive den pænt bagpå, hvor den ikke genere
> billedet.

Visse digitale minilabes henter data fra exif og printer
dem på bagsiden af billedet. Det kræver naturligvis
at exif data er bevaret.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 10-04-03 23:03

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> Visse digitale minilabes henter data fra exif og printer
> dem på bagsiden af billedet. Det kræver naturligvis
> at exif data er bevaret.

Lyder bare som om her at vedkomne vil have det på forsiden af billedet, som
i det gamle dage..*S*