Hvad skal med i en pop-up?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 10-04-03 00:17

Hejsa...
Jeg er igang med at udforme en side, som højst sandsynligt kommer
til at indeholde en enkelt pop-up eller to (ikke reklame, bare
rolig) i god sammenhæng med siden, og derfor ville jeg lige høre
jeres mening, om hvad man skal have med i sådan en pop-up (jeg
tænker på adresselinje, statusbar, menubar etc. etc. )...
Mvh
Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 08:58

Esben Boye-Jacobsen skrev:

> [...]
> jeres mening, om hvad man skal have med i sådan en pop-up (jeg
> tænker på adresselinje, statusbar, menubar etc. etc. )...

Normalt ingenting. Hvis pop op'en bare skal vise en enkelt side
(sådan er det gerne) og derefter lukkes er der ingen grund til at
bruge plads på adresselinje og menubar - statusbaren kan måske
tages med.

Men du skal være opmærksom på at der er en del som slet ikke vil
opdage din pop op - nemlig de brugere der har blokeret pop op'er.
Det er ikke det store flertal her og nu, men der bliver formentlig
flere og flere af dem efterhånden som misbruget af pop op'er breder
sig (bemærk venligst at jeg ikke klandrer dig for at misbruge
metoden - jeg konstaterer blot at mange steder får man uønskede pop
op'er og derfor bliver ønsket om at kunne blokere dem også større).

Giv et link til din pop op, så kan man selv afgøre om man vil åbne
den eller ej.
--
Jens Gyldenkærne Clausen