Lodtrækning
Fra : Frank Larsen

Dato : 22-03-01 01:23

Jeg ved godt at jeg har spurgt om det samme engang før, men nu kan jeg ikke
længere se mit spørgsmål i gruppen, og der var en der svarede mig, men jeg
har desværre kommet til og slette hans svar. Men jeg vil ikke her undlade at
sige ham tak for hjælpen, men det hjalp ikke helt, så her er en lille
gentagelse og måske præcicering af spørgsmålet.
Jeg har et regneark hvorpå der er ca. 600 rækker fordelt på 12 kolonner og
nu er det så at jeg kunne tænke mig at jeg på et tomt ark kunne indsætte en
formel som ville trække f.eks. 30 eller flere tilfældige rækker ud og over i
det nævnte tomme ark.
Spørgsmålet vedrører en lodtrækning for en humanitær organisation, hvor der
er en del personer der har gjort et stykke frivilligt og ulønnet arbejde, og
hvor vi så har modtaget diverse sponsorgaver, som jeg så vil lave en
tilfældig lodtrækning ud af.
Jeg vil være meget taknemmelig hvis der er en her i gruppen som kunne sende
mig et regneark som et eksempel idet det jo så vil være nemmere og hurtigere
for mig at komme igang, da jeg ikke kender noget til diverse
programeringskoder m.v.
På forhånd tak
Frank Larsen
frankhel@image.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 22-03-01 17:24

Frank

Jeg sendte deg et eksempel i morges -men det var før første kaffe, og dermed
overså jeg glat det med 12 kolonner.

Fra utsiden virker det som et meningsløst listedesign -men det er det måske
ikke ? Hva står i de respektive kolonner? Skal 30 enkeltceller trekkes
tilfeldig eller er det navne bare i kolonne A ? Hva står i de enkeltceller ?

Jeg har meget stor sympati for opgaven og resultatet av den, så jeg vil
gjerne løse dette. Men trenger litt mer detaljer

Beste hilsen Harald