Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har du tilfældigvis kendskab til ...
Fra : Stougaard

Dato : 09-04-03 22:27

.... links eller søgemaskiner, hvor jeg kan søge på et kameras fysiske
størrelse?
Eller måske ved bare lige hvad det er jeg leder efter (selv om jeg ikke selv
ved det endnu).

Jeg har fået lyst til at købe mig et digitalt kamera, men udelukkende et jeg
altid kan have på mig og som jeg hurtigt kan få klar når der opstår en
pudsig situation. Det betyder at jeg prioriterer størrelsen (især dybden)
langt højere end kvalitetet, pris, antal megabytes, optisk zoom, lyd,
videosekvenser osv., og nogenlunde i denne rækkefølge.

Jeg skal slet ikke udprinte billederne, men blot vise dem på skærmen. Det
jeg kunne ønske mig var at finde frem til fx. en god håndfuld af de tyndeste
kameraer som jeg så kunne holde op mod hinanden (og min pung).

Jeg har luskelæst her i konferencen et par dage og har flittigt benyttet mig
af de links jeg er faldet over, men da navne og numre på modellerne desværre
ikke siger mig noget som helst, vil det jo i bedste fald tage mig et par år
at få tygget mig igennem alle specifikationerne for at finde frem til de
tyndeste.

Det er så her jeg håber at I måske kan lokkes til at øse lidt ud af jeres
viden på området, eller måske fortælle mig at jeg prioriterer helt forkert?

--
< Stougaard >

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 09-04-03 23:09

On Wed, 9 Apr 2003 23:27:10 +0200, "Stougaard" <mail@bjasto.dk> wrote:

>... links eller søgemaskiner, hvor jeg kan søge på et kameras fysiske
>størrelse?

nej - og tror ikke det findes, da dden nok ville have begrænset
interesse.

> [...]
>jeg kunne ønske mig var at finde frem til fx. en god håndfuld af de tyndeste
>kameraer som jeg så kunne holde op mod hinanden (og min pung).

Der er jo alle de billige som Logitech Pocket Digital (6 mm, omfange
som kreditkort), Sipix´ Stylecam og SMal UltraPocket osv., som kan
være i en håndflade - og hvor billederne ikke kan bruges til meget
andet end at vise på en skærm (og det oven i købet med ret svingende
resultat..
Alternativer blandt de lidt dyrere mærker er Casio Exilim (88 x 55 x
12,4 mm, 87 gram) eller Pentax Optio S (83 x 53x 20 mm, 115 gram). Der
er mange flere, men det var dem, jeg lige kendte.,

Lars

Fra : KASO

Dato : 10-04-03 08:23

"Stougaard" skrev d. 09-04-03 22:27 dette indlæg :
> [...]
jeres
> viden på området, eller måske fortælle mig at jeg prioriterer helt

Mit bedste bud ville være http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp -
søg "Format": "Ultracompact"

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-04-03 12:36

Stougaard wrote:
> Det betyder at jeg prioriterer størrelsen (især dybden)
> langt højere end kvalitetet, pris... [snip]

Dette ser da ikke så stort ud:
http://www.cameras.co.uk/specs/fuji-finepix-30i.cfm

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Thomas

Dato : 11-04-03 01:01

Hejsa

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk>
skrev i en meddelelse news:3e95570a$0$42640$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Dette ser da ikke så stort ud:
> http://www.cameras.co.uk/specs/fuji-finepix-30i.cfm
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen

Næh... Dette kamera fylder ca. 8,5 x 7 x 3 centimeter... Jeg har netop lige
målt efter,
jeg ejer nemlig et af disse kameraer...

Jeg gav lidt over 1900,- for kamera, og et 128 megabyte-kort... Med i prisen
er så
også USB-kabel, 2 opladelige batterier, lader, rem, og høretelefoner med
fjernbetjening på...

Jeg har haft kameraet i ca. 1½ uge nu, og jeg er sgu ganske godt tilfreds...
Jeg købte
først og fremmest kameraet pga. MP3-afspiller funktionen... Jeg var på jagt
efter en
MP3 afspiller, men efter at have undersøgt et par forskellige priser, fandt
jeg ud af, at
jeg hellere ville give de ca. 500 kroner mere, og så få kameraet med oven i
købet...

Men kameraet er nu også blevet brugt flittigt... Billed kvaliteten er OK...
Selvom
1200x1600dpi (højeste opløsning) jo ikke ligefrem er noget at skrive hjem
om...
(Specielt ikke når man engang har haft rådighed over en EOS D60 i en hel
uge...*gg*)
Men til prisen er kameraet da OK... Selvom man nok ikke ville vælge at få
lavet tryk
af nogen af billederne. Jeg henter dem ind på computeren, og gemmer de
bedste /
sjoveste af dem

Jeg er tilfreds med kameraet... Mest fordi jeg bruger det til en masse
pjat... Skal
jeg tage "vigtige" og gode billeder, bruger jeg selvfølgelig min Canon Eos
300V...
Men det slæber man jo ikke altid med sig i inderlommen, som jeg gør med
Fuji'en.
Hvis man er på jagt efter en MP3-afspiller kan jeg VARMT anbefale kameraet
som
et alternativ (Da MP3-afspilleren jo er indbygget i kameraet) - Er man på
jagt efter et
digital-kamera i 2000 kroners klassen er Olympus C-2 nok et bedre bud, mht.
billedkvaliteten...

Mvh. Thomas Elbo

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-04-03 10:25

"Thomas" <spoerg@mig.dk> wrote in

> Men kameraet er nu også blevet brugt flittigt... Billed kvaliteten er
> OK... Selvom
> 1200x1600dpi (højeste opløsning) jo ikke ligefrem er noget at skrive
> hjem om...

Dpi er noget andet - Dot Per Inch. Du taler om opløsning i pixels, bare
lige for ikke at forvirre folk.

300dpi plejer at være alt rigeligt til udskrift i rigtig god kvalitet :)

Flemming

Fra : Thomas

Dato : 11-04-03 13:25

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige for ikke at forvirre folk.
>
> 300dpi plejer at være alt rigeligt til udskrift i rigtig god kvalitet :)

Nåja for H*.... *gg* En lille bommert fra min side... Der skulle
selvfølgelig
have stået 1200x1600 pixels...

Mvh. Thomas

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-04-03 14:47

du kan også vælge en Logitech Pocket Digital, se her
http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=4&CONTENTID=503
8&countryid=4&languageid=1

eller måske et Casio Exilim EX-S3

http://www.casio-europe.com/euro/news/2003/exs3.html

Du kan også prøve et Blink kamera (kan ikke lige huske hvad det mere hedder,
men du kan som regel finde det nede hos merlin og størrelsen er ca. 8x8x1
cm)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-04-03 11:06

jeg faldt også lige over Pentaxs nye Optio S kamera

http://www.dpreview.com/news/0301/03010801pentaxoptios.asp

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kim Pedersen

Dato : 12-04-03 13:23

Pentax Optio S er verdens mindste digital kamera med 3x optisk zoom.
Det er super lækker at have mellem hænderne (Japan Photo/Århus), og har en
meget hurtig response.

Svensk side med testbilleder:
http://www.cyberphoto.se/pentax/digital/ops.php
Dagspris herhjemme: 3899,- såvidt www.edbpriser.dk
I Tyskland kan den erhverves for 399,99? (ca. kr. 3.020,-)
www.guenstiger.de