MS Windows
briani 27239
Win XP
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-04-03 22:37

Er der nogen her der kan noget VB scripting i så fald, jeg har 2 ting jeg
gerne vil have hjælp til.

1. kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan få Denne computer ikonet til at
være på skrivebordet pr. default på en Win XP maskine. evt med et script
eller regestry setting. Dette kunne også gælde my dokuments "mine
dokumenter".

2. Kan nogen fortælle mig hvordan jeg sætter Remote Desktop
"Fjernskrivebord" til i Win XP. Det skal også kunne gøres automatisk på alle
vores Pcére, evt med et Script eller regestry setting.

Jeg ved godt jeg kan klikke mig frem til det med musen osv. men det skal
sættes automatisk med et script eller ændres i regestry så alle er sat op
til dette pr. default.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Poul Jensen

Dato : 09-04-03 23:41

>1. kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan få Denne computer ikonet til at
>være på skrivebordet pr. default

Default eller ikke

Du trækker det ud på dit skrivebord med din mus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 00:09

Poul Jensen skrev:

>Du trækker det ud på dit skrivebord med din mus

Vi tager lige et udsnit af spørgsmålet igen:

Bertel

Fra : Mogens

Dato : 10-04-03 11:08

> [...]
> osv. men det skal sættes automatisk med et script eller
> ændres i regestry så alle er sat op til dette pr.

Hvis du har TweakUI til Win XP, kan du under Dekstop vælge hvilke ikoner du
vil have på skrivebordet, bl.a. Denne computer.

Mvh - Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 11:35

Mogens skrev:

>Hvis du har TweakUI til Win XP, kan du under Dekstop vælge hvilke ikoner du
>vil have på skrivebordet, bl.a. Denne computer.

Jan vil gerne være fri for at vælge 400 gange i træk på lige så
mange computere.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-04-03 01:11

Går ud fra at du snakker om en netværksinstallation, så lav en custom
installationsfil (husker ikke lige hvad den hedder) og specificer det
der.
Mere information kan findes i en af readmefilerne eller direkte hos
Microsoft.