MS Windows
briani 27239
Wav-codec.
Fra : Madsen

Dato : 09-04-03 22:12

Hej,

Jeg har fået et underligt problem på WinXP, men det er nok kommet efter
at jeg har været ved at muge kraftigt ud i installerede codecs, men jeg
kan pludselig ikke afspille de *.wav-filer som min udbyder (TDC) sender
ud når der er kommet en talebesked på min beskedrobot.

Filen har disse egenskaber:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/wav_codec.png> - men når
jeg forsøger at afspille den så får jeg denne fejlmeddelelse:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/cannot_play.png>.
Jeg tror dog ikke på denne meddelelse for hvis jeg åbner *.wav-filen i
Soundforge så får jeg at vide at filtypen ikke er genkendt, så det må
være et codec-spørgsmål og ikke noget med driveren til lydkortet.
Det undrer mig så bare at jeg godt kan afspille de *.wav-filer som
følger med til Windows som f.eks. Tada.wav.

Er der en der ved hvilket codec jeg mangler?

Madsen.

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 10-04-03 01:11

> Er der en der ved hvilket codec jeg mangler?

det er vist ikke et codec du mangler.. som det ser ud er det bare et
spørgsmål om at reinstallere driveren til dit lydkort.. men det ka reelt
være flere ting,, men prøv det først..

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 01:37

Mike Crenshaw skrev:

> det er vist ikke et codec du mangler..

Tak for svaret, men det var det. Jeg havde fået fjernet for mange
af mine Microsoft codecs, men har fået dem ind igen vha. ACE Mega
CodecS Pack 5.01 som jeg kørte en custom install af og fravalgte
alt andet end Microsoft Codecs. Nu kan jeg afspille *.wav-filen
igen.

Madsen.