MS Windows
briani 27239
Hvor meget ram bruger XP
Fra : Peter

Dato : 09-04-03 22:09

Hej!

Efter at have skiftet til XP får jeg ofte fejlmeddelser om at der er for
lidt hukommelse. Er det fordi XP bruger mere af mine ram end Windows ME
(eller 98)
Hvor meget ram bør jeg som minimum have i maskinen? Jeg laver en del med
billedbehandling, og det kræver også en del ram. Er der nogle som kan komme
med forslag til en løsning på problemet

m.v.h. - Peter Toft

Alletiders Morgenmusik.
Danmarks største repertoire!
Rød løber og flag medbringes!
www.morgenmusikken.dk
kontakt@morgenmusikken.dk

Fra : Michael

Dato : 09-04-03 22:41

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor meget ram bør jeg som minimum have i maskinen? Jeg laver en del med
> billedbehandling, og det kræver også en del ram. Er der nogle som kan

Hejsa
Jeg har altid haft 512Mb i min maskine til XP og har læst flere fortællinger
om at det er et godt udgangspunkt, da du samtidig skal lave billedbehandling
JA så kan du vist ikke få RAM nok i din maskine, hvis du benytter Photoshop
så er det en rigtig god ide at have meget RAM
F.eks min har pt. 1 Gb Ram i og der er 747 mb fri men efter opstart af
Photoshop 7 så ryger den ned på 656 mb Fri ram bare programmet er startet op

Du kan aldrig få for megen RAM i en XP men 512 mb er til at leve med , selv
med billedbehandling .

XP have 128 mb som min hvis den skal fungerer fint ,64mb kan dog kører den
ifølge MS men det er ikke godt ...

mvh
Mike

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-04-03 08:24

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev:

> Efter at have skiftet til XP får jeg ofte fejlmeddelser om at der
> er for lidt hukommelse. Er det fordi XP bruger mere af mine ram
> end Windows ME (eller 98)

Helt sikkert.

> Hvor meget ram bør jeg som minimum have i maskinen?

Min erfaring siger mig, at 128MB er for lidt, 256MB går an, 512MB er
lækkert.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : // Overby

Dato : 10-04-03 11:50

> Min erfaring siger mig, at 128MB er for lidt, 256MB går an, 512MB er
> lækkert.

Men 1 GB og ingen swapfil er lækkert

Daniel

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 12:01

// Overby skrev:

> Men 1 GB og ingen swapfil er lækkert

Det kommer så an på hvilke programmer man bruger.
Ingen sidefil resulterer i at et program som Photoshop 7 nægter at
starte. Mange programmer _skal_ have adgang til en sidefil for at
fungere. I hvert tilfælde mange grafiske programmer som er det jeg
gør mest i. Illustrator kan f.eks. ofte finde på at melde at der
ikke er nok hukommelse hvis der ikke er defineret en sidefil.

Det pudsige er at Photoshop og Illustrator har sin helt egen sidefil,
eller scratch disk som Adobe kalder det, men programmerne skal åbenbart
kunne se Windows' sidefil for at fungere.

Madsen.

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 10-04-03 22:49

Jeg har netop været på XP-kursus, og der fik vi at vide, at XP tager ca. 100
Mb RAM til sig selv, så 256 Mb må være minimum for at kunne kære fornuftigt.

Venligst
Flemming

Fra : Bach

Dato : 11-04-03 07:44

-----------------cut-----------------

> [...]
100
> Mb RAM til sig selv, så 256 Mb må være minimum for at kunne kære

Det er også rigtigt,men det er en rå installation.
Så snart du begynder og fylde xp med diverse programmer,
vil du opdage at 100 mb hurtigt bliver 150.
forøvrigt er der mange programmer der meget gerne vil starte
op med xp,hvor det slet ikke er nødvendigt.
Et simpelt lille program kaldet reg cleaner kan styre hvad der skal
starte op med windows xp.Så hvis maskinen er begyndt at blive en
smule tung at danse med,så prøv at tjekke reg cleaner.

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-04-03 12:10

On Thu, 10 Apr 2003 23:49:21 +0200, "Flemming Holm Jensen"
<flemse@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har netop været på XP-kursus, og der fik vi at vide, at XP tager ca. 100
>Mb RAM til sig selv, så 256 Mb må være minimum for at kunne kære fornuftigt.

Det er vist ikke helt korrekt. På min computer ligenu med nogle ekstre
programmer åbne bruger den 86 mb ram.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-04-03 14:36

Martin Schultz <msh@vmsbox.cjb.net> skrev:

> Det er vist ikke helt korrekt. På min computer ligenu med nogle
> ekstre programmer åbne bruger den 86 mb ram.

På min maskine med 512MB ram og et par åbne programmer (XNews, Outlook,
DownloadMage, AVP) bruges der ~250MB til System Cache og der er en
pagefile på 150MB. Med XP har jeg *aldrig* været under 100MB selv uden
åbne programmer og XP med kun 128MB ram er ikke sjovt. 256MB er meget
bedre men stadig ikke optimalt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bach

Dato : 12-04-03 18:57

"Martin Schultz" <msh@vmsbox.cjb.net> wrote in message
> [...]
> <flemse@stofanet.dk> wrote:
>
> Det er vist ikke helt korrekt. På min computer ligenu med nogle ekstre

Du kan sgu da ikke ha`en seriøs XP kørende der ikke "æder" mere ram
Hvad er det for nogle extra programmer......7èr kabale og hjerterfri
#LOL#LOL#
Undskyld,men du er sikker på du ikke kører win 3.1 ??

Mvh Bach

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-04-03 14:12

On Sat, 12 Apr 2003 19:57:15 +0200, "Bach" <jasguda@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Du kan sgu da ikke ha`en seriøs XP kørende der ikke "æder" mere ram
>Hvad er det for nogle extra programmer......7èr kabale og hjerterfri

Forte Agent, INCD og palm hotsync.

Martin