formmail
Fra : Poul E Møller

Dato : 09-04-03 21:29

Hej
Jeg har lavet en side med formmail som skulle fungere på den måde at kunden
taster antal og varenr. ind og så får jeg en mail med bestillingen men den
mail der kommer er noget værre rod og helt uden sammenhæng er der nogen der
kan fortælle mig hvad jeg gør galt. siden ligger på
http://www.extreme-hd.dk/test.htm
når den fungere skal der selvfølgelig tilføjes felter til navn og adresse.

Hilsen Poul E M

Fra : jopa

Dato : 09-04-03 21:47

Davs du
Poul E Møller <postmaster@stardesign.dk> skrev bla:
> [...]
> kunden taster antal og varenr. ind og så får jeg en mail med
> bestillingen men den mail der kommer er noget værre rod og helt uden

Er lidt svært at gætte sig til når man ikke ser resultatet af bestillingen.
Optimalt burde du bruge Feks pHp til et sådant projekt så vil bestillingen
også kunne fremkomme optimalt.

Har en liggende som du gerne må prøve http://www.web-templates.dk/shop.htm
Du ser selvfølgelig ikke resultatet af bestillingen, men den er pænt stillet
op.

Spørgsmål vedr pHp eller andet serverside kan stilles her hvis du har
interesse

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-04-03 22:04

Poul E Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://www.extreme-hd.dk/test.htm
> når den fungere skal der selvfølgelig tilføjes felter til navn og adresse.

Hej Poul
Du skal give hver enkelt felt et navn
nedenfor har jeg lavet en copy paste af de første 2 felter:
<select size="1" name="Antal">
<option selected>Antal</option>
<option>1</option>
<option>2</option>
<option>3</option>
<option>4</option>
<option>5</option>
<option>6</option>
<option>7</option>
<option>8</option>
<option>9</option>
<option>10</option>
<option>11</option>
<option>12</option>
<option>13</option>
<option>14</option>
<option>15</option>
<option>16</option>
<option>17</option>
<option>18</option>
<option>19</option>
<option>20</option>
</select>&nbsp;&nbsp;
<input type="text" name="Ordrenr" size="20">

Du har 2 steder noget der hedder name=Antal og name=Ordrenr
Giv dem navne som name=best1 og name=best1a
Så ved du at disse 2 skal høre sammen, hvis kunden altså har tastet rigtigt
ind.

Med mindre dine kunder plejer at bestille så mange forskellige varer på en
gang, så er det fjollet at have så mange bestillings-punkter.

Per Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne