Gruppens hunde igen
Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-04-03 20:22

I en lidt udvidet format...

(Igen) hvilken hund(e) har i?
Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

--
Rinnie

Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : René Kofoed

Dato : 09-04-03 21:01

Hejsa Rinnie.
Jeg har 2 hunde.
Coco, 5 år til Juli, brun labradorblanding. (nok noget Tysk Jagthund, som
far). Grunden til det blev en sådan, var, at jeg ville have en brun lab.!!
Men ville ikke have en med stamtavle, ej heller til den "rigtige" pris. Hun
har allerede nu, indfriet mine ønsker (læs:drømme), med hensyn til
lydighedstræning og konkurrencer. Vi var med til DM sidste år.
Xawier, schæferhvalp på 8 mdr. Valgt pga. schæferens ry, som en af de mest
førerfokuserende hunderacer. Altså en af de nemme racer, at træne.
MVH Susanne (der ALDRIG bliver træt af, at fortælle om de vidundere

Fra : skingur

Dato : 09-04-03 21:26

"R. Ilsøe" skrev d. 09-04-03 20:22 dette indlæg :
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Min første HELT EGEN hund, som hverken har været mine forældres eller
nogen andens (havde en brugt islandsk, der var 8 da jeg overtog ham) er
Gandalf, min langhårede dværggravhund. han kommer fra et stueopdræt hos
min mands venner. De første mange år, måtte jeg ikke komme med, når der
var hvalpe...gemalen havde luret, at jeg ville sætte plage-pladen på. Og
ganske rigtigt! Allerede inden jeg havde set hvalpene, var jeg begyndt
at plage...min mand skal ligesom forberedes langsomt! og endelig
lykkedes det... der gik dog næsten et år, inden den tæve jeg havde udset
mig som "rugemor" blev drægtig!!!

Valget faldt på en gravhund, fordi man får usædvanlig meget hund i en
smart, handy størrelse! Ydermere er den smuk som bare pokker! En
gravhund er alle egenskaber - gode som dårlige- pakket sammen i ca 6
kilo!!! Jeg holder ligeså meget af de ruhårede, menm der er oftest avlet
meget på jagtegenskaber og iltert temperamnet...og jeg skulle bruge en
hund, der holder ligeså meget af husets øvrige dyr, som jeg selv gør. Og
jeg har i den grad valgt rigtigt! Jeg har den skønneste, mest
omgæmgelige, frækkeste, sødeste, uartigste og mest velopdragne hund, I
kan forestille jer!
At den så ingen ben har, er en sag mellem gravhundene og Vorherre!!!

Christina og Gandalf

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 09-04-03 22:33

Hejsa.

Australian Shepherds, min mand ønskede en hund som egnede sig til agility,
da vores anden hund en korthåret collie, gik på pension. Valget faldt ud fra
dens temperement, størrelse og dens evne og lyst for samarbejde.
Korthåret collie blev valgt fra at købe igen da de er ret løsmundede, ellers
opfyldte kravene som passer til vores familie.

Og jeg får min egen Aussi om 12 dage.

Min datter har en shiba, valget faldt på den,da hun sætter pris på dens
egenrådige temperament og viljestyrke og da vi selv har opdrættet denne race
kender hun dem, og har ikke ambitioner om at dyrke AG på andet end
hyggeplan. Jeg syntes der er for meget jagt i dem.

Vores hunde bliver brugt til Agility, udstilling, alm. social sammenvær, se
skovene i al slags vejr, og sengevarmere.

Drømmehunden er igen at få Grand danois, men leve alderen er for kort.
Derfor bliver det aldrig mere det.

V H Gitte

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-04-03 22:38

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?
>

> --
Min Hund (som jeg får hjem den 29/4) er en blandingshund.
Moren en Broholmer/Malamut.
Faren en Schæfer.

Hvorfor ?!?!

Fordi en hund skal være så stor at man kan klappe den uden den vælter.

Martin

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-04-03 15:23

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i

> Hvorfor ?!?!
>
> Fordi en hund skal være så stor at man kan klappe den uden den vælter.
>
> Martin

Hmmm Martin

du siger som min mand kan jeg se de skal kunne tåle et klap uden at
flyve gennem luften og derfor har vi en Newfoundlænder sort han 17 mdr
gammel og kan ses her
http://home19.inet.tele.dk/silverheart/gulliverside/gulliverindex.html

Hilsen Sanne

Fra : APBT

Dato : 09-04-03 23:44

Hi Rinnie

Jeg har 3 American Pit Bull Terrier's. Jeg har haft denne hunde race for
mere end 10 aar. Jeg valgte denne race fordi den er utrolig loyal og
kaerlig.

Her er det mig med mine 3 American Pit Bull Terrier's ved vores lokale
hunde park.

http://www.waf-legislation.org/stanleycowboybu.htm

Med Venlig Hilsen

Poul Poulsen
Washington Animal Foundation
www.waf-legislation.org

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 10-04-03 05:26

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

> Rinnie

Ja, jeg har altså en grå schæfer ved navn Cujo, og det var ikke mig, der
oprindeligt valgte, at det skulle være en schæfer. Jeg ville nok hellere
have haft en lidt mindre hund.
Exkæresten ville dog kun have schæfer, og det kunne ikke diskuteres. Så
kunne jeg så få lov at vælge, hvilken det skulle være.
Sjovt nok ønskede ex´en ikke at tage ham med, da jeg smed ham ud 3 mdr.
efter.
"En schæfer er for stor en hund at have i en lille lejlighed ", sagde han.
Det skulle han nok have overvejet, da han valgte hund.
Jeg var dog heller ikke interesseret i at skulle af med Cujo, men da jeg i
en lang periode boede hos venner og bekendte, var det jo et problem med en
hund. Mine forældre tog ham heldigvis det meste af tiden, og nu er jeg så
overlykkelig over, at jeg beholdte ham. Aldrig mere skal det komme på tale,
at vi skal skilles.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : JSC

Dato : 10-04-03 07:14

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Indi flatcoat på 13 mdr. Det skulle være en apporterende jagthund, med et
temperament der også fungere som en familiehund. Så valget stod mellem en
lab eller flat. Flatten blev primært valgt, ud fra det er en lettere/elegant
hund - Kombineret med at jeg træner sammen med en god ven der har haft flat
i mere end 20 år..... Indi har indtil videre, til fulde levet op til
forventningerne.

/Jørgen

Fra : Smat

Dato : 10-04-03 07:27

Klippet fra vores side:

"Vi har været meget beviste om, at vores eget aktivitetsniveau er lavt,
derfor skulle vi have en lidt smådoven hund. En der ikke krævede meget
motion. Derudover skulle det være en god og rar familiehund, som alle kunne
tale med. I første omgang havde vi regnet med, at vi skulle have en New
Foundlænder, men vi var bekymrede for, om vi i længden orkede at tørre savl
op . Så valget faldt på en Berner Sennen - der udover et utrolig
behageligt væsen også er en utrolig flot hund. Vi havde, som så mange andre,
hørt, at det var godt, at starte ud med en tæve som første hund, det havde
vi planer om at lytte til. Men hvis man ønsker en Berner tæve, kan man let
komme til at vente over ½ år. Så vi tog chancen, og troede på, at vi godt
kunne håndterer en hanhund. Som oftest er Berner Sennen ikke de mest
dominerende hunde. Så vi regnede ikke med at det skulle give alt for mange
problemer. Vi talte en del med hvalpeformidleren i Dansk Bernner Sennen Klub
inden vi gik på jagt efter en hvalp."

Oprindelige mål med ham: Lydighed til husbehov, måske lidt ekstra.
Udstillinger for at få ham avlsgodkent (vi vil gerne bruge ham i avl, men vi
må venter og se hvad hofterne tillader. Det skulle ikke blive et problem at
få et par præmier på ham, han lever meget fint op til racestandarten). Sidst
men ikke mindst så skal han kører med vogn - det går indtil nu fint.. men
igen afventer vi de s.... hofter.

Margrethe og Apollo snart 7 mdr.

http://home1.stofanet.dk/smat/

Fra : Kristian Andersen

Dato : 10-04-03 08:26

> [...]
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Det ser ud til at blive en omfattende undersøgelse du er igang med.
Har du gjort dig nogle tanker om resultatet skal bruges til noget. Jeg
synes det er et spændende projekt og det er dejligt at så mange vil deltage.

Her er mit bidrag : Jeg har Gipsy en Groenendael pige på
8 mdr. netop denne race er mere eller mindre tilfældig valgt, dog valgt
p.g.a. at det er en hyrdehund.
Vi er positivt overrasket af denne race og er meget glade vores valg idag.
Hun er en dygtig dressur hund og utrolig trofast. Hun er meget aktiv
udendørs og dejlig rolig inde og med børnene på 8 og 3 år.

hilsen Karina og Gipsy

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-04-03 11:14

> [...]
> Har du gjort dig nogle tanker om resultatet skal bruges til noget. Jeg
> synes det er et spændende projekt og det er dejligt at så mange vil

Ja, jeg synes generelt det er spændende at se hvor eftertænksomme folk har
været i deres valg af hund. Man ville i princippet kunne bruge det til at se
om eftertænksomhed inden køb har noget forhold til alle de hunde der bliver
aflivet, men så er dette absolut det forkerte sted at lave undersøgelsen, da
jeg mener at langt de fleste her inde (ja faktisk alle faste brugere så vidt
jeg kan se) er rigtig gode og seriøse hundeejere.

Hvad man ellers kan bruge det til... Nogen forslag? Man må jo kunne bruge
det til noget, som evt. kunne skaffe det store antal "raske aflivninger"
ned...

Det kunne ellers være sjovt om vi kunne lave, ved fælles hjælp, en
landsdækkende undersøgelse af hunde-ejere som så vil blive fulgt op hver 6.
mdr. i lad os sige 3 år.

Dette vil dog kræve meget administration, men hvis nu feks. 15 her inde fra
meldte sig og fik hjælp af en dyrlæge, så kunne man lægge en bunke
spørgeskemaer ved sin dyrlæge og samle dem efter feks. 3 mdr. og så igen
efter 3 mdr. lægge en ny bunke eller noget i den stil...?

Fra : Henrik H

Dato : 10-04-03 08:38

(KLIP)

>(Igen) hvilken hund(e) har i?

En Border Collie på 5 mdr. Mille er en fræk lille border med krudt
i i bagdelen. Der er liv og glade dage, når hun er vågen.
Vi træner lydighed og håber at kunne deltage ved DK-LP på et
tidspunkt. Men lige nu er det bare glæden ved vores samarbejde der
er motivationen for at gå rundt ude i haven i 1- 1 1/2 time hver
dag i alt slags vejr.

At blive mødt af Milles ulvehyl når vi kommer hjem, kan da kun
gøre en glad. Ligeledes vækker det stor morskab når Mille
angribder ting der ligger på gulvet ved at anvende et musespring,
der må jeg give op og bryde ud i latter.

>Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Det var et tilfælde. Da vi valgte hende var det uden det store
kendskab til bordere. (det er nu de erfarne samt opdrættere af
bordere begynder at krumme tæerne) Efterfølgende er jeg blevet
utrolig glad for at det blev en Border Collie. At træne en øvelse
og se at hunden kan gentage denne et stykke tid senere er da
pragtfuldt. En hund som kan samarbejde, og ligeledes selv viser
initiativer, udover at hente sokker og sko....

(KLIP)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-04-03 08:50

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Hej igen

Centa - Howavart, tæve. Knap 9 år gammel. Det var som sædvanligt, min kone
fik kig på en hund, den var flot, og en hun gik til træning med, havde en
sådan, og så gik min kone pludselig 30 år baglæns, og blev sådan en lille
lalleglad pludrende galning, som sad og nulrede hår, som nu altså kun i
tøser kan være, når i lige har fået hvad i ønskede jer ....

Fie - Australian shepherd, Næsten 2 år gammel. Ja hun får skyld for meget,
det er altid konen's skyld. Hun havde dog denne gang advaret lidt
tidligere, at når vores Schæfer ikke var her mere, så ville hun have sådan
en. Så var jeg jo ligesom advaret. Det var noget af en plads at skulle
overtage, Molly ville bestemt ikke være let at skulle erstatte, hun var en
ener, men, men, men, Molly havde alle kvaliteter, men en Schæfer er en
Schæfer. Fie er jo en Aussie. Schæfere er jo ens, det er Aussie'r ikke, så
hvad Fie i starten ikke havde i kundskaber, havde hun i frækhed, og da slet
ikke mindst " Charme " og med det look, der siger, du er da ikke sur vel
?????. Hun trives fint sammen med Centa, og de elsker begge den vilde jagt
ud over det åbne landskab.
Se mine hunner her http://www.meldgaards.dk/fie.htm

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-03 09:22

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Kan du ikke lave en formular på din hjemmside, så vi slipper for at skulle
svare på det en gang om måneden når TDC's server har tabt indlæggene ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-03 09:30

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message

> "R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message

> Kan du ikke lave en formular på din hjemmside, så vi slipper for at skulle
> svare på det en gang om måneden når TDC's server har tabt indlæggene ?

Efter nærmere læsning synes jeg mit indlæg lyder negativt. Det er
overhovedet ikke ment sådant.
Jeg vil gerne deltage i enhver undersøgelse af racerne, men den sidste har
vi jo - mig bekendt - endnu ikke fået svar fra.

Jeg har e 3 års flatcoated ret. tæve. Hun skal være jagthund så vi går til
træning i DRK. Vi er lige startet på åben klasse markprøve. Hun er jo 90 %
af tiden familiehund, og det er rart med en frisk og livlig hund som flat'en
jo er.

Vi valgte flat'en på grund af temperamentet og udseendet. Vi undersøgte
meget omkring racerne, vi har enige om det skulle være en retriever, så vi
skulle så bare vælge den rigtige. Da vi havde valgt at ville se på flat'er,
kontaktede vi to kenneler. Den ene var ikke det sted vi ville købe vores
hund, det andet sted var et rigtigt godt sted. Det blev så derfra.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-04-03 11:09

> Kan du ikke lave en formular på din hjemmside, så vi slipper for at skulle
> svare på det en gang om måneden når TDC's server har tabt indlæggene ?

Jeg er ikke så vaks til det der med formularer, men det må vel være muligt
at lægge et eller andet ud så folk kan søge på de navne de støder på her
inde og finde ud af hvem de er. Dette bør dog være med en simpel
søge-funktion så folk kan skrive nick eller mail i et felt feks. og så se
hvem det er de bliver svaret af... Det ligger dog langt ud over min ringe
forstand at lave sådan noget, men hvad man ikke kan kan man vel lære... Der
kommer dog nok til at gå mange mdr. før det er på plads...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-03 11:20

> [...]
Der
> kommer dog nok til at gå mange mdr. før det er på plads...

Der har været en skribent herinde, Jane Kiilrich, hun kan med garanti. Håber
hun læser dette

Fra : Mari

Dato : 10-04-03 12:01

> [...]
> at lægge et eller andet ud så folk kan søge på de navne de støder på her

Jamen, Rinnie....... det er da muligt uden diverse andre databaser.
Søg på http://www.google.com og vælg grupper.

Her kan du søge alle de oplysninger som gruppens forfattere har leveret
siden gruppen blev startet.

/Mari

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-03 13:46

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> escribió

> [...]
muligt
> at lægge et eller andet ud så folk kan søge på de navne de støder

Jeg er farlig til programmering og har endda lidt hjemmesideplads til
rådighed. Jeg kan da sagtens flette noget sammen i weekenden.

Hvilke til vil i gerne have muilighed for at registrere angående
hundene?

Navn
Alder
Race
Foto
Ejer

Hvad mere?
Det kan jo laves så det engang kan flettes sammen med den FAQ som
(måske) er på vej.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Smat

Dato : 10-04-03 14:35

> [...]
> Ejer
>
> Hvad mere?
> Det kan jo laves så det engang kan flettes sammen med den FAQ som

Jeg ved godt det her er lidt stort, men hvad med at lave en hel side? Vi
kunne sikkert få et foderfirma el. til at sponsorer det det koster at have
siden hosted og køb af domænenavn. Det koster jo trods alt ikke alverden og
hvad gør en enkelt reklamebanner?
Hvis vi så selv kunne kode det og vedligeholde den, så ville det jo være
sjovt. Jeg kan ikke selv kode (kun en lille bitte smule HTML) - hvilket jeg
gerne hjælper med hvis det kan hjælpe. Måske kan jeg overbevise manden om at
han gerne ville hjælpe lidt ... han er sådan lidt mere prof til alt det der
kodehalløj
Nå men bare et forslag som jeg godt ved måske er lidt håbløst.

Margrethe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-03 14:45

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> escribió

> [...]
det der
> kodehalløj
> Nå men bare et forslag som jeg godt ved måske er lidt håbløst.

Det kan det da også sagtens ende med at blive en fornuftig side, men
erfaringen siger mig at man skal passe på med ikke at starte med for
stort et projekt, da det hurtigt bliver uoverskueligt og så løber det
ud i sandet.

Derfor bifalder jeg din ide, men jeg tror at det er bedst at starte i
det små og så bygge videre på siden efterhånden.

Jeg vil gerne kode, jeg er skarp til ASP, databaser og generelt hvad
der hører til hjemmesidekodning. Jeg er dog ikke supergod til grafisk
design, så det ville da være rart med noget hjælp til den del af
arbejdet.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ann K.

Dato : 10-04-03 14:57

Hejsa.
Der har tidligere været gjort forsøg på at alve en hjemmeside for
gruppen... nogle har sagt klart fra til at være med i sådan et projekt!
Men hvis du Lars vil have en ide om hvordan det kan gøres, så prøv at gå
ind på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk
Det er web-siden for kattenyhedsgruppen... artikler, historier osv er
noget gruppens "faste" skribenter har bidraget med, ved at få oprettet
"forfatterstatus"... dvs at man ikke lige pludselig risikerer at se et
af sine egne indlæg lagt på en hjemmeside - uden at man har givet sin
tilladelse...
Siden rummer også en Profilafdeling, hvor man kan skrive om sig selv og
sine katte... og der er oven i købet mulighed for at oprette sit eget
fotoalbum, så man kan lægge billeder ind af sjove, skøre situationer
Siden er ikke sponsoreret af noget foderfirma (men domænenavnet er - af
en privat katteopdrætter)....
Vi i katte-ng er web-moster Jette taknemmelige for det kæmestore og
flotte stykke arbejde hun har med at vedligeholde siden

Mvh Ann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-03 15:02

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> escribió en el mensaje
> [...]
projekt!
> Men hvis du Lars vil have en ide om hvordan det kan gøres, så prøv

Ja, den ser jo flot ud, det kunne da være lækkert at få noget
lignende op at stå engang, dog vil jeg foretrække at begynde med en
enkelt side (f.eks en hvor man kan indskrive sine hunde), og så bygge
videre på det efterhånden som efterspørgslem opstår.

> [...]
et
> af sine egne indlæg lagt på en hjemmeside - uden at man har givet

Et artikkelsystem er en god ting. Jeg har på min spanske hjemmeside
( www.intercambiodvd.com )noget lignende, så det kan jeg sagtens
lave.

> [...]
eget
> fotoalbum, så man kan lægge billeder ind af sjove, skøre

Jeg tror det ville være en god ide at starte med den slags, og så
bygge videre derfra.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Smat

Dato : 10-04-03 15:23

"> Et artikkelsystem er en god ting. Jeg har på min spanske hjemmeside
> ( www.intercambiodvd.com )noget lignende, så det kan jeg sagtens
> lave.

Hold op hvor er det svært at finde rundt på en spansk side, når man ikke kan
et ord spansk

Fra : Smat

Dato : 10-04-03 15:19

> [...]
> erfaringen siger mig at man skal passe på med ikke at starte med for
> stort et projekt, da det hurtigt bliver uoverskueligt og så løber det
Jeg ved godt du har ret, blev bare lige lidt grebet...

> [...]
> der hører til hjemmesidekodning. Jeg er dog ikke supergod til grafisk
> design, så det ville da være rart med noget hjælp til den del af

Som det med alt tydelighed fremgår på vores siden ejer jeg ikke grafisk sans
overhoved! Det skal siges at jeg godt kan se hvad der holder og hvad der
ikke holder, når først jeg har muligheder at vælge mellem, jeg er bare ikke
i stand til at lave det selv.
Har derfor et lille samarbejde med min veninde i håb om at det kunne hjælpe
lidt.
(http://www.soelver.dk/img/smat-layout-2.jpg ><
http://home1.stofanet.dk/smat/)
Jeg ved ikke om hun vil hjælpe, da hun prøver på at komme til at leve af
det, er hun begyndt at kræve betaling Men jeg skal hører rundt omkring om
der kunne være en der ville hjælpe'

Hvis du ønsker hjælp til at kode må du endelig sige til min bedre halvdel
bl.a. også ASP, så han ville kunne give en hånd med, hvis det bliver for
meget for dig.

Margrethe

Fra : Anni Pedersen

Dato : 10-04-03 09:32

> [...]
>I en lidt udvidet format...
>
>(Igen) hvilken hund(e) har i?
>Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

-- Jeg har Fransk Bulldog, og det er fordi jeg tidligere har haft
store hunde, jeg ønskede at få en hund der var til at sidde med .
Mit valg blev så den Franske Bulldog, det er en lille charmerende
hund, med et dejligt udtryg i ansigtet, meget snakkende hund som
ikke gør ret meget, næsten aldrig. Den kræver heller ikke så meget
motion, har man en god stor have kan den nok motionere der, men
elsker da at komme ud at gå tur.
Fra jeg havde besluttet mig til denne race, gik der ca. 13 år
inden jeg nåede at få en, de var simpelthen for dyre for mig.
Da jeg endelig kunne købe en, var der ingen der havde havlpe. Så
blev jeg skrevet op til en hvalp i en kennel - hvis der ellers
blev hvalpe nok.
Endelig i aug.1997 blev min drømmehund født Rosa der snart er 6
år, så har jeg en hvalp efter hende Selma der bliver 3 år i okt.
Med hilsen
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-04-03 11:06

Ja men så vil jeg lige gi' mit besyv med...

Cikorie, Flatcoated Retriever (næsten) 11 år ((Bor' ved mine forældre))
Balto, Flatcoated Retriever på 10 mdr.
Chili, Golden Retriever 6½ år

og så venter jeg på en lille Flatter-tæve der nu er 5 dage gammel. Om alt
går vel er der en til mig fra det kuld:)

Grunden til at mit valg, i første omang (da jeg var 12 år), faldt på
Flatcoats var at jeg synes det var en fantastisk flot og klog hund. Siden er
det blevet udvidet til at jeg nyder dens arbejdsglæde og villighed til at
lære og så det at den er så familie-venlig. Jeg synes stadig at Flatter er
den smukkeste hund på jorden! Min Golden kom til, da jeg synes en Golden
er en passende hund til at bringe lidt ro over en Flatcoat og det virker
efter hensigten. Ud over det er Goldens generelt meget meget børnevenlige og
søde! Chili er børnenes bedste 4-benede ven.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-04-03 11:24

Jamen vi vil da også være med...
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1813

Nansen, Skt. Bernhard, hanhund, halvandet år gammel.
Fordi vi ville have en stor hund, der var rolig og ikke alt for aktiv.
En hund der trives godt med katte og børn, og med det samme
tilbagelænede syn på livet som vi selv har *smil*. Han har opfyld alle
vores forhåbninger, og gør stor karriere i DcH lydigheds-træning på
C-niveau.

Arthur, Basset Hound, hanhund på 5 år.
Fordi skt. bernharden skulle have en legekammerat, og fordi han var alt
for sød til at skulle tilbringe så meget som en eneste nat mere på
internatet! Gør for meget, og vil gerne afsted på egen hånd, men det må
vi jo så tage højde for. Han har i hvert fald fundet et blivende hjem
her hos os.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

"R. Ilsøe" skriver:

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 10-04-03 12:06

Hejsa

Ja, som mange af jer ved ahr vi jo desværre ikke Max mere han var en
dejlig bl. af labrador og golden og meget dejlig, vi havde inden vi fik Max
besluttet os for en mops eller fransk bulldog og det hænger vi nu ved

Max skulle givetvis være aflivet, da vi valgte at give ham en chance som vi
aldrig vil fortryde han var kalrt et valg fra mandes side, men endte som
mors hund, og det var da også mig der gik til træning ed ham *S*

Så vi regner med sidst i 2003 at forsøde tilværelsen med en mops eller
fransk elelr måske begge *SSS*

MVH
Gitte

Fra : Therese

Dato : 10-04-03 14:54

Hej Rinnie

Vi har Bernhard, Berner Sennen fra d. 25/2-02.

Vi ville gerne have en stille, rolig og godmodig stor hund, der skulle have
lyst til at opholde sig, hvor vi var. Efter diverse kennelbesøg besluttede
vi os for at vælge Berneren.
At Bernhard så ikke var i hvalpekassen, da hans mor fortalte ham om
racestandarden er en hel anden snak Derudover har han aftegningsfejl, så
han kan ikke bruges i avl, men det havde vi heller ingen planer om.

Jeg håber, der bliver fulgt op på denne tråd, så vi kan få en samlet liste
over dem, der ønsker registrering. Det er lidt uoverskueligt at danne sig et
overblik med alle disse indlæg. Det bliver også ret belastende i længden med
disse tråde, der jo selvfølgelig har en tendens til at blive ret lange. Det
er jo meget de samme, der har skrevet i alle tre tråde.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Anita

Dato : 10-04-03 17:21

Hej
Vi har Ricco og Blackie. To flatter på 4 ½ år. Det var lidt af en
tilfældighed at det lige blev disse to vi fik. Vi adopterede dem for ca 1 år
siden. Vi har aldrig været i tvivl om at det skulle være en retriever, enten
golden, lab eller flat. Vi mistede desværre vores gamle golden, og var på
udkig efter en ny hvalp, da disse to dukkede op på flatternes hjemmeside.

Hej fra Anita

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-04-03 17:28

Hej Rinnie
"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> (Igen) hvilken hund(e) har i?

Jeg har jordens dejligste Dansk/Svensk gårdhund, Nicki på 2 år, og jeg vil
ikke bytte *GG*

> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Egentlig ville jeg helst ha' haft en stor hund ( lab eller ligende ), men
kæresten er mere til mindre hunde, og da man bor på 5 sal midt i byen, var
det nok smartere med en lille hund frem for en stor ( ikke sagt at store
hunde ikke kan bo i lejlighed i byen, men en lille hund er nemmer at bære op
af trapperne mens den er lille, og igen når den bliver gammel, og måske får
problemer med bentøjet ).
Nå, men grunden til det lige blev en D/S, skyldes nok, at noget familie har
en ( eller en bl. ), og så passede dens temperament og aktivites behov lige
til os, samt at det er er utrolig god familie hund.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 10-04-03 19:18

Ja jeg har Bailey på 10 mdr. som er en Hvid Schæfer med DRU stamtavle.

Grunden til at valget faldt på en Hvid Schæfer var, at jeg havde haft en
blanding af Labrador og Schæfer, hvor han havde meget af Schæferens
temperament, og jeg så gerne ville have/prøve den "ægte" vare.

MEN! Da jeg så ledte efter Schæfere på nettet, faldt jeg pludselig over den
Hvide.
Mit mål var en Schæfer men det skulle ikke være den alm. for jeg synes der
er så mange der dem. Så jeg synes at det var oplagt for mit vedkommende at
undersøge noget mere om den Hvide Schæfer, hvilket var hammer svært!!

Det endte så med at jeg fik en snak med opdrætteren, så hendes hunde og jeg
var solgt :0)
Et halvt år før Bailey kom til verden blev han reserveret til mig og jeg har
bestemt ikke fortrudt, selvom han godt kan drive mig til vanvid tit og ofte
:0)

Kunne skrive en roman om ham men det vil jeg undlade ;0)

Hilsen Betina med den dejligste vuffer i verden :0)

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-04-03 20:23

R. Ilsøe frygtloes_@hotmail.com skrev dette:

> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

En golden retriewver på 9½ år. Blev valgt på grund af dens størrelse,
den karakter og væsen (nævnt i vilkårlig rækkefølge)!

mvh
Andreas

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-04-03 20:50

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message
[klip]

> (Igen) hvilken hund(e) har i?

Vi har Vaks på 7 år, som er en cocker spaniel - men han har dog også uden
tvivl en ordentlig portion golden retriever gemt i sig.

> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Vi så i sin tid en annonce, hvor man annoncerede med, at man havde
amerikanske cockerspanielhvalpe til salg. Vi havde forinden læst og
undersøgt en masse om de forskellige hunderacer, og var ad den vej kommet
frem til, at en cocker spaniel var den race, der passede os bedst, og da vi
så Vaks (selv om han altså ikke er "raceren") var vi ganske enkelt solgt.
Mere dejligt og yndigt væsen skulle man lede længe efter. Ham /måtte/ vi
ganske enkelt have med hjem, hvilket har resulteret i 7 fantastiske år i
selskab med klodens - uden overdrivelse - dejligste hund

Med venlig hilsen
Karina, Christian og Vaks

Fra : tinabergen

Dato : 11-04-03 13:40

"Karina og Christian" skrev d. 10-04-03 20:50 dette indlæg :
> [...]
> ganske enkelt have med hjem, hvilket har resulteret i 7 fantastiske år
> selskab med klodens - uden overdrivelse - dejligste hund

Hej med jer.
Så vi jeg da også fortælle hvilkene hunde jeg har
Jeg har Bella en 2 år gammel Grand danois med dkk stambog + Stacy en 8
mdr Grand danois + Zoie en 5 mdr Grand danois, vi udstiller dem med
største lyst.
hvorfor vi valgte denne race er fordi den er
guddomlig,elegant,rolig,børnevenlig,ja jeg kunne blive ved,
det er en stor race men den fylder ikke så meget som man tror.
jeg vil så lige minde mine 3 hanhunde Kovo + Kenzo + Houdini som også
var Grand danois, jeg har desværre mistet dem alle i år snøft snøft.
hilsen Tina Bergen

http://www.kandu.dk/

Fra : Nitsen

Dato : 10-04-03 23:08

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev

> (Igen) hvilken hund(e) har i?

Nicki - en græsk tzatzikiblanding - eller rettere gadehund fra Grækenland
reddet af mennesker med hjertet på rette sted og importeret til DK. Hun er
11 mdr. og verdens dejligste hunnibunni *smil*

> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Tjah - nu valgte hun nærmest os - vi havde besluttet vi skulle have hund -
og racen var valgt efter megen læsen og kiggen hjemmesider - vi skulle altså
have en Toller sådan om et års tid eller noget - meeeen undertegende sad en
aften og kiggede hundeannoncer på nettet - faldt over en med et billede der
brændte fast på nethinden og rørte noget - så måtte jeg jo lige ringe og
høre hvad hun var for en lille en - hun var en lille dame der var kommet i
klemme i en skilsmisse - nå hun var så afsat til en anden familie så deeet -
2 dage efter blev vi ringet op - den anden familie havde tilbageleveret
damen til tidligere ejer om vi ville møde hende - jo tak - Nicki kom på
besøg snusede en omgang og besluttede sig for at vi var da vist OK hvorefter
hun charmede sig ind - vupti var vi pludselig ejere af en blanding af
tvivlsom herkomst dog ikke uden "papirer" hun har nemlig græsk pas - og det
har vi ikke fortrudt et sekund.

Mvh

Anita og vuffer fra Nicki der vil på nattissetur NU

Nicki kan ses her http://www.heldingmariager.dk/nicki.html

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 11-04-03 08:01

Vi har 4 dejlige vapser:
Karelsk Bjørnehund
Border collie
Labrador/? mix.
Border collie/labrador
Besøg os på:
http://home19.inet.tele.dk/laika7
og læs om os.
Hilsen fra
Hundehuset

Fra : Dagny Christensen

Dato : 11-04-03 22:07

Hej
Jeg har en Schæfer på knap 6 mdt. og to skovkatte.
Jeg har haft Schæfer i 26 år.
MVH
Dagny

Fra : Ann K.

Dato : 11-04-03 23:36

Jamen så tager vi den igen

Sif - ½ lab + ½ collie/irsk setter... 9 ½ år... valgt af Manden - hunde
skal have en vis størrelse, før man kan tale om, at det er en rigtig
hund! *sss*.... Det var et af de hvalpekuld, han følte sig mest tiltalt
af, da vi begyndte at se efter en hund... Egentlig ville vi have haft
hendes smukke gyldne bror, men han var reserveret og Manden faldt så i
stedet for den lille (og i så ung en alder - 2 uger) selvstændige,
underligt farvede tæve

Dise - shetland sheepdog... 2 ½ år... Racen valgt af mig efter grundige
overvejelser... Min hund skulle være aktiv og kvik - og langhåret!!!
Skulle have en lille hund, som ikke ville blive for stærk, da den bla
skulle bruges til at tvinge mig ud at gå nogle ture! Har længe haft
dårlig ryg - daglige gåture er en del af behandlingen - og jeg gider
ikke at gå, bare for at gå! ;) Svingede længe mellem sheltie og Japansk
spids... valgte til sidst sheltien - på betingelse af at den skulle være
tricolor, da jeg stadig mener at min mosters collie var en af de
smukkeste (og dejligste) hunde jeg har kendt ;) Kunne ikke få mig til at
vælge mellem Dise og hendes bror, men Dise traf selv beslutningen og
valgte mig

Mvh Ann

Fra : Signe

Dato : 12-04-03 11:29

(Igen) hvilken hund(e) har i?
Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Jamen så vil jeg da også give mit besyv med... Jeg har igennem det sidste 1½
år været den heldige ejer af Mickey - en cairn terrier på 3½ år...

At det lige var Mickey der blev min første hund er et rent tilfælde......
Jeg har fået ham fra nogle bekendte, der pga af manglende tid - og deraf
manglende aktivering - var endt med en hund der "ikke var til at styre på 7
tønder land"......

Så jeg fik Mickey mod at love at han aldrig vil blive vidreformidlet. Hvis
jeg af den ene eller den anden grund, ikke længere er i stand til at have
ham - så skal han returneres til de tidligere ejere.....

Hvis jeg selv skulle have valgt, ville jeg gerne have haft en tervueren. Så
man kan sige at jeg er endt helt i den anden grøft, det eneste de to racer
har til fælles er da vist aktivitetsniveauet......

Jeg fortryder dog intet, Mickey er simpelthen den sødeste, sjoveste og mest
charmerende lille hund - og jeg ville ikke undvære ham for nogen
pris........

Mvh Signe

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 05-06-03 10:25

Hej

Jeg har to pon´er (polske hyrdehunde) og en Foxterrier. Sidstnævnte har jeg
lige arvet af min far, som er død. Min første polske hyrdehund ( som
desværre er død) forelskede jeg mig i på et internat. Uden at vide en
hujende fis om racen, købte jeg hende ( som så mange andre nok også har
gjort) Siden har jeg holdt ved racen.

Mange hilsner fra Carina

Fra : Musen

Dato : 12-04-03 22:06

Vi har en Grand danois han på næsten to år. Vi bor på en gård med masser af
plads både ude og inde, og har derfor hele tiden gerne ville have en stor
hund. I første omgang var vi skrevet op til en Mastiff, men da vi havde
ventet over et år, og der stadig ikke var udsigt til at vi kunne få en, blev
vi enige om en gd istedet for. Og vi er bestemt ikke blevet skuffede; en
lækker race, som trods sin størrelse selv mener han kan ligge på skødet af
mor i sofaen

Venlig hilsen Musen

Fra : bettina

Dato : 13-04-03 14:52

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message
> I en lidt udvidet format...
>
> (Igen) hvilken hund(e) har i?
> Hvorfor er valget faldet på den race/blanding?

Hihi, jeg skal lige lvoe for det var et spørgsmål der kunne få folk til
tasterne.
Nå, emn så må jeg også hellere lige bidrage
Jeg er den heldige ejer af Mocka, en rhodesian ridgeback på 2½ år.
Valget faldt på den race efter at have mødt to af slagsen dengang jeg var
schæfer-ejer.
Min dejlige schæfer måtte aflives i en ALT for tidlig alder pga en masse
sygdomme (HD; allergi og meget andet)
Da jeg tror det skyldtes indavl turde jeg simpelthen ikke begive mig ind på
en schæfer igen.
Så vi ringede rundt og talte med RR-ejere, mødtes med et par stykker og
læste en del. Det tog ikke mange samtaler før jeg var klar over, at det her
var lige racen for mig.
De er smukke, intelligente og ikke så nemme at narre som f.ex en schæfer. De
skal samarbejdes med, kan ikke tvinges til noget som helst og det synes jeg
er en herlig egenskab. En hund med sine helt egne meninger om tingene, der
vil gå gennem ild og vand for dig, hvis du behandler den ordenligt. Det tog
mig et års tid at lære swahili, så min første RR og jeg kunne tale sammen,
men nu har jeg vist lært sproget, for Mocka har været en ren drøm lige fra
starten. Hun elsker at træne hvad som helst, bare der er hundekiks i lommen.
Fik jeg nævnt at det er den dejligste, smukkeste hund i verden?
Bettina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-04-03 15:32

> Fik jeg nævnt at det er den dejligste, smukkeste hund i verden?

Hej Bettina

Jeg har altid sagt, at hvis ikke Flatteren var der ville en RR være mit 2.
valg... Dette er dog, ind til videre, kun set ud fra hvor smuk hunden er, så
skulle jeg en dag vælge at købe en RR vil jeg nok læse lidt mere om den
først!

....Ville bare lige gi' dig ret i at det er en enormt smuk hund!:))

Fra : bettina

Dato : 14-04-03 19:08

> [...]
> valg... Dette er dog, ind til videre, kun set ud fra hvor smuk hunden er,

> skulle jeg en dag vælge at købe en RR vil jeg nok læse lidt mere om den

åh ja. jeg forsøgte ihærdigt at overbevise mig selv om, at en rottweiler da
også var en mulighed, da det var meget svært at finde en RR hvalp, da jeg
endelig havde fået købt hus og igen kunne få en hvalp. men der var altså
ikke noget at gøre. heldigvis var lykken med mig, så den aften jeg egentlig
havde opgivet projektet, men liiige ville præve hvalpeanviseren en sidste
gang, var "drømmekuldet" lige blevet anmeldt.
Læs iøvrigt "skal det være en ridgeback" folderen på klubbens hjemmeside.
Den passer 99% (det der med at de er reserverede er altså efterhånden mere
undtagelsen end reglen).
citat: "den kan helt uskyldigt pludselig glemme kommandoen *her*...mange er
simpelthen ikke forberedet på denne races stædighed."
*G*
bettina