MS Windows
briani 27239
USB i ældre PC med winXP...
Fra : **TwN**

Dato : 09-04-03 18:38

hej,
jeg har snart rodet længe med dette problem...og det er vist på tide at jeg
må søge professionel hjælp
problemet er, at min mors pc ikke har USB... den fikser vi da bare ved at
smække et PCI-USB-kort i, tænkte jeg... meeen, det var ikke bare sådan lige
at smække et usb-kort i...
PC'en er en AMD K6-2 450MHz med 256MB SD-RAM, AGP grafikkort, PCI Netkort og
ISA lydkort (spørg hvis der mangler noget...)
problemet er, at alle kort, ifølge 'device manageren', er korrekt
installeret... usb-kortet virker dog stadig ikke!
Jeg fandt så frem til at netkortet og usb kortet køre på samme IRQ(11), og
det burde de jo sådan set også godt kunne... men de vil tilsyneladende ikke
arbejde sammen...(!) jeg har prøvet at flytte kortene rundt i de forsk. PCI
slots uden hjælp, og fra BIOS'en kan jeg ikke styre hvilken IRQ de forsk PCI
slots skal være "knytte" til...
og windows vil under ingen omstændigheder lade mig styre IRQ'erne!
hvad faen gør man så?
jeg har sågar sat BIOS'ens indstilling; 'Plug & Play OS' til no, istedet for
yes...uden held...

need help! thx

**TwN**

Fra : Rosander

Dato : 09-04-03 20:57

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at smække et usb-kort i...
> PC'en er en AMD K6-2 450MHz med 256MB SD-RAM, AGP grafikkort, PCI Netkort

Hvis du køre win95 er dette sikkert problemet, da 95 ikke understøtter usb.

MVH.
Rosander

Fra : Rosander

Dato : 09-04-03 21:04

"Rosander" <no@mail> skrev i en meddelelse

> [...]
Netkort
> og
>

> Hvis du køre win95 er dette sikkert problemet, da 95 ikke understøtter

MVH.
Rosander

Fra : **TwN**

Dato : 09-04-03 21:12

"Rosander" <no@mail> wrote in message

> [...]
No prob, tak for "tanken"

**TwN**

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-04-03 22:15

Du skriver ikke noget om, at du har installeret driveren fra den medfølgende
cd??
USB virker ikke ved bare at sætte et kort i, der skal drivere/programmer
til.

Kurt

Fra : **TwN**

Dato : 09-04-03 22:21

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message
> [...]
medfølgende
> cd??
> USB virker ikke ved bare at sætte et kort i, der skal drivere/programmer

eeeh, windows "kinda did it itself"....
Den ser installeret ud (du ved...uden udråbstegn el.lign.)...
jeg kan bare ikke få lov til selv at vælge hvilken IRQ den skal bruge...!

**TwN**

Fra : IzNoGoUd

Dato : 10-04-03 12:25

On Wed, 9 Apr 2003 19:37:30 +0200, "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com>
wrote:

KLIP
Jeg havde samme problem med xp pro, jeg kunne ikke få installeret xp
med et pci kort med usb 2.0, så lavede jeg en ny XP installations cd
med sp1 på.
Og så kom der andre boller på suppen skidtet blev bare installeret og
har kørt lige siden

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.