MS Windows
briani 27239
Kan man få XP til ikke at skrive 'Genvej t~
Fra : paul

Dato : 09-04-03 12:41

Kan man få XP til ikke at skrive 'Genvej til' ved skrivebordikoner? Jeg håber det kan
gøres uden at skulle installere en TWEAK-utility. Jeg har alt for megen software i
forvejen på min harddisk.

Kan godt bruge Regedit.

Fra : **TwN**

Dato : 09-04-03 18:40

"paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk> wrote in message
> [...]
håber det kan
> gøres uden at skulle installere en TWEAK-utility. Jeg har alt for megen

Hvad mener du med "genvej til" ?
du kan bare rename dine shortcut's fra "genvej til XXXX" til "XXXX"... ?

**TwN**

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-03 18:53

"paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk> skrev :

>Kan man få XP til ikke at skrive 'Genvej til' ved skrivebordikoner? Jeg håber det kan
>gøres uden at skulle installere en TWEAK-utility.

Jo, hvis bare man ved, hvor i regedit man skal ændre det.
TweakUi fylder da ikke særlig meget.

Men ellers
http://www.activewin.com/tips/reg/explorer_8.shtml

Fra : paul

Dato : 09-04-03 20:26

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Jo, hvis bare man ved, hvor i regedit man skal ændre det.
> TweakUi fylder da ikke særlig meget.
>
> Men ellers
> http://www.activewin.com/tips/reg/explorer_8.shtml

Activewin ser ellers ud til at være et seriøst sted, men den der tip kunne jeg ikke få
til at virke.
Grunden til at jeg har installeringsstop på mit system er at jeg gemmer en backup af mit
C-drev med driveImage. Nu er jeg nået op til 698MB. DriveImage er lidt tung at danse med
når man har images, som fylder mere end 1 CDR. ...derfor.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-03 21:11

"paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk> skrev :

>Activewin ser ellers ud til at være et seriøst sted, men den der tip kunne jeg ikke få
>til at virke.

Ellers prøv at søg på google.com med f.eks.
"remove shortcut to"+windows.xp

>Grunden til at jeg har installeringsstop på mit system er at jeg gemmer en backup af mit
>C-drev med driveImage. Nu er jeg nået op til 698MB

TweakUi fylder 173 KB, så mon ikke den skulle kunne klemmes ind?

Fra : **TwN**

Dato : 09-04-03 21:19

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> TweakUi fylder 173 KB, så mon ikke den skulle kunne klemmes ind?

kommer lige anmasende igen
ville bare lige sige... hvis ik' den kan klemmes ind... er der højst
sandsynligt nogle Mb temp filer der er overflødige

**TwN**

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-04-03 00:34

Opret en genvej 10 gange. Hvergang omdøber du den så "Genvej til"
fjernes (ikke mere).
Herefter er det slut med "Genvej til".