Skærme
Fijala 3554
Kan skærmen på den bærbare genbruges?
Fra : MA

Dato : 09-04-03 16:16

Kan skærmen på den bærbare genbruges? Jeg har en snart udtjent Pentium 233
bærbar med 5 år på bagen som jeg gerne vil udskifte til en nyere. Men
skærmen fejler jo intet. Skal skærmen bare kasseres, eller?
Kan den afmonteres og bruges som skærm nummer 2? Kan den sættes bag et
forsæde i en bil og bruges til børnene på bagsædet? Konstruktive forslag
modtages gerne. Der må være mange hundrede TFT skærme der "kasseres"
dagligt. Hvad sker der med dem?

Venligst
--
Martin
ma_dk@NoSpamhotmail.com

Fra : Erik W.

Dato : 09-04-03 18:17

> Kan skærmen på den bærbare genbruges? Jeg har en snart udtjent Pentium 233
> bærbar med 5 år på bagen som jeg gerne vil udskifte til en nyere. Men
> skærmen fejler jo intet. Skal skærmen bare kasseres, eller?

Jeg ville genbruge hele maskinen. Installere Linux eller FreeBSD på den og
bruge den som filserver, proxyserver, mailserver, webserver,
softwarerouter - what ever. Fordelen ved en bærbar er jo at den ikke støjer,
ikke bruger nævneværdig meget strøm, og vil kunne stå sammenklappet i en
bogreol uden at være i vejen.
Jeg ved godt at det ikke var det du spurgte om, men jeg synes at det er lidt
synd at splittte en ellers okay maskine ad bare fordi den eer lidt gammel.
Så hellere finde en god retrætepost til den.

Mvh Erik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-04-03 12:20

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in

> [...]
> er lidt synd at splittte en ellers okay maskine ad bare fordi den eer
> lidt gammel. Så hellere finde en god retrætepost til den.

Jeps, det vil jeg også foreslå. Hvis ikke du selv har noget at bruge en
sådan server til, vil jeg da gerne bytte med en 40GB disk med 2½ års
garanti (IBM/Hitachi 60GXP) :)
Jeg har nemlig et skab hvor min ADSL router står i, og der kan fint stå en
bærbar ved siden af og køre web/mail og filserver :)

Flemming

Fra : Anders [4200\)

Dato : 11-04-03 22:28

> sådan server til, vil jeg da gerne bytte med en 40GB disk med 2½ års
> garanti (IBM/Hitachi 60GXP)

*LOL* det er da et UTROLIGT dårligt bytte. Hvis maskinen virker så smid den
i DBA. Der vil du sagtens kunne få 1000-1500 for den.

MVH. Anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-04-03 13:00

"Anders [4200\)" <vipberg@hotmail.com> wrote in

> *LOL* det er da et UTROLIGT dårligt bytte. Hvis maskinen virker så
> smid den i DBA. Der vil du sagtens kunne få 1000-1500 for den.

Jeg synes da det var en god handel ;)

Flemming

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-04-03 20:24

MA wrote:
> [...]
> forsæde i en bil og bruges til børnene på bagsædet? Konstruktive forslag
> modtages gerne. Der må være mange hundrede TFT skærme der "kasseres"

De kasseres. Du kan ikke genbruge en bærbar skærm da den elektronik som
skal styre den er integreret med resten af den bærbare.

Mvh

Bruno