MS Windows
briani 27239
Skrue ned for farverne i windows XP
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-04-03 14:32

Hej

Har i set eller hørt om et program der kan skrue
ned for farverne i windowsXP ?

lidt i still med den nedtoning der kommer
når man skifter skærm indstillinger.

jeg kan kun ændre på rød,grøn eller blå

Jan Rasmussen
WindowsXP
Asus Geforce3 ti-200

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-04-03 19:14

Eftersom alle farver på en skærm er en blanding af disse 3, er det
altså også kun disse der skal justeres.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-03 07:49

> Eftersom alle farver på en skærm er en blanding af disse 3, er det
> altså også kun disse der skal justeres.

Det jeg er ude efter er at få windows til at
køre i næsten sort/hvid ,,
og ikke blot skrue ned for en af grund farverne, så billede bliver
grøn-rød-blåligt

Jan Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 10:48

Jan Rasmussen skrev:

> Det jeg er ude efter er at få windows til at køre i næsten
> sort/hvid ,, og ikke blot skrue ned for en af grund farverne, så
> billede bliver grøn-rød-blåligt

Så skru ned for alle tre farver i stedet for at nøjes med en af dem.
Hvis du stiller rød, grøn og blå til den samme værdi så får du en
neutral grå. Du kan også skrue ned for den der hedder Saturation
eller farvemætning på dansk.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/saturation.jpg>

Madsen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-03 11:29

> [...]
> Hvis du stiller rød, grøn og blå til den samme værdi så får du en
> neutral grå. Du kan også skrue ned for den der hedder Saturation

Øhh, Det er windows skrivebord/programmer/3dspil
der skal køre i næsten sort/hvid,

Køre jeg med TV-out er der ingen problemmer med
atskrue ned for farverne i TVtool,,

Jeg ønsker blot samme effekt på monitoren.

Jan Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 11:52

Jan Rasmussen skrev:

> Øhh, Det er windows skrivebord/programmer/3dspil der skal køre i
> næsten sort/hvid,

Ja og det kan du også styre inde fra Windows lige bortset fra 3D-
spillene for her styrer du vel som regel farverne inde i selve spillet.
Hvilken farve skrivebordet og de forskellige programmer skal have
styrer du ved at højreklikke på skrivebordet og vælge Properties >
Appearance > Advanced hvor du så har mulighed for at vælge farven på
desktop (skrivebord), menuer, tekst osv. osv.

Madsen.