indføere pitbulls til DK ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-04-03 14:01

hejsa

Ja sad igen og gloede i DBA og faldt over denne annonce :

Amstaff, 8 uger, Køb ørekuperede AMSTAFF direkte fra spanien. alle aldre
haves/skaffes. Vi opdrætter AMSTAFF - PITBULL - AMERICAN BULLDOG - DOGO
ARGENTINO, mf.Vi sørger for transport, papirer mv

Så tænkte på kan de egentlig infører pitbulls til DK, de er vel forbudet her
i landet nu eller ?
ja det er jo ufatteligt at de ville alde sig kunne gi sig.

MVH
Gitte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-04-03 09:18

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
her
> i landet nu eller ?
> ja det er jo ufatteligt at de ville alde sig kunne gi sig.

Hej Gitte

Ja det er meget trist, og direkte ødelæggende for de mennesker der gerne vil
bevare de racer, som stadig er lovlige. Da Pitbulls åbenbart bytter papirer
med Amstaff, således du kan indføre en Pitbull, men papirmæssigt indfører en
Amstaff, vil dette uvægerligt virke totalt ødelæggende for Amstaff. Jeg
ville personligt de næste mange år, ikke købe en Amstaff, netop af samme
årsag, da slet ikke, hvis der optræder importerede hunde i stamtavlen, for
så bliver det jo sikkert en bastard jeg får, men betaler for en raceren
hund. Så sæt de mennesker bag annoncerne på flyveren til Argentina, og lad
dem handle hunde der. Den eneste grund til dette, er jo netop at tiltrække
sig opmærksomhed, og sluse pitbulls ind, til folk med manglende selvtillid.

M.V.H.....Benny..

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-04-03 10:57

Mener det var i Station 2 jeg så at politiet gennemgår alle annoncer i DBA
og støder de på Pitbull så tar' de på personligt besøg ved de enkelte folk.

--
Rinnie

Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 10-04-03 11:10

Hejsa

Ja, de thar jeg også set, men som jeg forstå annoncen r problemetlidt jo at
hundene endnu ikkeer i landet og der for kunne det vel blive lidt vanskelig
også for politiet ?

MVH
Gitte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-03 11:30

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message
> Mener det var i Station 2 jeg så at politiet gennemgår alle annoncer i DBA
> og støder de på Pitbull så tar' de på personligt besøg ved de enkelte
folk.

Det er også fint nok, mængden er nok ikke ret stor.
Så når de kommer ud, og sælgeren siger: "Det er faktisk Amstafs, jeg sælger
dem bare som Pittbulls." Så burde politiet lige lægge en seddel hos DKK og
DRU. Det er vel svindel ved stamtavlerne ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-04-03 12:23

> [...]
>dem bare som Pittbulls." Så burde politiet lige lægge en seddel hos DKK og
>DRU. Det er vel svindel ved stamtavlerne ?

,,,,,,,,,,,,DKK og DRU ved jo godt at det er et problem, men kun et
problem om navne, for som de også godt ved kan det være svært at kende
forskellen. Og om hunden hedder det ene eller det andet er jo
ligemeget hvis det er den samme hund ! Man kan godt opgive at få
kennelklubberne til at styre det med stamtavler, det er for sent, og
vil ikke ændre noget som helst. Politiet kender jo også godt
problemet. Så det der skulle gøres var at den danske amstaffklub og
DKK osv burde kalde en skovl for en skovl, og oplyse om racen/racerne,
og sige tingene som de er, istedet for at blive ved med at lade som om
at hundene er helt almindelige hunde der opfører sig som alle andre
hunde bare de får en almindelig opdragelse, for sådan er virkligheden
ikke ! det er kamphunde og folk skal vide hvad de går ind til at
hunden sikkert vil være ret voldsom over for andre hunde og skal
holdes i snor, og at man nok skal være en ekstra opmærksom leder for
sådan en hund, og at hvis folk vil have en farlig vagthund i hjemmet
så er det heller ikke lige denne race osv osv folk ved intet om
racerne andet end det som de hører i aviserne og det er ikke til at
stole på. For det er ikke menneskefjendske hunde der spiser børn men
tilgængæld er det heller ikke hunde man kan regne med at kan løbe på
blomstreenge og lege med alle andre hunde som voksne osv hvis man
sætter sig ordentligt ind i racerne så får man en utrolig god
familiehund hvis man er ansvarlig hundeejer. Jeg mener at det er
ligemeget hvad hunden hedder om det er Pit eller Amstaff, men at det
kræver mere og man skal sætte sig mere ind i tingene når man køber en
kamphund, det er det vigtigeste og ikke hvad den hedder for alle ved
jo aligevel at der bliver snydt med navnene, så mon ikke der kommer en
dag hvor man indser at det er smartere at oplyse folk istedet for at
skælde ud på ordet Pit Bull .

Knægten på 18-20 år der lige er flyttet hjemmefra og køber en Pitbull,
skal sku vide hvad det indebærer at have en sådan race, han skal ikke
bildes ind at det bare er en hund ligesom alle andre. Det er der
desværre stadig nogle der mener. Han skal vide hvad der kan ske hvis
hans hund kommer op at slås med en anden hund, han skal vide hvordan
man stopper det, han skal vide at det altså kan være meget alvorligt
for den anden hund, og han skal vide at han altså ikke kan regne med
at hans datter kan gå tur med den som voksen da hunden altså bliver
ekstremt stærk og kan trække flere hundrede killo som de gør i weight
pull- stærkhundskonkurancer,mange af hundene kan slet ikke med andre
hunde overhovedet som voksne, den skal uden tvivl holdes i snor man
går ikke bare løs med den, men tilgængæld får man en god og meget
menneskekærlig familiehund osv, alle disse ting og meget meget mere
skal man da vide inden man får sådan en hund.

At få tudet ørene fulde af at Pitbulls er dræberhunde og ulovlige
hjælper ikke en skid tværtimod, efter at racen blev forbudt herhjemme
er der kommet endnu flere af dem, fordi det der er ulovligt er for
nogle spændende !

Men avlerne af hundene har også et stort ansvar for at fortælle
køberne hvad det er de køber, istedet for bare at tænke på at få solgt
hvalpene, de burde måske gøre mere for at undgå at sælge til visse
befolkningsgruper, og være langt mere kritiske overfor hvem de sælger
hvalpene til.

Der findes heldigvis stadig avlere der er ansvarlige, min første
hund"Engelsk Staffordshire" fik jeg lov til at købe, men før mig havde
de sagt nej til 5 andre der ville købe fordi 2 af dem have ringet fra
christania og de andre var eller lød som krimminelle . Det samme med
ham jeg har nu der havde avlerne også sagt nej da de blev tilbudt
store beløb for at bare låne hanhunden"faderen" til avl, af
krimminelle på gaden. Sådanne avlere gør hvad de kan for at racerne
ikke skal falde i de forkerte hænder , det kunne andre måske lære af.

Men jeg mener at det er på tide at droppe snakken om ordet Pitbull
eller Amstaff og så oplyse folk noget bedre og gøre avlerne mere
ansvarlige.

Fra : Therese

Dato : 10-04-03 13:12

"Punish the deed, not the breed" skrev en hel masse meget fornuftigt om
svindlen med navne på Pittbull'en og Amstaffen.

> [...]
> at hundene er helt almindelige hunde der opfører sig som alle andre
> hunde bare de får en almindelig opdragelse, for sådan er virkligheden

Så vender vi jo igen tilbage til diskussionen om forbudte racer.
Hvis man valgte at tillade alle racerne ville opdrættere jo netop kun være
interesseret i at hunden er den race, der står anført i stamtavlen og så
kunne de i stedet bruge energien på at forklare potentielle hvalpeejere om
racernes og grenenes forskellighed, så man ved præcis hvilken race og
hvilket ansvar man går ind til.
Derudover kunne den danske Amstaffklub gøre noget mere ud af at kennelejerne
skal sortere hvalpekøbere fra, hvis de har mistanke om, de ikke kan takle
denne slags hunde korrekt.
Det må da være i kennelejernes interesse, at der ikke bliver skabt
kamp-monstre ud af disse racer, da det jo altid vil gi racerne et dårligere
ry.

--
Mange hilsner
Therese