Undersøge hastighed i netværk
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-03 12:50

hvordan undersøger jeg om mit netværk er sat rigtigt op med hensyn til
hastighed

Fra : Morten L.

Dato : 09-04-03 15:03

"Allan" <allan.korsgaard(a)mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan undersøger jeg om mit netværk er sat rigtigt op med hensyn til
> hastighed

Flyt en fil med kendt størrelse, og se hvor lang tid det tager. ?!??
- eller det er måske ikke det, du mener?

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-03 19:04

> Flyt en fil med kendt størrelse, og se hvor lang tid det tager. ?!??
> - eller det er måske ikke det, du mener?

nej ikke helt, mere opsætning af netkort mv:

mit netværk virker fint er på nettet og det køre men hvis jeg skal spille i
lan mode går det meget langsomt så jeg tænkte på om der er en ting jeg skal
rette eller ?? . Jeg syntes at der er så mange muligheder at jeg ikke kan
overskue dem

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-04-03 16:19

"Allan" <allan.korsgaard(a)mail.dk> wrote in message news:3e9408db$0$42654$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hvordan undersøger jeg om mit netværk er sat rigtigt op med hensyn til
> hastighed

Mål det som Morten L. foreslår. Eller mener du måske 10/100 simplex/duplex? I så fald kan du ofte se det på fx. en hub eller switch. I Windows kan dit netværkskort stilles under kontrolpanel (nøjagtigt hvor varierer lidt fra version til version)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-04-03 19:54

In 3e9408db$0$42654$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Allan <allan.korsgaard(a)mail.dk> writes:
> hvordan undersøger jeg om mit netværk er sat rigtigt op med hensyn til
> hastighed

Hvis du har 2 maskiner.. så prøv med ttcp.. det tester kun dit netværk..
og ikke andre dele, så som harddisk, ved en fil kopiering osv.
Før du spørger om mere ang. ttcp, så søg på google.