MS Windows
briani 27239
ntoskrnl.exe ??? (forårsagede blå skærm)
Fra : Andrew

Dato : 08-04-03 23:23

Hej

Jeg fik en ny blå skærm og det var åbenbart programmet ntoskrnl.exe der var
årsag til den blå skærm. Hvad er det for et program?

Jeg kører windows 2000

Mvh Anders

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-04-03 00:40

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
var
> årsag til den blå skærm. Hvad er det for et program?

Det er en af de aller første filer der bliver loadet når du booter
maskinen...

Bryder lige filnavnet lidt op for lettere forståelse..
NT=2K og XP er baseret på WinNT teknologi,
OS=fordi det er operativsystem,
KRNL=KeRNeL (kernen i systemet)..

Fra : Andrew

Dato : 09-04-03 12:57

> [...]
> maskinen...
>
> Bryder lige filnavnet lidt op for lettere forståelse..
> NT=2K og XP er baseret på WinNT teknologi,

Godt så (eller, skidt så), hvad er der galt siden den melder fejl?

Mvh Anders

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 11-04-03 23:25

> Godt så (eller, skidt så), hvad er der galt siden den melder fejl?

Det er svært at sige... Windows veje er urandsagelige...

Det første halve år, jeg i sin tid, kørte WinNT, gik der også kludder i den
fil ca. 1 gang om måneden.. Men her kom fejlen allerede i boot, og derfor
var en reinstall nødvendig..

I bund og grund er Windows noget miskmask, men desværre er det en
nødvendighed..

Mit råd er at du reinstallere hele maskinen.. Det har MicroSoft jo allerede
lagt op til ved at skrive bagpå CD'en noget i stil med "Gem denne CD-nøgle.
Du skal bruge den hver gang du installerer MicroSoft Windows på din
computer"...

Fra : Madsen

Dato : 11-04-03 23:51

Andrew skrev:

> Jeg fik en ny blå skærm og det var åbenbart programmet
> ntoskrnl.exe der var årsag til den blå skærm.

Har du installeret den nyeste servicepack til Win2000 (pt. SP3) ?
Se evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=294690>

Madsen.