MS Windows
briani 27239
Fast kørsel af kopiering til andet drev - ~
Fra : Anders Petersen

Dato : 08-04-03 18:29

Jeg kører WinXP pro, og kunne godt tænke mig fast, hver dag at køre en
ganske alm. kopiering af udvalgte filer fra mit c-drev til mit d-drev, fx.
document and settings, mine mails, div. application data etc.

Kan man sætte det til at køre fast et eller andet sted, skal det køres via
en decideret backup-funktion, eller noget helt tredje? Jeg er lidt usikker
på, hvor jeg skal lede i Windows-hjælpen, så alle fifs vil blive mdotaget
med tak!

/Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 18:33

Anders Petersen skrev:

>Jeg kører WinXP pro, og kunne godt tænke mig fast, hver dag at køre en
>ganske alm. kopiering af udvalgte filer fra mit c-drev til mit d-drev, fx.
>document and settings, mine mails, div. application data etc.

Jeg er 'vokset op' med batfiler, så jeg klarer den slags med en
batfil og et ikon på skrivebordet.

--
Bertel

Fra : Anders Petersen

Dato : 08-04-03 18:39

> Jeg er 'vokset op' med batfiler, så jeg klarer den slags med en
> batfil og et ikon på skrivebordet.

Var også min umiddelbare løsning, men smart ville det jo være, hvis bat-
filen - eller en moderne ækvivalent - kunne køre automatisk, når man
alligevel var væk fra computeren...

/Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 19:21

Anders Petersen skrev:

>Var også min umiddelbare løsning, men smart ville det jo være, hvis bat-
>filen - eller en moderne ækvivalent - kunne køre automatisk, når man
>alligevel var væk fra computeren...

Så kunne man evt. lægge noget start in i den der scheduler som
jeg ikke kender spor til.

Jeg dobbeltklikker bare på Backup når jeg ikke har andet at tage
mig til.

--
Bertel

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 08-04-03 18:40

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote in message
> Jeg kører WinXP pro, og kunne godt tænke mig fast, hver dag at køre en
> ganske alm. kopiering af udvalgte filer fra mit c-drev til mit d-drev

Har ikke selv prøvet det, men fandt dette link på et tidspunt.

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Tror det er det du leder efter.

Mvh.

Kim

Fra : Anders Petersen

Dato : 08-04-03 20:58

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in news:b6v1h4$8eb$1
@sunsite.dk:

> Har ikke selv pr›vet det, men fandt dette link p† et tidspunt.
>
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Perfekt, tak! Har lidt problemer med at få den til at tage alle filer i de
angivne biblioteker med, og har endnu ikke kigget på
automatiseringsmulighederne, men det er afgjort i den rigtige retning.

/Anders

Fra : Leony

Dato : 09-04-03 16:37

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse