Zwan/Smashing Pumpkins
Fra : Katsen

Dato : 08-04-03 17:11

Hej der.
2 requests:

1.Er der nogen der kunne give en lille anmeldelse af Zwan's album "Mary Star
of the Sea"? Er det værd at købe?

2.Hvis jeg skulle købe mit første Smashing Pumpkins album, hvilket skulle
jeg så starte med?

Mvh. Katrine

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 08-04-03 17:16

I news:LuCka.7509$y3.912981@news010.worldonline.dk skrev Katsen disse
ord:

Jeg kan da klare den ene...
Efter min mening skulle du købe Machina |The machines of God|
Og dernæst Ava Adore...

Så er du godt udstyret

Mvh
Rasmus Hauge

Fra : Stig Nygaard

Dato : 08-04-03 17:31

Hej Katrine

Katsen wrote:

> 1.Er der nogen der kunne give en lille anmeldelse af Zwan's album "Mary Star
> of the Sea"? Er det værd at købe?

Det er en glad plade, og ikke så søgende/eksperimenterende som SP's
udgivelser. Oprindelig hørte jeg den én gang, og lagde den så skuffet
til side. Kunne slet ikke klare den "lalleglade" ligefremme sound, når
man nu er vant til SP's mere eksperimenterende og mørke lyd. I den
sidste uge har jeg dog fundet den frem og hørt den et par gange. Når
bare man er forberedt på at tage det som et glad pop/rock-album, så er
den vel egentlig udemærket.

> 2.Hvis jeg skulle købe mit første Smashing Pumpkins album, hvilket skulle
> jeg så starte med?

Jeg vil afgjort mene "Mellon Collie and the Infinite Sadness". Det er
deres mesterværk/klassiker i mine ører (og så utrolig varieret uden at
falde fra hinanden). Men også de 2 første er ret gode rock-albums
("Gish" og "Siamese dream"). Jeg er ikke enig i Rasmus' forslag på
"MACHINA / The machines of God" som i mine øjne hører til deres svagere
produktioner. "Adore" har derimod sine kvaliteter hvis man foretrækker
dem mere afdæmpet.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-04-03 18:02

On Tue, 08 Apr 2003 18:30:31 +0200, Stig Nygaard
<stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

> [...]
>"MACHINA / The machines of God" som i mine øjne hører til deres svagere
>produktioner. "Adore" har derimod sine kvaliteter hvis man foretrækker

Jeg er også klart enig i Melloncollie..' som deres mesterværk. Men
Siamese dream, er godt at starte ud med det det går lige ind på
lystavlen

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-04-03 18:57

Katsen wrote:

> 2.Hvis jeg skulle købe mit første Smashing Pumpkins album, hvilket
> skulle jeg så starte med?

Som et par andre skriver bør du helt klart begynde
med MC&IS.

Den har ALT, inklusive MTV hits (som selvfølgelig
er dem med det "korteste liv" i bevidstheden) og den
tåler at blive trukket frem af skuffen år efter år.

Jeg må tilstå at jeg først fandt Billy Corgans stemme
noget anstrengende, men i dag ville jeg nødig undvære
deres musik.

Zwan har desværre skuffet mig lidt og hvis man skal
dømme efter salgstallene er jeg ikke alene.

Ole Thomsen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-04-03 20:19

"Katsen" <kdonot@tiscali.dk> wrote in message

> 1.Er der nogen der kunne give en lille anmeldelse af Zwan's album "Mary
Star
> of the Sea"? Er det værd at købe?

Det er tydeligt, at Billy Corgan står bag begge dele. IMØ er Zwan ikke
vanvittigt spændende; gå hellere tilbage til noget Smashing Pumpkins, med
mindre du er på jagt efter noget, som er lidt mere ligetil.

> 2.Hvis jeg skulle købe mit første Smashing Pumpkins album, hvilket skulle
> jeg så starte med?

Mellon Collie er nr. hos mig. Den bør være til at finde til en hund, hvilket
ikke er så ringe for en fremragende 2-cd . Ellers er især Adore også et
fedt album, men væsentligt mere stille.

/Nikolaj

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-03 20:55

Katsen wrote:

> 2.Hvis jeg skulle købe mit første Smashing Pumpkins album, hvilket skulle
> jeg så starte med?

Jeg vil gå mod strømmen her og mene, at Siamese Dream faktisk er det
bedste Smashing Pumpkins-album. Mellon Collie and the Infinite Sadness
er dog næsten lige så god. Gish er mest god rock i den hårdere ende - de
andre er mere variede og har bedre melodier. Hvis man som jeg er helt
vild med Jimmy Chamberlins (trommeslagerens) spillestil, så er Gish dog
et must.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 11-04-03 09:34

> Jeg vil gå mod strømmen her

Ikke helt... jeg synes også at Siamese Dream er deres bedste.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Per Madsen

Dato : 08-04-03 21:16

> [...]

> of the Sea"? Er det værd at købe?
>
> 2.Hvis jeg skulle købe mit første Smashing Pumpkins album, hvilket skulle

Personligt kan jeg ikke anbefale "Adore" kraftigt nok. "Dusty screams"
er mit All-time-favorite Smashing Pumpkins nummer Albummet er noget
afdæmpet i forhold til de andre albums, men rigtig rigtig fedt,- og det
bliver bare bedre og bedre jo mere man hører det.
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Katsen

Dato : 09-04-03 16:12

Jamen mange tak for de mange bud.
Tror jeg vil gå ud og anskaffe mig MellonCollie+Adore med det vuns:)

VH Katrine