Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gamle negativer - Fremkaldelse ?
Fra : davmar

Dato : 08-04-03 15:37

Hejsa

Jeg har fundet nogle gamle negativer fra 1975 - 1980 som jeg meget gerne vil
have fremkaldt. I min lokale fotoforretning fik jeg af vide at de skal
håndlaves og at hvert enkelt billede kommer til at koste ca. 50,-

Det eneste jeg ved om negativerne er at de er ca 2,7 x 2,7 og vist nok af
mærket kodak. Og de billeder jeg har, som er fremkaldt er ca. 8,7 x 8,7 i
størrelsen.

Er der nogen af jer, her i denne gruppe der ved om det er muligt at få
fremkaldt disse negativer på en billigere måde ? Det drejer sig om ca 30 -
40 billeder.

Hilsen
Maria

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 08-04-03 16:45

"davmar" <davmar@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jer, her i denne gruppe der ved om det er muligt at få
> fremkaldt disse negativer på en billigere måde ? Det drejer sig om ca 30 -
> 40 billeder.

Har du prøvet at tage kontakt til et par fotografer ikke fotohandler og høre
dem ad.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : davmar

Dato : 08-04-03 19:40

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at tage kontakt til et par fotografer ikke fotohandler og
høre
> dem ad.
> --

Nej, men det vil jeg da gøre
Tak for svaret...

Hilsen
Maria

Fra : Lyngby Billed Center

Dato : 09-04-03 09:14

> [...]
>
> Er der nogen af jer, her i denne gruppe der ved om det er muligt at få
> fremkaldt disse negativer på en billigere måde ? Det drejer sig om ca 30 -

Hej Maria

Hvor i landet befinder du dig ?

Mvh.
Henrik Schwarz
www.digitalfotoservice.dk

Fra : davmar

Dato : 09-04-03 11:50

"Lyngby Billed Center" <butik@lyngbybilledcenter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor i landet befinder du dig ?

På sydsjælland...

Hilsen Maria

Fra : Fam. Andersen

Dato : 09-04-03 09:24

> [...]
>
> Er der nogen af jer, her i denne gruppe der ved om det er muligt at få
> fremkaldt disse negativer på en billigere måde ? Det drejer sig om ca 30 -

Hvis negativerne er i strimler, med 4 optagelser på hver, tyder det på at
det er "126" formatet. Det var meget brugt i billigere kameraer tidl.
Prøv en anden fotohandler, evt en du ved får lavet fotoarb. hos Kodak, de
burde kunne lave det billigere, omend du nok må regne med lidt leveringstid.

Hilsen Niels

Fra : thl

Dato : 09-04-03 12:31

> [...]
>
> Er der nogen af jer, her i denne gruppe der ved om det er muligt at få
> fremkaldt disse negativer på en billigere måde ? Det drejer sig om ca 30 -

Gabs Fotolab laver disse billeder, endda til normalpris.

Ring til dem og få oplyst hvem de leverer til i dit område.

Tlf: 73 72 32 11

mvh
Thorbjørn

Fra : davmar

Dato : 09-04-03 13:31

"thl" <amagerfoto@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Gabs Fotolab laver disse billeder, endda til normalpris.

Ja det har jeg hørt 2 steder nu.... Det er bare lidt sjovt at den
fotohandler jeg var hos, som ville have 50,- pr billede bruger Gab (det
fortalte han da jeg var deroppe) Hmmmm er ikke helt sikker på at jeg vil gå
til ham fremover.....

Tusind tak for svarene alle sammen.... I har sparet mig for en hel masse
penge

Hilsen Maria

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 09-04-03 16:01

> [...]

> fotohandler jeg var hos, som ville have 50,- pr billede bruger Gab (det
> fortalte han da jeg var deroppe) Hmmmm er ikke helt sikker på at jeg vil

Gabs har jo nogle vejlende priser, og den pågældende fotohandler har sikkert
bare sat en højere pris hos ham. Det er jo helt tiladt.

Fra : davmar

Dato : 09-04-03 22:21

> Gabs har jo nogle vejlende priser, og den pågældende fotohandler har
sikkert
> bare sat en højere pris hos ham. Det er jo helt tiladt.
> --

Ja selvfølgelig er det tilladt, men der er i mine øjne en ret stor forskel
på "normalpris" som thl skriver at Gab laver dem til og så de 56,- som min
lokale fotohandler (der osse bruger Gab) ville have. Specielt når det drejer
sig om 62 billeder....

Men jeg er glad for alle jeres svar. Nu glæder jeg mig bare til at få
billederne fremkaldt

Hilsen Maria