Problem med netværkskort
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 08-04-03 15:07

Når WinXP er startet på min computer kommer der en meddelelse om at der er
netværksforbindelse, straks efterfulgt af en besked om at der ikke længere
er forbindelse. Den står så og skifter mellem disse to muligheder konstant
et par gange i sekundet. Jeg har været nød til at deaktivere kortet, da det
forstyrrede computeren temmelig meget. Jeg har ikke et netværk i gang lige
nu, og der er ikke noget kabel i kortet, jeg har prøvet at lave netværk med
min bærbare men det gør ingen forskel, nogen forslag til hvad der sker?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-04-03 13:30

Jakob Johannessen wrote:
> [...]
> min bærbare men det gør ingen forskel, nogen forslag til hvad der sker?

Har du prøvet et andet (evt. nyt) kabel? Med hvilket resultat?
Har du prøvet med krydset kabel direkte til den anden maskine? Med
hvilket resultat?
Har du evt. prøvet med et andet netkort? Med hvilket resultat?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 12-04-03 17:41

> Har du prøvet et andet (evt. nyt) kabel? Med hvilket resultat?
Jeg har prøvet både med mit normale kabel og et andet som virker på andre
maskiner

> Har du prøvet med krydset kabel direkte til den anden maskine? Med
> hvilket resultat?
Jeg bruger krydset kabel, altså direkte mellem de to computere, men siden
netkortet opfører sig på sammen måde lige meget om der er kabel i eller ikke
er, er det vel kortet og ikke kabelet der er noget galt med, eller har jeg
misset noget?