"Reference/audiofil cd'er"
Fra : Esther Selig

Dato : 08-04-03 14:14

Hej. Har lige fået opgraderet hi-fi'en, bl.a. med nogle helt
fantastiske Nordorst kabler (anbefales!!) og det skal jo testes.
Er der nogen her der ved hvor i Kbh el. omegn man kan købe cd'er i
særlig god indspilningskvalitet, altså sådan noget hvor der virkelig er
kælet både for indspilningskvaliteten, materialet etc. Har ledt på
nettet uden resultat. Det skal helst være rock, til nød jazz, men
klassisk det orker jeg altså ikke.
Jeg ved godt der som regel følger en cd med diverse hi-fi blade, men
jeg er ude efter hele albums.

på forhånd tak, esther

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-04-03 14:30

Esther Selig wrote:
> [...]
> klassisk det orker jeg altså ikke.
> Jeg ved godt der som regel følger en cd med diverse hi-fi blade, men

Der er masser af gode ting, og du behøver ikke at gå i specialbutikker.
En yndet test-cd (som efter min mening er en af de bedste udgivelser i
90'erne): Roger Waters' "Amused To Death". Sublim rock-plade, med fede
(og meget aktuelle) tekster. Sindssygt god lydkvalitet.
Alt Pink Floyd er overordentligt godt produceret, især efter 1970.
Der er meget andet.

/David

Fra : Esther Selig

Dato : 09-04-03 08:18

In article <b6uiru$lj2$1@news.net.uni-c.dk>, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
> (og meget aktuelle) tekster. Sindssygt god lydkvalitet.
> Alt Pink Floyd er overordentligt godt produceret, især efter 1970.

tak for input. hvis der er andre som kender nogle superdeluxekvali
indspilninger, så kom endelig frem med dem.
for de jazzinteresserede kan jeg selv anbefale "jazz at the pawnshop"
som bl.a har en helt utrolig udgave af "take five".
vistnok udsendt på det svenske selskab Propius. har den selv på vinyl
og overvejer at grave den op på cd.

hilsen esther

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-04-03 12:15

> Jeg ved godt der som regel følger en cd med diverse hi-fi blade, men
> jeg er ude efter hele albums.

Dire Straits - "On Every Street (Remastered)". Sublim og sprød lyd!

mvh
Kim Jensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-04-03 12:32

Kim Jensen wrote:

> Dire Straits - "On Every Street (Remastered)". Sublim og sprød lyd!

Enig! I det hele taget er de remasterede versioner (basically dem man
kan købe nu om dage, med den gennemsigtige "ryg". Dem med sort ryg er de
oprindelige i dårlig kvalitet) af alle Dire Straits pladerne i rigtig
god kvalitet, muligvis med undtagelse af opsamlingerne som alligevel
ikke holder fordi man har skamklippet numrene, f.eks. midt i Brothers In
Arms soloen(!).

/David

Fra : Torben Larsen

Dato : 09-04-03 19:30

Esther Selig wrote:
> [...]
> klassisk det orker jeg altså ikke.
> Jeg ved godt der som regel følger en cd med diverse hi-fi blade, men

Jeg mener de har en hel del i Hifi-Klubben, de har i hvert fald haft en
masse - prøv at kigge forbi i forretningen på Åboulevarden, eller
www.hifiklubben.dk

Torben