Opstilling med punkttegn...
Fra : Torben Brøndum

Dato : 08-04-03 11:54

Hej,

Ofte når jeg ønsker at anvende punkttegn får jeg mere tekst med, end det jeg
blokkede op - dvs. eksempelvis også nogle afsnit ovenfor. Hvad er galt - og
hvordan kan jeg undgå det.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Nakita

Dato : 08-04-03 17:33

Du skal være opmærksom på om du har brugt "hårdt" eller "blødt"
linjeskift i din tekst.

Når du skal bruge punkttegn skal du bruge "hårde" linjeskift - dvs. du
trykker normalt på linjeskift. Når du så afmærker din tekst og sætter
punkttegn til, så bliver teksten samlet pænt.

Det "bløde" linjeskift får du ved at holde <shift> nede når du trykker
på linjeskift. Med det bløde linjeskift får du en sammenhængende tekst -
dvs. hvis du centrerer teksten, så bliver alle afsnit med blødt
linjeskift centreret samtidig.

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 08-04-03 21:20

"Nakita" <Nakita.news@kandu.dk> wrote

> [...]
> på linjeskift. Med det bløde linjeskift får du en sammenhængende tekst -
> dvs. hvis du centrerer teksten, så bliver alle afsnit med blødt

Hej og tak for hjælpen igen - naturligvis var det som du skrev

Ok- jeg har ikke helt godt sammen med bløde og hårde linieskift - som du
beskriver.

Kunne du fortælle hvordan man griber det an, når man skal skrive en tekst -
eller hvordan man gør det, når man kopierer en længere tekst fra et
dokument.

Ofte kopierer jeg noget tekst - og så bliver det automatisk hårde
linieskift - det vil jeg
ikke have - hvad skal jeg gøre for at undgå det ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Nakita

Dato : 09-04-03 01:13

> [...]
> linieskift - det vil jeg
> ikke have - hvad skal jeg gøre for at undgå det ?

Du skal sætte tegnene til - VIS (vis koder), så kan du se forskel på de
hårde og bløde linjeskift, og når kopierer en tekst vil der altid være
en hel del ekstrategn som du på den måde kan fjerne.

God fornøjeæse!

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/