Intel 7205 og Dual RAM
Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 08-04-03 11:30

Ok jeg vil nok købe et Asus P48 G8X - Intel 7205 - men aner ikke hvilken ram
jeg skal sætte i. Det skal køre med en P4 som helst skulle klokkes lidt. Jeg
tænkte på 2* 512 pc3300 ddr ram, men udnytter man så slet ikke intels nye
chipsæt? er det en bedre løsning at bruge PC2100 ddr ram?

Mvh

Jesper

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-04-03 11:59

> [...]
> tænkte på 2* 512 pc3300 ddr ram, men udnytter man så slet ikke intels nye
> chipsæt? er det en bedre løsning at bruge PC2100 ddr ram?

Hvis du skal overclocke et P4G8X skal du såmænd bare have ram som kan klare
at komme op på omkring 166+, så du kan nok nøjes med nogle gode kvalitet
PC2700 ram. Jeg selv kører mine Apacer (4 stk. á 256MB) på mit P4G8X Deluxe
og de kører fint helt op til 180MHz og det endda ved 1,5 2 2 5, så de er
rigtig gode.

Man kan ikke sætte FSB/RAM hver for sig på et P4G8X og det er jo heller ikke
nødvendigt ifølge : http://www.overclockers.com/tips00157/

Faktisk siger de dér, at det nærmest er en ulempe at køre ram på noget som
helst andet end FSB på et P4 system.

Konklusion: P4G8X med 2 eller 4 ens ramstænger PC2700 (PC3000 for at være
sikker) skulle være værd at gå efter.

Fra : H3nrik V!

Dato : 08-04-03 15:02

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> Man kan ikke sætte FSB/RAM hver for sig på et P4G8X og det er jo
> heller ikke nødvendigt ifølge : http://www.overclockers.com/tips00157/

Hvor er det rart at se andre end mig selv citere den artikel...

> Faktisk siger de dér, at det nærmest er en ulempe at køre ram på
> noget som helst andet end FSB på et P4 system.

Ja, dual-channel. Med single-channel skal det bare køre så stærkt som
muligt - gerne dobbelt op, så det passer... ;)

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-04-03 15:42

> Hvor er det rart at se andre end mig selv citere den artikel...

Det var vist dig der pegede mig hen på den for et par dage siden

> Ja, dual-channel. Med single-channel skal det bare køre så stærkt som
> muligt - gerne dobbelt op, så det passer... ;)

*Gisp ja!* Det havde jeg helt glemt at fremhæve! Min fejl, sorry. Det er
korrekt, at for Dual Channel skal skidtet køre ram=fsb, men for single skal
den bare have alt, hvad den kan trække. Dog var det jo P4G8X (eller dets
chipset, 7205), som var emnet, så jeg regnede med at det var Dual Channel.
Tak for hjælpen alligevel.

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 08-04-03 18:36

> [...]
> chipset, 7205), som var emnet, så jeg regnede med at det var Dual Channel.

Der blev jeg lidt sat af. Ken I pensle det lidt ud. fsb er jo 533, hvilken
type ram er det? Der er jo ikke eks. 3300 ddr ram vel?

Jesper

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-04-03 22:17

> Der blev jeg lidt sat af. Ken I pensle det lidt ud. fsb er jo 533, hvilken
> type ram er det? Der er jo ikke eks. 3300 ddr ram vel?

Hvad med at tage et kig på den side der er link til et par indlæg oppe i
denne tråd?

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 09-04-03 23:07

> Hvad med at tage et kig på den side der er link til et par indlæg oppe i
> denne tråd?

Sorry det hjalp

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 10-04-03 00:02

> Hvad med at tage et kig på den side der er link til et par indlæg oppe i
> denne tråd?

Men skal man så vælge specielt Dual Ram eller er alt ddr ram dualt?

eks: Performance 512MB Dual Channel Kit (2x256MB) 184pins / 64bit(72bit)
/ 5,0ns / 3. Parts 1.296 kr.

begin 666 info_knap.gif
M1TE&.#EA'0`,`,0``````/____KZ_/S\_=S?X[G"S $"`S-8?C]BA5!NC7F/
MIC U.J*QP%E=8>?J[>+EZ.[P\I.4E?3U]I:CK\7.UM'7W!P@(T5*3G%U>/GZ
M^@0$`_[^_A@8& H*"@<'!____R'Y! $``!\`+ `````=``P```75("".9&F>
M8A ,Q)2\B<)L:FW?01I #.,B0(2"8MM,+H] I;&X%'2T#2011!P0!54%`^@X
M")RNX2(J*!P!1JQ"*"0FA:S$(EH$(H:SAPYX"20Q`Q19#!4;!0X#$PL`& $7
M'A .>R(Q`10'1 @3:1(5"0X;$F$,`QH71@!D`!,,:0=9%1D5"@(9$#1/'0\2
M'@L4C!$B$ 5J" D,% Q"`@P0*L(+`QNK``T9(AL.$U8'WMX*2@-:#04T! T-
=$Q(;*1L;! P*\_-910%1*N\T)P8C&OY0H @!`#L`
`
end

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 10-04-03 06:30

> Men skal man så vælge specielt Dual Ram eller er alt ddr ram dualt?
>
> eks: Performance 512MB Dual Channel Kit (2x256MB) 184pins /
64bit(72bit)
> / 5,0ns / 3. Parts 1.296 kr.

Alt DDR ram kan bruges i dual, det eneste det kræver er at stængerne
(parvist) er ens.

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 10-04-03 19:40

> Alt DDR ram kan bruges i dual, det eneste det kræver er at stængerne
> (parvist) er ens.

OK endelig fattede min lille hjerne det 100%

tak for hjælpen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 10-04-03 20:25

Jesper - fjernx - Larsen wrote:

> OK endelig fattede min lille hjerne det 100%
Ja, her er du kun en slingrende begynderrytter.

Mikkel