Asus, Epox eller Abit ?
Fra : Lars Axberg

Dato : 08-04-03 00:25

Hej ng

Skal købe nyt maskineri og er kommet i tvivl om hvilket bundkort jeg skal
satse på, processoren bliver højst sandsynlighed en XP2500+ (Barton). Men
hvilket Bundkort skal jeg købe alle tre har fået gode anmeldelser for deres
Nforce2 baserede kort. Har i nogen erfaringer eller argumenter der kan
hjølpe mig til, at beslutte mig ?

Mvh
Lars Axberg

Fra : M Larsen

Dato : 08-04-03 04:52

kommer an på hvad du skal bruge det til, epox er et rent Oc kort, asus er
også et okay oc kort men kan en del mere ind epox F.eks køre med sata HD og
raid, abit korte kender jeg ikke noget til

M Larsen

Fra : Martin Fæster

Dato : 08-04-03 13:53

"M Larsen" <666@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> raid, abit korte kender jeg ikke noget til

Epox 8kta3+ og pro versionen kan også køre raid :)

Martin

Fra : Peter Christiansen

Dato : 08-04-03 15:28

Martin Fæster wrote:
> Epox 8kta3+ og pro versionen kan også køre raid :)
>
> Martin

Ja, men det er ikke et nforce2.

Peter

Fra : drakarth

Dato : 09-04-03 22:13

Tjae... nu er det jo de færreste som overhovedet benytter sig synderligt
meget af RAID, men tjae... Personligt ville jeg vælge Asus af følgende
grunde:
1. Deres boards har et rimeligt godt ry.
2. Den har beskyttelse imod at brænde sin CPU af (Noget i stil med den
automatisk slukker når den bliver for varm)
3. Man har mulighed for, på Asus`s Hjemmeside, nemt at downloade
Manuelen til det pågældende Board UDEN nødvendigvis at købe Boardet
først... Med andre ord: "Du kan Tjekke alle detaljerne igennem INDEN du
køber det"

Men tjae... Epox har nu ozz nogn Nice Boards... Og hvis man ikk har
noget imod at bruge et Board med VIA KT Chipset, så kan man ozz få Epox
Boards med Dual RAID (Dvs, op til 4 Harddiske sammen i RAID) på RAID
levels 0,1, og 0+1...
Helt klart noget som Ingen af Asus`s Boards kan prale af (Undtaget
sefølig deres Dyre, men LÆKRE ServerBoards)

P.S. Hvis jeg havde Penge i overflod!!, så tror jeg helt klart jeg ville
nuppe følgende ServerBoard fra Asus:
--------------------
Asus PR-DLSW ATX
CPU: Dual Intel Xeon 2.4GHz
Socket: Socket 603
Chip: ServerWorks CMIC-W
Slots: 1PCI 32bit / 5PCI-X / 1AGP Pro / USB1.1 / Audio / LAN
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: Dual Channel Ultra160-320
Ram: 6 x 184-pins DDR
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: PR-DLSW
----Kilde: www.edbpriser.dk----

http://www.kandu.dk/

Fra : Esben

Dato : 12-04-03 23:24

"drakarth" <drakarth.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> P.S. Hvis jeg havde Penge i overflod!!, så tror jeg helt klart jeg
ville
> nuppe følgende ServerBoard fra Asus:
> --------------------
> Asus PR-DLSW ATX

Det ligner nu mere et workstation board, men det gør det jo bare federe
:)

--
Esben

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-04-03 23:25

On Tue, 8 Apr 2003 01:24:55 +0200, Lars Axberg wrote:

> [...]
>Nforce2 baserede kort. Har i nogen erfaringer eller argumenter der kan

Asus er inde i en god periode og når de er det er de altid lige en tak bedre
end andre!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Two most common elements in the universe: Hydrogen & Stupidity.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 12-04-03 17:07

Lars Axberg wrote:
> [...]
> anmeldelser for deres Nforce2 baserede kort. Har i nogen erfaringer
> eller argumenter der kan hjølpe mig til, at beslutte mig ?

Jeg har et epox 8RDA+ kort med en XP2500+og det kører egentligt ret godt.
XP2500 har jeg OC til 2004 Mhz (12x166),hvor normalt er 1833 Mhz(11x166).
Og det kan sikkert OC mere end dette.
Men som sagt før,dette bundkort er uden Raid og Sata,men med firewire og så
har det et formidabelt onboard lydkort.

/sam