MS Windows
briani 27239
omdøb drev
Fra : poul abildgaard

Dato : 08-04-03 00:05

Hej

jeg har måttet fdiske mnin harddisk og geninstallere win xp, men
installationen blev placeret på drev e: Drevet der før hed e: hedder nu c:,
men indeholder altså ikke windows.
Er der nogen der ved, hvordan jeg kan bytte drevenes navne om, så e (hvor
windows er installeret) kommer til at hedder c: og det nuværende c: kommer
til at hedde d:?

På forhånd tak

Mvh Poul Abildgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 00:47

poul abildgaard skrev:

>Er der nogen der ved, hvordan jeg kan bytte drevenes navne om, så e (hvor
>windows er installeret) kommer til at hedder c: og det nuværende c: kommer
>til at hedde d:?

Jeg ved ikke om XP giver dig lov til at omdøbe E-drevet, men hvis
det lykkes, har du fået nakket XP. Alle henvisninger går jo galt
i byen.

De andre drev kan nemt omdøbes i XP.

Administration - Disk manager (maksimer) - højreklik på det
ønskede drev og vælg "Rename".

Jeg tror at du er nødt til at geninstallere for at få XP lagt på
C. Når du installerer, så hold øje med et (tidligt) tidspunkt
hvor du kan vælge selv at bestemme et eller andet. Så kan man
selv bestemme hvilket drev der skal installeres på.

--
Bertel