Efterlysning - dansk film fra 1913
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-04-03 23:30

Jeg har fået følgende spørgsmål til FilmSvar:

| Jeg søger titlen på en film, der skulle være optaget omkring 1913
| - sandsynligvis hos Dania Biofilm i Hellerup. Jeg har et billede af
| min far som et-årig på armen af en skuespillerinde, Elsa Hoff Hansen.
| Min far skulle efter sigende spille et russisk prinsebarn.
| Jeg har ikke været i stand til at finde noget om filmen i Marguerite
| Engbergs værker om film fra den tid, så hvis I har noget information
| fra den tid, ville jeg blive meget glad.

Jeg er simpelt hen på bar bund mht. et svar til manden. Jeg kunne dog
fortælle ham, at skuespillerinden hed Ella og ikke Elsa. Jeg har kigget
i filminstituttets filmdatabase og har fundet en masse film fra omkring
1913 - men ingen af dem havde Ella Hoff Hansen med.

Er der nogen, der kan hjælpe - eller kan give et godt forslag til,
hvordan jeg kommer videre? Der er ved at gå sport i det nu.

--
Mvh. Peter
"Oh Lisa, you and your stories. Bart is a vampire. Beer kills brain

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-04-03 09:03

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen, der kan hjælpe - eller kan give et godt forslag til,
> hvordan jeg kommer videre? Der er ved at gå sport i det nu.

Der er nok en pæn risiko for, at den kan være gået tabt som så mange andre
stumfilm. Men prøv evt. bibliotekarerne på filmmuseets bibliotek.
Alternativt få fat på Casper Tybjerg på IFM. Han skrev Ph.D. om perioden, så
måske kender han til nogle obskure registranter eller kan give et bud om,
hvor du skal lede.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

"Every party has a winner and a loser"

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-04-03 20:56

Jens Thomsen skrev:

> Alternativt få fat på Casper Tybjerg på IFM. Han skrev
> Ph.D. om perioden, så måske kender han til nogle obskure registranter
> eller kan give et bud om, hvor du skal lede.

Tak for tippet. Jeg hiver lige fat i ham, næste gang jeg ser ham.

--
Mvh. Peter
"Television - teacher, mother, secret lover!"