Hjælp Til ECS K7S5A
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 07-04-03 23:10

Kort og godt... Er dette et godt bundkort eller er det noget lort ???
Skal ikke have for mange problemer har ikke tid til sådan noget !!!

Alt svar kan bruges

Tak R@yman

ECS K7S5A ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP 2600+/ Duron 550MHz~1.4GHz+
Socket: Socket A
Chip: SiS735
FSB: 200/266MHz
Slots: 5PCI / 1AMR / 1AGP x4 / Audio / LAN
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 2 x 168-pins SDRAM / 2 x184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years

Fra : Nielsen \(2630\)

Dato : 08-04-03 00:04

"Jesper Lauridsen" <jnl@NOSPAMnalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IDE: 4-Ultra DMA/100
> SCSI: None
> Ram: 2 x 168-pins SDRAM / 2 x184-pins DDR RAM

Hej, jeg har brugt sådan en kort for et par måneder siden, havde det i lidt
over et år, brugte det både med en athlon 1200 og en siden en XP 2000+
palomino, og kan kun sige at jeg ikke havde et eneste problem med kortet,
men blev desværre nød til at skifte det ud da jeg skulle have en Pentium 4
:)

Så en samlet konklution, det er et kanon kort

/Anders

Fra : jk

Dato : 08-04-03 07:58

On 7 Apr 2003 23:09:46 +0100, "Jesper Lauridsen" <jnl@NOSPAMnalnet.dk>
wrote:

>Kort og godt... Er dette et godt bundkort eller er det noget lort ???
>Skal ikke have for mange problemer har ikke tid til sådan noget !!!
>
>Alt svar kan bruges

Brug det med ddr ram. Der er ofte problemer med 2 stk. sdram klodser
i. Derfor: 1 eller 2 klodser ddr ram.

Kortet kan kun køre fsb266 cpu'er fra amd. Det kan godt køre Tbred.

Men jeg vil egentlig ikke anbefale at købe bundkortet, der er over 1
år gammelt og forældet. Så billigt er det da heller ikke.

Køb noget kram ! abit, asus, msi, epox eller til nød billige soltek.
Gerne et nforce2 bundkort.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 09-04-03 15:00

"Jesper Lauridsen" <jnl@NOSPAMnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kort og godt... Er dette et godt bundkort eller er det noget lort ???
> Skal ikke have for mange problemer har ikke tid til sådan noget !!!

Prøv at hente alle posts i gruppen og søg på "k7s5a", så kan du læse om
nogle af de problemer som du måske løber ind i.

Umiddelbart har jeg samme holdning som jk: "køb noget andet".
Det burde ikke være et problem at finde nyere til næsten samme pris.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : lu_do

Dato : 10-04-03 13:44

Jesper wrote:
> [...]
> IDE: 4-Ultra DMA/100
> SCSI: None
> Ram: 2 x 168-pins SDRAM / 2 x184-pins DDR RAM

....Jeg skal gøre det kort: Det er noget LORT !

Jeg hyggede mig med:
For lav spænding på backupbatteri = resat Bios (løsning på problemet ....
noget med at lodde på boardet ;o(
2 x SD-Ram blokke = MEGA Ustabil PC (Løsning DDR-Ram i stedet
......Ud til højre med det !

sååååå deeeeeeeeeet !

hygge

/Lu-do

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 10-04-03 22:06

Hej.

> ...Jeg skal gøre det kort: Det er noget LORT !

Og jeg kan gøre det lige så kort: det virker totalt fint.....

Jeg har et ECS K7S5A der køre med XP1800, 512Mb sd-ram, og bios´en er den
der lå i fra starten, og det har kørt ca. 10 timer om dagen i over et år,
ingen problemer.

Jeg har for øvrigt også et K7SOM+ fra ECS, som køre med en XP1800 t-bread,
512Mb sd-ram, og den har kørt uafbrudt 24/7 i ca. 1½ måned nu.

Mvh.
Peter